Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Fredagen ärl kommen..

Av Lisa - 27 maj 2011 08:58

Bah vad det är svårt å komma på rubriker i mellanåt..! :)


Jo, i dag är det fredag om nån missat det faktum. :P

Vi ska nog bara va hemma å drälla runt, trotsa blåsten å hoppa på studsmattan å fixa lite småplock.

Vet ni nått konstigt?

Viggo har fått ungefär tio stycken nya vätskefyllda blåsor, de flesta på ryggen, som ser ännu mer ut som vattkoppor än de han hade för två veckor sedan med den stora skillanden att dessa nya inte kliar alls.

Kan det va så långsökt att det är riktiga vattkoppor nu, å att han blev smittad för två veckor sedan när vi träffade andra med koppor?

De kliar som sagt inte, men man blir ju minst sagt förvirrad...

Om detta är koppor vad var det då för kliande prickar han hade förra gången?

Vi får avvakta dagen å se hur det utvecklar sej!

Lite svårt å se, men vad tror ni..?

I vilket fall som helst ber jag om ursäkt för om vi smittat ner nån stackare som inte ville ha koppor..  


Hoppas vi ska slippa regn i kväll så vi kan grilla lite kött. :D

Inhandlade lite fläskfilé i går som jag tänkte marinera å se grilla. :)

Vet inte alls vad vi ska ha till dock, men nått ska vi nog kunna hitta på. :P

Matmuffins kanske, eller risotto? :)

Efterrätt blir det i allafall, i form av panacotta, mjölkchoklad såklart. :) Det var länge sen nu. :)

Vad ska ni äta i dag?


Jag verkar ha lyckats med min vetesurdeg, wiho wiho. :P

Får se om det hinns med nått testbak med denna o helgen, vill göra nått gott typ grekiskt lantbröd. :D

Vi har dock en del andra planer för helgen.

Morrondagen ska vi till Bromölla på förmiddagen å på kvällen kommer Håkan. :)


Söndag är det morsdag, å då ska vi träffa Martins mamma.


Dessutom måste här städas av ganska rejält å mina små paprikaplantor måste planteras om. :D

Om jag känner min lilla man rätt kommer han klippar gräset när han kommer hem, det är ruskigt långt nämligen.

Men det är inget om man jämför med häckarna runt tomten...


Där vi bor brukar dessa klippas två gånger om året.

Men helt emot praxis hann vi inte med att klippa vår i höstas, Leo föddes å sen prioriterades det liksom bort.

De får vi sota för nu när allt slagit ut. Häcken ser ut som en vildvuxen djungel är jag håller på å skämmas ihjäl varje gång vi är ute.

Men vi lär av våra misstag å tänker hädanefter ALLTID klippa häcken när det är bestämt så..! :)


Nog svamlat! :)

Nu ska jag göra lite nytta.

Trevlig helg på er!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards