Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Nu vill jag inte mer!

Av Lisa - 27 april 2011 21:15

Jag brukar (tycker jag själv..) inte va så himla gnällig när jag är sjuk utan brukar kämpa på å bita i hop.

Vad annat finns det å göra liksom?

Väldigt mycket tydligen, eller inget alls, det beror på hur man ser det..

Nån städning blev det inte tal om, å ingen vila heller.

Viggo somnade framför filmen så jag fick starta operation väckning i stället.

Var väldigt lockad att lägga mej jämte å sova jag med det ska jag medge, men tog mitt förnuft till fånga å fick liv i grabben. Tillslut.

Han var trots det segsomnad nu i kväll, trots att vi hade honom uppe gott å väl en timme efter läggdags...

  Sötnosen är så duktig på å blåsa bubblor själv. :)


Efter kvällsmat fick både jag å Viggo nog.

Vi låste dörren om svinstian å flydde upp till M å P.

Där lekte vi med en massa olika grejer tills klockan blev sju.

Pappa spelade lite gitarr för Leo, å det gillade han skarpt. :)

Vad gillar han inte förresten? Han är verkligen konstant glad den ungen. :)


Bild från i går, på lilla busfröet. :D

  

När vi skulle gå hem igen gick Viggo ut på trottoaren, satte fart å bara sprang..?! :S

Han stannade inte när jag ropade utan jag fick ställa vagnen hos mamma å springa i fatt.

Så har han bara gjort en enda gång tidigare å då var han ju liten.

Hoppas det var nått test, för nått rymmande eller sånt farligt vill jag inte veta av!

Han testar en massa just nu för örvigt också, en ny trotsperiod å så lite uttråkan på det.

Vissa gånger vill man slita sitt hår, som när man ber honom om något å han bara svarar NEJ å sen går flinande därifrån till exempel..!

I efterhand kan jag dock inte låta bli fnissa åt eländet.

I går hade han för sej å svära med, det har vi varit skonade från innan, trots att vi vuxna i det här hemmet gör det på tok för mycket i tid å otid.

Det har han dock inte gjort i dag. :)


Jag tror Leo håller på å lära sej å krypa, han liksom böjer sej över från sittande.

Svårt å förklara, men han stannar inte där man sätter honom längre. :)

Min lilla bebis börjar bli stor!

Ett försök att fota näsrynksminen, som misslyckats ganska rejält.. :)

 

I morron bryter vi oss loss från den här sjukstugan.

Viggo var galet pigg hos M å P å vattkopp-misstanken är helt bortblåst så. :)

Vi ska in till stan för Viggo ska klippa sej vid halv elva.

Hoppas allt ska flyta på bra, å att Viggo upprätthåller sitt rykte om att va duktig hos frisören. :D

Har lovat glass på torget å hoppas verkligen att vi kan springa inom nån affär också.

Känner jag mej själv rätt så kommer jag stå där på torget å svettas å sen rycka på axlarna å säga högt till mej själv: jag tar det en annan dag.. :)

Sen att den där andra dagen allt som oftast låter vänta på sej, det vägrar jag inse just i den stunden. :)

Helt ärligt hade jag behövt hugga tag i nån trasa eller helst skjorta/lång blus å ett par nya leggings att ha på dopet på söndag.

Vi står ju just nu utan tvättmaskin också så det hade ju inte skadat med några etra plagg å byta med om reparationen kommer dröja...

Får se hur det blir, vi har ju mattider å passa med...


Nu är det en liten kille som vill ha välling, sen ska jag duscha å sova(same old.. :P)

Gonatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards