Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lisa - 23 augusti 2010 08:15

Har gått in i graviditets vecka 38.

Exakt 20 dagar till BF.

Må vara så att det varit en massa gnäll, men det har ändå gått fort fram hit.

Ska bli spännande å se hur det blir denna gången, hoppas förståss för allt i världen att jag slipepr gå över i allafall.


I dag vaknade vi vid sju.

Tio över ringde bokningen å undrade var jag var?!

Jag fck ett sms om en bokning förra veckan, men glömde helt bort å ringa dem. :(

Hoppsan.

Fast det är ju lite märkligt att de inte vet att jag inte jobbar.


Nu ligger vi i sängen å kollar på Shrek.

Ganska fint ute i dag tycker jag.

Vi ska bege oss nånstans å leka av oss senare, men var vet jag inte ännu.

Måste pumpa min cykel om vi inte ska köra bil.

Kanske vill Stina leka med oss med.


Måste som sej bör handla med.

Mjölk å det vanliga å sen grejer till Trekanter(välrdens godaste bröd, recept utlovas. :D).

Vi har dock inte bråttom, så vi tar det i vår takt i dag. :)


Trött ska jag inte va i allafall! Punkt slut!


Är de inte ett fint par? :D

 

Av Lisa - 22 augusti 2010 21:17

Gjorde nyss testet här där man får svara på frågor å sen frå veta vilket parti man har mest gemensamt med.


Min tre i topp blev:

Vänsterpartiet.

Femenisktskt initiativ.

Miljöpartiet.


Ganska kul å se faktiskt.

Men i slutändan kommer jag nog ändå rösta på miljön. :)

Har alltid gjort, å kommer som sagt fortsätta med det. :)


Av Lisa - 22 augusti 2010 21:02

Självklart var umgicks vi med Stina också way back.

Tänkte bara inte på att räkna in henne till de vänner vi umgicks med just 2005. Kanske för att hon funnits i mitt liv sedan jag var 18 månader, å Martins liv lika länge som vi har varit ett par. :)

Å hon finns med på otaliga bilder på den externa hårddisken.

Här har vi fest hon, jag å Emelie, 2006. :)

    (Å om en viss lillebror skulle börja efterlysa bilder på sej själv finns det också...   )

Av Lisa - 22 augusti 2010 20:31

Har städat bland alla mjölsorter i en av mina baklådor å sen av bara farten tog jag ett rens i badrumsskåpet med. :)

Martin blev klar med sitt ungefär samtidigt. :)


Viggo sover oroligt i kväll, flyttade över honomtill vår säng strax innan åtta.

Mest för att han inte har nån dörr å vi behövde stänga eftersom spackling är lite högljutt.

Senaste gången han vakande möttes jag av ett deperat: Mamma jobba nej?!

Vilken tur att jag inte ska jobba på ett bra tag om han till å med drömmer mardrömmar om det. :)


Har beställt pysselgrejer å sångpåsen nu. :)

Så vi ska roa oss kungligt här framöver. :)


I morron har vi no plans.

Hoppas det inte är så himla kvavt.

Ska se vad vi kan hitta på för skoj.

Kanske köra på nån liten utflykt.

Har hört så mycket gott om lekplatsen i Olofström till exempel.

Bada är väl inte aktuellt i mitt tillstånd även om det hade varit skoj.

Ja, ja, nått kommer vi nog på.

Frågar man Viggo vill han nog leka med bilar. :)


Nu ska jag kela lite med min målare.   


 

Av Lisa - 22 augusti 2010 20:27

Jag bara måste tipsa er om shampo å balsam från Syoss.

Kostar 60 kronor flaskan på Coop.

Ganska dyrt kanske, men det varar i en halv evighet är faktiskt minst lika bra som dyrare märken som man köper hos frisör. :)

 

Av Lisa - 22 augusti 2010 18:59

Helgen börjar gå mot sitt slut.

Har väl inte gjort så värst mycket mera än varit på kalas i dag.

Var som sagt på extremt dåligt humör i förmiddags, men det gick tack å lov över.


Körde inom Maxi i Ronneby å köpte gummistövlar till Viggo på vägen till Hasslö. Limegröna å jättetuffa. :) Älskar Maxis gummistövlar. Tror alla Viggo ägt har varit därifrån. :)

Körde hem från kalaset vid halv fem. Hämtade pizza/kebab i stan på hemvägen.

Sen har vi inte hunnit mycket mera än å äta å myst.

Min man håller i detta nu på att dra på sej målarstassen.

Han ska spackla.

Jag tänker inte va sämre jag.

Har haft en insektsinvation bland mina mjöler, så nu ska ALLA sorter läggas i burkar. :)

På så vis kan vi hålla varandra sällskap med. :)

Är trött på å va trött nu å tänker därför låtsas att den känslan inte längre existerar å köra på tills jag stupar.

Särskilt hälsosamt? Kanske inte, men f*n så mycket roligare. :)


Kanske hinner vi med en stund i soffan sen med.

Å kanske nått inlägg till. :)

Kram på er så länge. :)

Av Lisa - 22 augusti 2010 09:43

Grått väder å dåligt humör.

Vill göra en massa, men varken orkar eller hinner.

Ett jäkla skit rent ut sagt.

Hoppas jag är gladare å har mer energi i kväll.

Tills dess håller jag mej här i från så ni slipper dras ner i detta groll...

Av Lisa - 21 augusti 2010 21:44

Några nostalgi-bilder till blir det. :)


Jag å Jajja å Mange å Martin har en liten partykväll. :)

   

Å så måste jag bara ta med denna.

Say what liksom?! :)

  Jag å Snoff. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards