Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av Lisa - 8 oktober 2008 19:39

Jepp, vi föll för blogg-grupptrycket å köpte lyxglassen nummer ett. :)

Kunde inte enas om en sort heller så det fick bli två, en hundring på

glass bara sådär. :D Martin ville ha riktig mastig choklad å jag valde en karamell. Chokladen var godast. :P

Åååååå vad nyttig jag känner mej nu.... INTE!!!! 


I kväll är det dags för Bonde söker fru. Har sagt bägge tidigare åren att jag inte ska se det, men i år erkänner jag att jag kommer följa det redan från start. Lika bra. :D Blir väl att vi ser på Oskyldigt dömd också. Helt okej tycker jag. :)


M å P har varit nere en snabbis å pratat med Viggo. :) Mamma sydde i ett par knappar till mej me. :) Handarbete= inte min grej. :)


Är väldigt nöjd med dagen annars(förrutom matvägrandet). Fint väder å härligt umgänge. :)

Av Lisa - 8 oktober 2008 16:16

Fattar inte varför det ska matvägras hela j*vla tiden!!!? :(

Är man i väg eller så går det hur bra som helst, men hemma nej!

Bara gröt morron å kväll, allt annat är en fight! :( Jag orkar inte, provar allt, ha honom i knät å mata. Nu gav jag upp å matade honom när han satt på sitt lek-täcke. :( Då åt han, den här gången!

Kan ju inte skapa ett sånt beteende... Vill att han ska sitta i sin stol, vid bordet å äta ju. :( Men vad gör man?

Tänk om det är jag som gör att han inte vill ha? Klarar för det mesta att hålla god min, men jag orkar inte alltid. :(

FUCK, hur länge ska detta pågå!?!

Av Lisa - 8 oktober 2008 14:43

Det blev lite shopping på stan ändå.

Viggo fick jeansen å inte mindre än fyra(?!) tröjor på Name It. :)

Han växer ju som ogräs så jag inte riktigt hunnit med. :) Men nu har han så han klarar sej ett tag. Hoppas att han tänker lugna ner sej å stanna på 80 några månader nu. :)

Köpte även två t-shirts till mej själv på JC, en vit å en svart. 

Sen spenderade jag över tvåhundra på shampo å balsam. :S Men om man aldrig klipper sej måste man va värd ett riktigt shampo, så resonerar i allafall jag. :D

Har gjort av med en halv förmögenhet i dag känns det som, å mer blir det, Coop kallar. :P

Fick min toast med, på Christins gott. :)

Viggo åt också där, gick fin fint i dag. :)

Sen gick vi hem till Bill å drack kaffe. Då hände detta :)

Ha ha! :D Söt!

Dessutom måste jag ju berätta att Stina träffade en stammis i kön till Rolands rullande som hon pratade med.

Han sa till med vi syns i kväll. :D 

Å hon reagerar när jag träffa bloggläsare på stan?! :D


Nu ska jag plocka ner lite tvätt! Hej!

Av Lisa - 8 oktober 2008 09:45

Nu sitter jag här, iordninggjord å redo. :)

Men Viggo sover fortfarande så jag får vänta på honom. :)

Har hunnit med ett gapskratt å att gråta en skvätt redan,

åt vad håller jag för mej själv. :)


Glömde skriva innan att Viggo sitter hundra gånger bättre i vagnen nu. Han sätter sej längre fram å kasar ingenting nu när han inte är fastspänd. :) 

Det var ett riktigt bra drag med åkpåsen alltså. :)


Jag har ett i-landsproblem av högsta klassen. En hel gardrob full med skor men inte ett enda par att använda. 

Hälften får jag inte ha för Bill eftersom de är omoderna å den andra hälften består av verkliga finskor å sandaletter(lite besatt ja, har nog inte ens alnvänt alla).

Om man hade variit lite smal hade jag kunnat haft mina höga stövlar åtminstone, men nej. :( Inte kropp för klänning eller för nerstoppade jeans. Buhu...

Får bli mina beigea Converse som är gamla som gatan...


Jag undrar var mor min håller hus? Hon svarar aldrig på jobbet numera, alltid ut på vift... :/ Saknar henne lite nu, har inte ens pratat sen i söndags. Illa. :D


Inget å gör, allt är packat på fixat med... 

Av Lisa - 8 oktober 2008 08:53

Japp, så blir det nog. Jag å Viggo ska in till stan å träffa syster-yster. Har hittat fina jeans på Name it som jag tänkte hugga, eventuellt nån tröja med. Å sen har jag sjukt sugen på Toast på Christins. :)

Stina verkade inte va helt främmande för det upplägget heller. :D

Verkar bli fint väder i dag med. :P Underbart!


Senaste nytt är annars att det verkar va obligatoriskt att vakna å bajsa vid sju tiden. :S Roligare kan man ha än att springa upp på morronen för att byta bajsblöja. :( Å så tidigt med.. Fast det går ju an att gå upp så dags nu när nätterna är så långa. :P

Har även lokaliserat en av orsakerna till varför jag känner mej sådär extra ful. Efter mer än ett år den tillbaka, min mens. :( Inget jag har saknat precis...

Men det är ju livet. :)


Måste handla mat med i dag, men jag tror vi väntar på Martin. Det är roligare. :)


Nu ska jag fixa till mej, se om jag kan se något vettig ut, sen kolla min bank, jag hade med behövt ett par basplagg... :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards