Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2010

Bärsele...?

Av Lisa - 2 augusti 2010 10:59

När Viggo var bebis hade jag aldrig nån bärsele.

Var sugen å funderade på å köpa, men kom aldrig till skott.

Denna gången känns en bärsele högst aktuell.

Måste vara betydligt lättare att få i hop en fungerande tillvaro med två barn om den ena kan bäras utan att man använder händerna. :)

Å tänk vad bra att kunna bära den lille på bröset å sen ha Viggo vagn om man behöver nått i stan eller så. :)


Jag testade en Babybjörn Active en gång med Viggo å blev förälskad.

Den var grymt bekväm i allafall, å min kropp lär ju behöva all komfort i världen även efter vårt nya lilla tillskott har anlänt.

Vad säger ni därute?

Är det ett bra val? Eller finns det bättre alternativ? :D

 


 
 
Frida

Frida

2 augusti 2010 11:14

Jag har en beige bärsele från babybjörn om du är intresserad så bara säg till :)

http://www.mammanolte.blogg.se

 
Ingen bild

Sanne

2 augusti 2010 12:38

Jag har en blå Baby Björn som jag använt till bägge mina killar. Jag är supernöjd. Vi var mkt ute i skogen med scouterna när Emil var nyfödd o då var det perfekt att ha honom på magen innanför jackan när det var kallt. Men jag vet också en del barn som totalvägrat sitta i bärsele, så jag skulle nog låna en innan du köper en när er lille/lilla plutt kommer så du inte behöver lägga en massa pengar i onödan! Du får jättegärna låna min!!

 
Cissi

Cissi

2 augusti 2010 23:50

Jag börjat använda bärsele med Vilma nu (3½ månad) för jag tycker att hon börjar bli stadig i sin nacke/hållning (men en hand har jag nästan alltid placerad vid hennes huvud, bara för att vara på den säkra sidan...), men innan dess har jag haft henne i en bärsjal (då knuten för spädbarn). Vår babybjörn har ju några år på nacken men den är välanvänd & omtyckt. Jag tror inte du/ni kommer att ångra er om köper ni en babybjörn, det är hur smidigt som helst (& skönt att slippa ta med den stora barnvagnen, längtar tills Vilmisen blir så stor att hon kan åka i sulkyn).

http://familjenbengtsson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

9 augusti 2010 17:10

Till vår son hade jag en babybjörn active som jag är jätte nöjd med! Vi köpte först en vanlig (utan ryggplatta) och den funkade bra för min sambo men inte för mig som inte hade så mycket muskler kvar efter graviditeten, blev framåt lutad och ont i kroppen nästan direkt. Så då köpte vi en active och den är toppen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards