Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2014

Av Lisa - 3 februari 2014 12:18

Blir piskad i bamse-memory av min sexåring! :)

Av Lisa - 3 februari 2014 10:48

 

Paj, nästan det enda jag är sugen på för tillfället.

Å världens enklaste vitlöksås funkar just nu till allt. :)

Jag är en person som har crawings i perioder, å just nu är det som som sagt pajer som gäller.

56kilo's tacopaj är ljuvlig(det blir det idag) men den här kycklingpaj går inte av för hackor den heller.


Inspirationen fick jag från att recept jag fick av Sanna.


Lchf-kycklingpaj.

 


Deg: 

3 dl mandelmjöl

1/2 dl semsamfrön

1 msk fiberhusk

1 tsk salt

40 gram smör

1 ägg.

Mixa mandelmjöl å sesamfrön fint i en matberedare.

Blanda med övriga ingredienser å låt vila i kyl i 30 minuter.

Förgrädda sen skalet i 175 grader i ca: 8 minuter.


Fyllning:

Tillaga kycklingfiléerna(3 stycken) hela i ugnen(175 grader i ca 25 minuter).

Fräs finriven lök tillsammans med paprika i en panna.

Häll över en skvätt grädde å ca 1 dl chilisås(av ketchup-typ).

Blanda ner tärnad kyckling å krydda med salt, peppar å italiensk salladskrydda.

 

Fyll skalet med kycklingröran å toppa med riven ost.

Grädda i 225 grader i ca 20 minuter.

 

Servera med sallad, å vitlökssås.

 

Enklaste vitlöksåsen.
Blanda 2 dl creme fraiche med 3 msk majonäs å 2-3 vitlöksklyftor.

Krydda med örtsalt, vitpeppar å italiensk salladskrydda.

 

 

Om man mot förmodan skulle tröttna på att ha vitlökssås till alla rätter är guacamole ett ypperligt å enkelt tillbehör som är gott till mycket.

Såhär gör jag min.

 

Guacamole.

Mosa en avokado tillsammans med 1 msk creme fraiche.

Pressa i en vitlöksklyfta å blanda ner 1 msk tomatpuré å några skvättar med tabasco å lite limejuice.

Salta å peppra.

 

 

 


Av Lisa - 3 februari 2014 10:02

Alltså.

Det är märkligt med barn å sjukdomar.

Att de kan somna dassiga å febriga å vakna pigga som mörtar?

Leo är lite hes, men annars syns inga spår av nån sjuka.

Ungen mår prima å är feberfri.

Vi får se hur det artar sej framåt dagen, men det verkar lovade för jobb, dagis å Me&I-visning i morron. :)


Vi har inte så mycket mer å göra i dag än å bara va hemma.

Ska baka nått till i morronkväll å så blir det väl en miljon partier av Diamantspelet. :)

Å så lovar jag att återkomma med ett gäng recept mellan spelomgångarna med. :D


Kram å hej tills dess! :)


Av Lisa - 2 februari 2014 21:43

Jojjomensan...
Här ligger en feberrosig pojke å sover.
Han är hostig å allmänt dassig. :(

Vi får alltså stanna hemma i morron å hoppas att de ger med sej å att Viggo klarar sej. <3
Är det inte det ena så är det det andra å vi verkar få igen lite för den vab-fria hösten.

Trist å synd om Leo, men inte mycket å göra åt...


Annars då?
Inte mycket nytt.
Har jobbat färdigt för i dag å ska strax sova.
Vi hörs i morron!
Kram å gonatt!

Av Lisa - 2 februari 2014 12:10

Denna tyckte jag var snygg! :)

Av Lisa - 2 februari 2014 09:58

 

Gigantiska byggen i vardagsrummet.

Underbara ungar som leker för fullt. :D


 


Söndag då å mitt i en jobbsvit. Jobbar nämligen fyra dagar över helgen här, ovanligt men medvetet.

För första gången på tio år måste jag säga att jag är extremt lack på det här med oregelbundna arbetstider, kvällar å helger står mej upp i halsen! :(

Kan ha ett starkt samband med min bortblåsta arbetsglädje förståss, å ärligt talat är jag väl inte så sugen på å gå dit någon dag, men det hade ändå varit intressant å testa å jobba som de flesta andra. :)


Här har haft en mysmorron med jättefrukost á la Lisa. :)

Om två timmar är det dags å gå å jobba igen men innan dess ska jag träna(jag slöade ur det i går. :P) å spela ett par omgångar av Den försvunna diamanten. :)

Martin utnyttjar dagens plusgrader till å tvätta bilen(surprise? :P) å barnen leker som sagt med playmo här.

Jag ska skriva in kommande veckors schema nu å fortsätta med planering av kalas.

 

Ha en bra söndag, hörrni. :)

Hämtade förresten mina D-vitaminer(2 för 79 på bodystore) på Ica i fredags.

Så nu är vi i gång, återkommer med eventuella resultat framöver. :D

    

 

Av Lisa - 1 februari 2014 20:38

John McClane.
Tusen gånger bättre än nån melodifestival i världen.
:P

Av Lisa - 1 februari 2014 18:44

Vilken lång dag detta har varit å som jag har längtat hem.
Men dagen gick å jag fick fina blommor å nu ligger vi här.
Hela familjen samlad.
<3

Å när barnen lagt sej hoppas jag kunna mobilisera ork nog för träning innan soffan å umgänge med en ganska söt make, som jag gått om praktiskt taget hela veckan,väntar! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards