Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 december 2012

Av Lisa - 14 december 2012 21:39

Måste man ju se på julfilm!
Love actually är spårlöst försvunnen så det fick bli nått minst lika bra nämligen the holliday. :)
Får se hur länge jag orkar hålla ögonen uppe. :)

Av Lisa - 14 december 2012 20:41

Krabban fanns som sagt på Ica.
Receptet med hjortron fanns i nya arla köket söndag! :)
Nu kan jag sova lugnt i natt! :)

Av Lisa - 14 december 2012 20:11

Pepparbiff, jordärtskockgratäng(med potatis) rödvinssås å ugnsrostade tomater! :)

Av Lisa - 14 december 2012 17:32

Det fanns på Ica! :)

Av Lisa - 14 december 2012 14:59

Har migrän-känningar i dag också.

Morlande bakom ögoen å spänningar i tinningarna.

Jag ska ta en tablett å försöka vila en stund strax.

Barnen kollar på Ice Age här å äter fredagsgodis nerbäddade under täckena i dubbelssängen. :)


Vi har vari i väg på ett litet shoppingäventyr.  

Först ett besök på Drömhem å trädgråd, där köptes julklappar å nya krukor. :D

Fanns mycket fint där måste jag säga, det lilla jag han se när jag jagade efter mina barn å försökte undvika att de kvaddade nått ömtåligt. :D


Sen blev dte nån slags storhandling på CG.

Älskar som ni vet köttdisken där å det blev både karré(till pulled pork, laga, laga, laga det!)
köttfärs(det är verkligen skillnad på färs å färs!) å oxfilé till i kväll. :D

Dessutom har de en ypperligt bra fisk-disk med bra pris på lax denna veckan.

Så det blir det i morron här tänkte jag. :D

Nått jag däremot inte kunde hitta trots att jag letade överallt var krabbkött på burk..?!

Nån av er som vet var man hittar det nånstans?

Barnen var riktigt duktiga i båda affärna å belönades därför med en automat-sak. :D


När vi kom hem blev det frallemellis(grova för mej, men det är en annan historia.) å nu är det som sagt fredagsmys-time. :D

 

 

Nu ska jag sluta ögonen här en stund å hoppas huvudvärken ger vika snarast.

 

Nya krukor å nya blommor till vardagsrumsfönstren.

Det var på tiden. :D

 

 

Av Lisa - 14 december 2012 14:14

 



Springa runt å leta mej svettig för att sen finna å köpa svindyra hjortron.

För att sen komma hem absolut inte hitta receptet där de skulle användas!


Vet att det var en dessert, å vet att jag velat gör den till i morron kväll.

Men var hittade jag det?

Kan ju va precis var som helst...

Av Lisa - 14 december 2012 13:25

Blir så lycklig när Leo sköter kisseriet själv.

Mindre lycklig blir jag dock när han tror han kan pricka pottan ståendes på en pall... :)


 

Leo · Lisa
Av Lisa - 14 december 2012 13:11

Sju grejer stod på inköpslistan...

Finns det självhjälps-grupper för oss med den här typen av shoppingberoeende också? :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards