Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Lisa - 19 augusti 2010 19:55

Om jag bara hade haft mej själv å rå om hade det här varit en dag då jag inte stigit upp alls.

Bara legat i sängen, sovit å tyckt lite synd om mej själv.

Precis så trött å värkbruten är jag i dag

Nu har jag en 2½ årig son att ta hand om så det blev ingen sängliggardag här inte. :)

Visst, vi har mest drällt omkring här hemma.  

Inomhus(dåååååligt!!!). Bakat lite bröd å kakor.

Lekt med bilar å kollat på film.

Viggo har dock inte klagat alls, tvärtom, han är så underbar! :)

Är så glad att vi får denna tiden bara han å jag, även fast jag mest känner mej sliten. :)


Orkade inte ens engagera mej i nån middag så Viggo åt.... Fiskpinnar å makaroner.

Vi andra två åt tunnbröd med skagenröra.


Pappa kom en liten sväng efter jobbet å lekt loss med Viggo.

Uppskattat som alltid.

Martin har bara fogat takvecket i hallen i kväll så Viggo kunde få en pappa-dos med innan läggdags. :)

  (ååå ja, Martin jag vet vad du kommer säga om den här bilden, men som du vet, så skiter jag i det. :P)


Nu ligger jag i soffan å väntar på att få umgås lite med min man jag också.

Han lyser dock med sin frånvaro än så läge?!

Undrar just var han har fastnat?

Inte i hallen vad jag kan höra i allafall, men man vet ju aldrig. :D


I morron är det fredag.

Stina kanske kommer en sväng på förmiddagen å på eftermiddagen har vi playdate med Emelie plus kids. :)

Martin nämde hemmagjordpizza så det lutar åt det till fredagsmyset.

Hoppas han inte ska göra en massa då heller så vi kan umgås.

Resten av helgen är det kalas som gäller nämligen.


Ska se Per kockan nio, sen blir det sängen. :)


Sitta på tappan å äta en glass är aldrig fel. :)

Å nej, han är inte så förtjust i kläder vår son. :)

 

Växten längst ner till vänster är en paprikaplanta jag fått av mamma.

Med en massa blivande paprikor på. :)

Den verkar trivas ypperligt hos oss, så lite gtöna fingrar har jag kanske utvecklat. :)

Av Lisa - 19 augusti 2010 19:48

Om ni som jag har ett barn som älskar såpbubblor å då framför allt ska hålla den där lilla behållaren själv så det skvalpar ut mer vätska än vad man använder? :)

Då vet ni att det kan bli ganska sorgligt när bubblorna tar slut.

Här kommer receptet, om ni inte kunde det innan. :D


1 dl yes diskmedel.

1½-2 dl vatten-

½ strösocker eller florsocker.

Blanda i hop, men undvik å vispa upp skum. :)


Vätskan blir ganska mycket rinnigare än den färdigköpta, men det blir i allafall bubblor av den. :)

Av Lisa - 19 augusti 2010 14:36

Har kollat runt på slöjddetaljer.se efter pysselmaterial till Viggo.

Han är så stolt över sina små alster inom måleri å pyssel.

Den stoltheten å det roliga vill jag inte att han ska gå miste om bara för han inte är dagisbarn längre.

Hittade jättemycket, mest basgrejer som vi kan använda till olika saker.

Farligt dyrt var det inte heller. :)

Detta får det nog bli...

         


Sen är jag sen länge väldigt lång tid tillbaka förälskad i en sånhär sångpåse.

        


Jag vet att man kan göra det enkelt för sej å göra nått liknande själv i stället för å köpa en "färdig".

Men nä. Jag är inte så kreativ.

Å en sånhär sångpåse kan ju även syskonet ha kul med framöver. :)

Av Lisa - 19 augusti 2010 10:23

Har hunnit med en hel del i dag hittills.

Bakat en omgång Rosenbröd.  

Inte det nyttigaste brödet man kan ge sej på ur fibersynpunkt, men Viggo gillar det å det är huvudsaken.

Inte en massa E-ämnen i heller. :)

När jag ändå stod där bland byttor å mjöl slängde jag i hop en smet till chocolate chip peanut cookies som ligger i frysen å väntar på å gräddas. :)

Brysselkexen jag gjorde förra veckan är slut, så när som på två ensamma stackare som Martin lämnat i kakburken. :)

Därför kände jag att det var dags å fylla på förråden. :)


När vi vilat klart å jag har blaskat av mej lite får det nog bli en cykeltur till stora lekplatsen.

Börjar tycka lite synd om Viggo som bara har sin sletna morsa å leka med om dagarna.

Längtar efter lite kompisar, till honom å till mej.

Behöver jag säg att jag längtar tills renoveringen är klar? :)


Det var det.

I'll be back i kväll. :)

Av Lisa - 19 augusti 2010 07:24

Viggo vaknade klockan sju i dag med.

Vi ligger dock fortfarande i sängen.

Känner jag min son rätt ska vi upp å äta vilken minut som helst. :)

Får se vad vi hittar  på idag. :)

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards