Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lisa - 25 augusti 2010 21:03

Japp.

Det var en mysig kväll hos Anna.

Ulrika visade fiiiina kläder å jag fick komma hemifrån lite. :)

Å trevligt sällskap på det med.

Precis vad jag behövde. :)

Såklart blev det shopping med.

Två tunikor till mej.

   

Å tvp tröjor till Viggo.

   

Tror nog vi ska bli nöjda bägge två. :)



Under tiden jag varit borta har Martin slipat hela hallen å lagt en hel massa golv i det lilla rummet. :)

Snart såslipepr vi det värsta av smutsen i allafall.

Skönt.


Har ont i huvudet nu.

Ska ta å blaska av mej.

Sen blir det bädden.

Morrondagen ska spenderas med syskonen(hoppas jag?)


Tack för i kväll tjejer. :D

Av Lisa - 25 augusti 2010 12:23

Om Viggo praktiskt taget testade mej till förbannelse i går gör han det precis motsatta i dag.

Liiitet kring på Coop som slutade med det bästa för alla parter, att Viggo fick åka stor kundvagn, annars är han så duktig.

Gick som en dans hos barnmorskan.

Han stod så fint å lyssnade på bäsens hjärta.

Barnmorskan trodde inte jag skulle komma dit nått mera. :D

Hon är så söt, så himla positiv å lättsam.

Kan ju alltid hoppas att vår bebis vill komma innan den nionde då jag har nästa tid bokad.

Vi köpte faktiskt blöjor å nappar till den lille i dag.

Bara lite kläder som fattas nu. Å ett färdigrenoverat rum kanske. :D


Jag å Viggo kollar på lite Saltkråkan nu.

Har bakat lite kolakakor

.Ska ju baka anananspaj sen som vi ska ha i kväll, så jag fick ju kompensera Viggo lite. :)

Kolakakor är nästan de enda kakorrna, föruom bullar, som Viggo äter ändå. :)


Ska försöka få i hop den där pajen innan vi hämtar Gustav.

Men det är först halv tre så vi ska nog hinna mysa å vila lite med. :D

Av Lisa - 25 augusti 2010 07:31

Tio i sex var Rex inne i sovrummet å skrek.

hade för en gång skull lyckats somna om efter Martins klocka ringde, men den lyckan var alltså kortvarig.

Samma visa i går, då vaknade jag inte ens när klockan pep, första gången.

Men någon hade tryckt in snooze-knappen å sen stigit upp så den pep ju för kung å fosterland sen den andra gången. :S

Viggo var med på gång då vid sex, men jag lyckades få honom å sova tre kvart till i allafall.

Tur det för han blir så himla trött annars å jag har verkligen inte lust med nån sån trist dag som vi hadei går igen...

Hoppas det hjälpte. :D

Frgågan är bara när jag ska få sova?

Om tio år på sin höjd. :)


I dag har i en massa på agendan.

Handla efter frukost(lika bra å ta det först om Viggo ska testa lika mycket i dag...) sen ska vi baka en ananaspaj till i kväll.

Till barnmorskan halv elva å hämta Gurri på stationen vid halv tre.

Å i kväll ska jag äntligen få komma i från det här stökiga hemmet i ett par timmar helt själv.

Jag HATAR när det är smutsigt, å det kan man verkligen säga att här är nu, å i kväll ska Martin slipa.

Slipdamm är det absolut värsta som finns!

Tur att han är så effektiv Martin, så man slipepr leva i kaosen merän nödvändigt. :)

Kanske, kanske påbörjas golvläggningen i morron å då blir det genast lite renare. :) Hoppas.

För på fredag är det dags för Familjen Arvidsson årliga kräftskiva,förra året hade vi dock ingen... :(.

Men i år kan alla.

Gustav är hemma å Stina har semester.   

Vi ska va här, lugnast för Viggos skull å skönare för alla på det viset. :)

Får göra vad vi kan åt inredningen helt enkelt. :)


Ha en bra dag nu.

 

Av Lisa - 24 augusti 2010 19:33

Vet inte om det berott på vädret eller vad, men i dag har jag varit tom.

Tom på ork energi å på glädje med faktiskt.

Viggo har känt av min negativa energi å testat, testat å testat!

Är helt matt nu.

Å besviken.

På hur jag har hanterat honom å ett den hel dag har gått till spillo.

I dag har tankekraften inte lyckats alls.

Trist, men inget att göra nått åt i efterhand.

även fast jag HATAR sånna här dagar!


Ingen kan dock säga att jag inte har försökt göra det bästa av dagen ändå.

Trotsade det minst sagt ostadiga vädret för en sväng till Tallet, skogen. :)

Stina, jag å Viggo.

Vi(Stina å Viggo) klättrade i träd å så kollade vi på svampar, pinnar å kottar.

 

       


Hemma sen så bakade jag en omgång blåbärsmuffins. Det blev hela 24 stycken,   rejäla med. Gjorde frosting på ungefär hälften å frös de andra. :D

Tyvärr var den blåa karamellfärgen slut så det fick duga med grön. :D

Riktigt, riktigt goda. :D



Sen lekte vi med nya sångpåsen som kom i dag å gjorde kalasröra till middag. :D


Har försökt ringa till tre nu i kväll. Leveranstiden enligt hemsidan är nu 4-6 veckor på min telefon. :S

Jag ville därför höra hur det går för min lilla babe.

Tyvärr var där överbelastning så jag blev inte ens placerad i kö...

Suck.

Får se omjag hinner ringa vid nått annat tillfälle.

Jag längtar ju efter min nya telefon nu ju. :)


Nu joinade mannen mej(han har klippt gräset å spacklat.   )

Hoppas morrondagen känns bättre.

Då ska vi handla, baka paj till kvällen å sen ska jag till Anna

Tänkte springa inom Lindex innan jag ska dit, om jag hinner å köpa några byxor till bebisen med.

Får pengar i morron nämligen. :)


Så är det.

Mindre bra dag.

Men vem har inte dåliga dagar?

Nya tag i morron.


Av Lisa - 24 augusti 2010 08:34

Jösses vilket märkligt väder det är i dag.

Blåser som tusan, å regnar å är soligt om vartannat.

Jag vill till skogen, tycker träden borde läa lite.

Om Stina är on lockar helt klart bredasjön å en rejäl matsäck i dag. :)


Har sovit som en kratta i natt.

Det finns de som tycker det är så mysigt med regnsmatter när man ska sova. Jag är INTE en av dem. Min kära make däremot, han älskar det å somnade å snarkade som aldrig förr. :S

Viggo är inne i nån drömperiod, vaknar å är ledsen eller förvirrad titt som tätt. Han säger så roliga saker så man skrattar i bland med. :)

Varannan gång har han svårt å komma till ro igen så det blir lite sisådär med sömnen, minst sagt...


Snart kommer Stina då får vi se vad vi ska göra av denna dagen. :)

Av Lisa - 23 augusti 2010 20:07

Ja, det är vi verkligen.

Jag, min man å mina egna barn.

Viggo har dvd i bilen å vikan handla mat ända till klockan tio om kvällarna.

Jag kommer kunna berätta för mina barn att när mamma var liten var man tvungen å vänta på att man tagit 36 bilder med kameran å sen skickat i väg rullen innan man kunde se bilderna å att man fick spola på videobanden för att se det avsnitt av Saltkråkan man ville.

Det är coolt, å nej jag tror inte det var bättre förr.

Visst, jag lider av grova "bullerby-komplex" i mellan åt å vill ge mina barn ett sånt liv, i gemenskap med djur å deltagandet i allt.

Men tänk vad livet kommer kunan erbjuda dem?

Utveckligen går ju fortfarande framåt i rasande fart, så det är bara till å tacka å ta emot. :D

Utvecklingen vinner vi alla på, tror jag iallafall, även vi som ska föreställa vuxna i dag. :)

En liten fundering bara. :)



Är nästan precis hemkommen från Coopet.

Kände mej som ett allmänt vrak å lyckades såklart träffa en hel massa folk som hälsade å pratade. Typiskt.

Martin hade jobbat yttligare lite till i hallen under tiden jag var borta.

Att han bara orkar den människan.   

Är nöjd med denna dagen.

Jag lät inte tröttheten hindra oss från å åka till stan.

I morron ska vi dock satsa på nån mer Viggo-vänligt, vad det bblir återstår å se.

Stina ska leka med oss i allafall, trevligt tycker vi. :)


På onsdag kommer Gurri hem med. :D Jippi!


Nu ska jag göra samma som alla andra svenskar gör just nu, kolla på Fångarna på fortet. :)


Av Lisa - 23 augusti 2010 15:28

Det kostar på att inte va trött vill jag lova.

Utmanade ödet å körde in till stan.

Tänkte leka på Kulbrunnen å så ville Viggo ha glass.

Nån lekplats blev det inte, men vi lyckades ta oss igenom ett par affärer å även handla mössor å byxor till bebisen på H&M innan det spårade ut.

Dessutom blev vi bjudna på thai-lunch av Stina.

Martina var också med, var lite kaosartat att få Viggo å sitta still, men det kunde varit beydligt värre. Vi fick i allafall i oss vår mat. :)

Glass på torget å sen till bilen.

Viggo satt faktiskt ganska snällt i sin vagn större delen av tiden.

Men när vi skulle gå till bilen stack han i från mej, å ramlade även ur vagnen vid rymningsförsök nummer två. :S

Då gav jag upp tanken på å handla på hemvägen å körde raka spåret hem.

Har svinont nu, efter att ha gått på stan å efter att ha lyft å burit en massa, men trött, vad är det liksom? :D


Handla får jag göra i kväll när Viggo lagt sej, äta med antagligen om jag inte lyckas skrapa i hop en middag av vad som finns.

Varma mackor kan funka i nödfall ju... :) Då kan man ta lite vad man har. :)


Martin ska fortsätta i hallen så fort han kommer hem så vi får väl ta en tur till "vår" lekplats då i stället. :)

Av Lisa - 23 augusti 2010 09:38

Jag har ju då praktiskt taget tvinga Anna att ha en Me&I-träff hemma hos sej på onsdag(25/8) klockan 18.

Nu undrar jag om någon kan tänkas vara sugen på å komma?

Inga köptvång å god fika utlovas. :)




     


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards