Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Lisa - 2 maj 2012 21:50

 

En styck söt make å en liten söt son!   


Det slog mej precis att det faktiskt är onsdag i dag.

På lördag ska barnen på maskerad å jag har fortfarande inte fått ett bestämt svar från Viggo om vad han vill klä ut sej till.

Det börjar brinna lite i knutarna, både med kostymer å presenter.

Tur vi är lediga på fredag.

Tyvärr jobbar jag under själva kalaset, men jag hinner va med å klä ut dem innan jag ska dit.



Har haft en toppenbra kväll på jobb.

Vi har varit tre å kunnat lägga lite mer tid på å prata med de boende.

Tänk vad lite omfokusering kan påverka hur man hanterar saker å ting..?

Kan dessutom glatt meddela att en kattunge ska flytta in på vår avdelning om sju veckor eller så. :)

Känns underbart spännande, för är det nått som går hem hos människor med demens så är det djur!


I morron väntar ytterligare en jobbkväll.

Nu ropar sängen på besök.


Ses i morron mina vänner!

Gonatt!

Av Lisa - 2 maj 2012 12:36


Finns i vår trädgård.



Hur övertalar vi Martin att vi behöver mer? 

Potatis å lök exempelvis, var får det plats? :)

Av Lisa - 2 maj 2012 11:28

 

Ett färdiginrett fönster..

Jag är nöjd.


Bara sisådär femton projekt å ändringar kvar innan här ser ut som jag önskar... :)

Av Lisa - 2 maj 2012 09:06

 

Plommonträdet blommar så smått... :)


Vi inleder vardagen med en rejäl stök-natt. :(

Leo har varit vaken å Viggo har skrikit å sparkat. :(

Jag bryr mej inte för egen del, men de böver all sömn de kan få för å orka med två sena dagar på förskolan.


Annars passar vi på njuta in i det sista.

Mjölken var slut så vi har handlat, å ingte bara mjölk då utan frallor,,juice å färskt pålägg. :)

Solen skiner även i dag å set känns sommrigt i luften.


Barnen har övergett mej vid frukostbordet å pipit ut redan.

Dags å ge upp då alltså.


Trevlig onsdag på er!

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Vardag · Viggo

Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards