Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Torsdagslyx..! :)

Av Lisa - 10 februari 2011 20:00

Nu är det kväll, igen.

Torsdag,igen. :)

Eftermiddagen flög förbi som ingenting, som vanligt. :D

Jag blev inte tröttare heller, å tur var väl det. :)


Viggo ringde hit sin morfar som kom å lekte. :)

Jag hade tagit upp släta bullar som vi hade med oss till lekplatsen men som inte åts upp då.

Dessa små(med betoning på små..! :) bullar fick bli semlor. :D  

Gott å lite lyxigt såhär på torsdagskvällen. :D

Om jag borde låtit bli?

Jovisst, men som alltid, vad kan jag säga?

Jag älskar mat, i alla former å har noll å ingen karaktär at the moment.


Leo's mage är helt upp å nervänd i dag.

Jag överdriver inte när jag säger att jag bytt 15 blöjor, minst!

Han äter å är glad, men som sagt, nått lite märkligt är på g.

Jag vet att det inte finns vetenskapliga bevis, men det kanske beror på den där tanden som jag tror mej känna i den lilla munnen. :D


En nyfiken liten Leo, som är fem månader just i dag. :)

Fem månader i dag som sagt, min lilla pojke växer verkligen i rasade fart. :D

Jag har en känsla av att han gått om sin bror med hästlängder i vikt om man jämnför med när han var fem månader.



I går missade jag ett samtal från en Susanne från Kommunal som hade pratat in på min svarare å bett mej ringa upp.

Jag ringde å ringde å ringde, men det var upptaget hur länge som helst.

Under den tiden hade min hjärna funderat ut en massa sräckscenarion, typ att hon ringde för att jag blivit anmäld eller att jag glömt betala fackavgiften.

När jag fick tag i henne så var det ett möte hon ville bjuda in mej till.

Ett fackmöte för oss fast anställda utan eget jobb, dvs. vi i Bokningen.

Inte en dag för tidigt om ni frågar mej, å jag hoppas verkligen att jag kommer kunna gå å att våra villkor förbättras innan det är dags att gå tillbaka till jobbet för min del. :)

På tal om det här med jobb, så har jag sökt två tjänster i dag.

Har väl inga större förhoppningar, men i allafall en av dem hade jag verkligen velat ha! :)


I morron ska vi inte göra många knop alls.

Slappa å vila oss lite. :D

Å så som sej bör handla en sväng. :)

Vi brukar ju göra det på fredagarna. :D

Vill att Viggo ska få följa med till affären i bland även fast jag veckohandlar ensam. Inbillar mej att det är bra om han är van vid situationen sen i framtiden, när vi ska handla efter dagis å jobb. :D


Viggo pusslar. :)

 

Snart helg igen. Underbart! :D

Vi ska träffa Jajja å co å så gympa som vanligt på lördag. :D


Nu blir det lite PB. :D

Sen ska ni få ett tips på världens snabbaste å lättaste lunch eller kvällsmat, nämligen tortilla-pizza. :)

 
 
Emmy

Emmy

10 februari 2011 21:22

Söta lilla killen börjar bli stor. Hoppas magen lugnar ned sig snart.
Hoppas också mötet ger något. Eller att du får jobbet du vill ha!
Risotto har jag aldrig gett mig på. Jag är nämligen inte så glad i det. Tyvärr hade ett par vänner till oss stått och pysslat om en risotto inför att vi skulle komma påmiddag. Och kocken frågar rakt ut om jag gillar risotto... Övervägde en stund att ljuga, men jag kan ju råka avslöja mig på bloggen en dag.

http://remsansbistro.blogspot.com

Lisa

10 februari 2011 21:51

Jag har aldrig testat heller för jag har inte varit speciellt lockad av det, men mannen min tjatar om ris, å det gillar jag verkligen inte. :D Hade ett litet hopp om att risotto kunde stilla hans behov av det å samtidigt va godare än det där torra. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards