Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

På tal om lunch.. :)

Av Lisa - 18 januari 2011 20:46

I går efterlös(heter det så..? Eller kanske efterlyste..?) tips på lunchrätter som oassar hela familjer, eller i allafall mej å Viggo.

Responsen på det var det väl sisodär med(ni har fortafarnde chansen. :P), men i dag slog vi till på min egen, ganska försvenskade version av Spagetti Cabronada.

Därför tänkte jag bjuda er på receptet på det.


Spagetti Cabronada Lisa style. :)

Knaperstek bacon å koka valfri pasta i lagom mängd.

Lägg baconen i pastagrytan medan den rinner av i durkslaget å häll en rejäl skvätt med grädde(gärna visp. :P) över baconet å krydda med nymalen svartpeppar efter smak.

Häll tillbaka pasta i grytan å tillsätt ett eller två ägg, beroende på hur mycket pasta det är, ställ grytan på den varma plattan nån minut å rör runt.

Servera. :D


I dag var ju Stina här å åt med oss å hennes inslag i lunchen var ruccola. :D

Det passade ypperligt till. :)

Vi skulle haft parmesan med, men det fanns ingen på Konsum...? :)

Lite synd då jag hade tänkt ge denna ost en andra chans.

Jag har nämligen fått för mej att jag inte tycker om det.

Fast vid närmare eftertanke har jag bara smakat det på en pastarätt i "restaurangen" på GeKå's i Ullared...

Å det kan ju möjligen vara så att den rätten eller den sk. parmesanosten ovanpå inte gjorde osten rättvisa... :P


 
 
Ingen bild

Lizette

18 januari 2011 21:37

Matpaj är alltid bra att tillaga mycket av och sedan frysa in i lagom portion. Perfekt som lunch hemma eller på jobbet.

Lisa

18 januari 2011 21:49

Så sant, det var länge sen jag gjorde paj nu... :D Men det kanske man skulle ta tag i, eller piroger. :D Martin han gillar inte "deg" men till mej å Viggo funkar det ju utmärkt. :)

 
Linda N

Linda N

19 januari 2011 00:25

Mitt bästa lunchtips känner nog alla redan till...

Först kyrkis, sedan handla på en affär som säljer korv m bröd. Barnen äter på två minuter och är hur glada som helst. Bästa dagen på veckan :o)

PS. Korv med bröd funkar även hemma som reserv...

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

19 januari 2011 13:30

Briljant, om Viggo äter korv den dagen vill säga. :P

 
Ingen bild

Lizette

19 januari 2011 17:04

Piroger var en bra ide. har inte gjort det på år och dar:) Ska jag minsann göra i helgen och frysa in till lunch på jobbet.

Lisa

19 januari 2011 17:19

Inte jag heller. Typ en gång sen Viggo föddes bara. :P Innan gjorde jag det jämt. :)
Får bli ett lass här med snart. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards