Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lisa - 19 augusti 2010 19:48

Om ni som jag har ett barn som älskar såpbubblor å då framför allt ska hålla den där lilla behållaren själv så det skvalpar ut mer vätska än vad man använder? :)

Då vet ni att det kan bli ganska sorgligt när bubblorna tar slut.

Här kommer receptet, om ni inte kunde det innan. :D


1 dl yes diskmedel.

1½-2 dl vatten-

½ strösocker eller florsocker.

Blanda i hop, men undvik å vispa upp skum. :)


Vätskan blir ganska mycket rinnigare än den färdigköpta, men det blir i allafall bubblor av den. :)

Av Lisa - 19 augusti 2010 14:36

Har kollat runt på slöjddetaljer.se efter pysselmaterial till Viggo.

Han är så stolt över sina små alster inom måleri å pyssel.

Den stoltheten å det roliga vill jag inte att han ska gå miste om bara för han inte är dagisbarn längre.

Hittade jättemycket, mest basgrejer som vi kan använda till olika saker.

Farligt dyrt var det inte heller. :)

Detta får det nog bli...

         


Sen är jag sen länge väldigt lång tid tillbaka förälskad i en sånhär sångpåse.

        


Jag vet att man kan göra det enkelt för sej å göra nått liknande själv i stället för å köpa en "färdig".

Men nä. Jag är inte så kreativ.

Å en sånhär sångpåse kan ju även syskonet ha kul med framöver. :)

Av Lisa - 19 augusti 2010 10:23

Har hunnit med en hel del i dag hittills.

Bakat en omgång Rosenbröd.  

Inte det nyttigaste brödet man kan ge sej på ur fibersynpunkt, men Viggo gillar det å det är huvudsaken.

Inte en massa E-ämnen i heller. :)

När jag ändå stod där bland byttor å mjöl slängde jag i hop en smet till chocolate chip peanut cookies som ligger i frysen å väntar på å gräddas. :)

Brysselkexen jag gjorde förra veckan är slut, så när som på två ensamma stackare som Martin lämnat i kakburken. :)

Därför kände jag att det var dags å fylla på förråden. :)


När vi vilat klart å jag har blaskat av mej lite får det nog bli en cykeltur till stora lekplatsen.

Börjar tycka lite synd om Viggo som bara har sin sletna morsa å leka med om dagarna.

Längtar efter lite kompisar, till honom å till mej.

Behöver jag säg att jag längtar tills renoveringen är klar? :)


Det var det.

I'll be back i kväll. :)

Av Lisa - 19 augusti 2010 07:24

Viggo vaknade klockan sju i dag med.

Vi ligger dock fortfarande i sängen.

Känner jag min son rätt ska vi upp å äta vilken minut som helst. :)

Får se vad vi hittar  på idag. :)

 

Av Lisa - 18 augusti 2010 20:30

Är lite besviken.

På den här envisa tröttheten. :(

Från tidig eftermiddag fram tills dess jag lägger mej är jag som en zombie.

Stämningen i detta hemmet är just nu ganska tryckt..

Höggravid, smärtpåverkad å renoveringstrött fru.

Tillbaka-på-jobbet-efter-semestern-trött man som stressar på med renovering om kvällarna.

Nead I say more?

Jag kämpar å kämpar, för å göra vad jag kan, men som sagt, jag är utmattad. Fullkomligt.

Martin kämpar han med, som ett djur.

Jag hade inte velat byta med honom.

Inte en minut.

Jag får ju va med vår son i allafall.

Den hinner den stackaren knappt... :(


Det har för övrigt varit en superhärlig dag.  

Emelie å Snoff ringde hit sej på frukost(?!) vid tio-tiden.

Jag svängde i hop scones, enligt det här receptet å stödde lite råsocker på toppen. Jättegoda, å himla praktiskt att baka dem i muffinsplåten. :)



När sen Stina hade slutat hämtade vi upp henne å körde ut till Boön.

Det bästa beslutet på år å dar visade det sej.

För första gångenpå många månader fick man andas frisk luft. :)

Det blåste å var så underbart.

Viggo njöt i fulla drag å dansade å sjöng å kastade sten i havet. :)

     

Tack för i dag kära vänner. :)



När Viggo hade somnat nu i kväll körde jag å handlade. Själv.

Tyvärr får jag erkänna mej besegrad nu.

Min kropp klarar inte å jaga en liten pojk där inne lägre hur gärna jag än vill ha honom med mej är det inte värt det just nu. :S


Jag tror jag skulle behöva en kväll i väg hemifrån om jag ska va ärlig.

Bortsett från kvällens runda till Coop har jag inte varit själv en ynka minut sen jag slutade jobba.

Hur mycket jag än älskar mina grabbar å mitt hem behöver jag ett break ibland. Kanske mindre sällan än många andra, men ändå. :)

Framför allt just nu, med allt byggande å kaos...


Jag har lyckats övertala Anna att ha Me&i-träff hemma hos sej på onsdag nästa vecka. :D

Klockan sex om nån vill följa med mej dit? :)


I kväll blir jag inte långvarig kan jag lova.

Martin håller på i hallen å bör va helt slut han också.

Taket är slipat å målat första gången å nu donar han med nån gipsbit...


I morron har vi inga planer.

Får se hur vädret är.

Kanske tar vi en runda till Boön igen.

För hur ont jag än får efteråt gör det i allafall inte ont nånstans under tiden vi går där. :)

Vi behöver andas luft med, å inte bara renoveringsdamm. :)


Hoppas vi sover till åtta i morron, den där timmen är värdefull känner jag. :)

Gonatt!




Av Lisa - 18 augusti 2010 08:48

Här vaknades det klockan sju.

Lite i tidigaste laget, men Shrek köpte mej tio minuter innan jag med fick masa mej upp. :)

Sitter på Viggos golv å leker med bilar(å kollar på datorn samtdigt).

Är lite små-irriterad på bebisen i magen som envisas med att sparka stenhårt mot ett å samma revben, HELA TIDEN.

Sover den aldrig liksom? :)

Å vad jag längtar efter vårt andra lilla barn. Det gör vi alla tre, Viggo pratar mycket om vad han å "bäsen" ska göra. De sak bada i badkaret å leka med hans bilar. :)

Jag har försökt förklara att bebisen kommer va ganska tråkig å mest skrika eller sova(å då hoppas jag mest på det sistnämda. :D).


I dag är tanken att vi ska till skogen en runda.

Om nu Stina behagar sluta i normal tid å om det inte ösregnar.

Har kommit ett par skurar här under morronen, men de går snabbt över.

Vi (läs:jag) får försöka trycka ner mej i ett par överdragsbrallor så blir det inga bekymmer. :)


Nu ska jag engagera mej helhjärtat i leken här. :)


Ha en bra dag!


 

Av Lisa - 17 augusti 2010 21:15

Å vad jag vill ha en digital hushållsvåg. :) 

Alltid är det nått man vill ha. :D

Av Lisa - 17 augusti 2010 20:30

Me&I's höstkollektion innehåller flera godbitar.

Dessa kan jag mer än gärna tänka mej. :)

       

Ååååå vad jag vill ha träff, måtte denna renovering gå fort nu! :)

Annars fåt vi hoppas att nån bjuder in mej? :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards