Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 13 december 2012

Av Lisa - 13 december 2012 21:20

Ligger här i soffan å tröttfryser. :(

Så tradigt att va trött, men jag gissar på att det är urladdningen efter veckans extrema skolstress.

Riktigt längtar tills vi vaknar i morron bitti å får ligga kvar i sängen å film-mysa. :D

Det ska bli så härligt att få en hel dag tillsammans med barnen.

Å att få vila lite i hop med dem.

Har jag flyt leker de å håller sams större delen av dagen. :D


Har ringt vårdcentralen i dag å fått tid till Leo.

Hoppas de utreder vad som är galet i hans mage för nu säger han att han har ont med, till å med på dagis. :(

Mitt älskade lilla barn. Måtte det inte va gluten.

Eller nån sjukdom. :(

Han ska inte behöva ha ont tycker man så de bör ju kolla upp det mesta. Eller?


Nu hoppas jag få vila ögonen på ett avsnitt till, har bara några få kvar på sista säsongen vi har hemma! (iiiiih! :))

 

Vi hörs i morron kamrater. :D

Kram å gonatt!




Av Lisa - 13 december 2012 19:09

Leo är ganska enkel-spårig göllande kvällsläsning just nu.
Tredje kvällen i rad.
Kan den utantill sen innan.
Verkar ligga i mina barns gener att snöa in på den här boken! :)

Av Lisa - 13 december 2012 17:59

Av Lisa - 13 december 2012 17:23

 

"Du Viggo, jag vill nog ha kniv å gaffel med."

"Nu har du fått en sked, det får räcka med den!"

 

  

Av Lisa - 13 december 2012 15:56

Att finna dessa godbitar i kylen!

Hej torsdags-ostbricka! :)

Av Lisa - 13 december 2012 14:15

 

Nu slår jag i hop skolböckerna för denna veckan! :D

Alla uppgifter är inskickade å klara å jag kan hämta upp mina kottar från dagis en timme före utsatt tid. :)

Å i morron då är vi lediga!

När jag berättade det för Viggo i morse sa han: å då kan vi bara va hemma hela dan!

Är helt inne på hans linje där. Inga måsten. Bara mys!


Är så förbenat trött.

Känns som att jag knappt vaknat alls i dag å dessutom har jag huvudvärk. Tvi.

I helgen ska jag jobba, men på söndag börjar jag så sent som klockan två.

Har planer på å lägga mej tidigt å försöka sova lite mer än förra helgen.

Ska åtminstone inte sitta uppe till två å dricka irish coffes som sen håller mej vaken till fyra! :P

På måndag är det begravning i Jönköping. Å jag bävar.

Ursch vad det kommer bli tufft. Allra helst med tanke på min älskade lilla pappa som ska säga hejdå till sin far. Hua mej.


Annars är det ju Lucia i dag. Ingen av mina barn ska lussa på förskolan, å jag måste säga att det var en lättnad att slippa utsätta dem för att stå ute i 13 minus å huttra i morse.

Visst de hade varit gulliga, men det kommer fler år.

Hade lösa planer på å klä dem i tomtedräkter å dra på mej luciakronan i kväll å åka till mormorn å morfarn, men Martin ska ha bilen å klippa sej å jag är för bekväm för å gå upp i den här kylan så det får va.


Nu ska jag röjja undan lite i köket här. Sen blir det raka vägen till dagis.

Å håll tummarna för en trotsfri eftermiddag nu hörrni... Jag är för trött för å bråka! :D

Av Lisa - 13 december 2012 07:55

Blev precis alldeles tårögd i bilen hem från dagis när jag började tänka på att den dagen Gustav å Elin får barn kommer det barnet bo i Kalmar.
Å jag kommer inte träffa mitt brors barn alls ofta.

Var kommer sånna tankar i från liksom?
Å hur känslig får man bli?

Det är inga barn på g än, så kanske man hinner övertala dem å flytta hem?


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards