Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av Lisa - 30 oktober 2008 20:40

I dag kom mina canvas på Viggo. Underbart fina. :)

Har redan hängt dem på plats. Får fortfarande inte in bilder på bloggen så jag kan tyvärr inte visa. :S

Har ändå fått Office-skivan i dag, men nu funkar tydligen inte cd-domen på datorn!!! Kan man bli trött?! :(


Träningen gick sådär, huvudet orkade men kroppen skrek NEJ, å allt kändes som slow motion... Men svettig blev jag i allafall. M å P ställde mer än gärna upp å stannade på Hemköp. Det blev en liten påse lösgodis förrutom pepperoni å ost. :S Synd att man inte har mer karaktär. Har annars varit super nyttig i dag. Ätit GI till middag å inget skräp alls. Fram tills nu that is....

Ja, ja... Blä på mej!


Inget Heroes i kväll. :( Tänkte kolla om Martin vill spela en omgång Spingo istället... :)


Angående vår myskväll i morron, den kanske uteblir. :( Martin ska eventuellt bowla med sina jobbarkompisar. :( Lite b tycker jag, men vi får väl mysa nästa helg i stället...

Av Lisa - 30 oktober 2008 14:10

I dag känner jag för första gången på mycket länge en längtan att få komma ut å att får börja familjelivet på riktigt.

Med jobb/skola å dagis å allt var det innebär.

Få in en riktig vardag å inte bara va mamma-Lisa utan även den där Lisa som fanns innan Viggo föddes men som har fått vila nu ett tag. :)

Om man bara hade ett jobb att gå tillbaka till så hade det känts mycket bättre dock... Ska göra klart skolan först i allafall. :D

Men det har alltid löst sej innan så.. :P



Av Lisa - 30 oktober 2008 13:45

Nästa torsdag är jag bjuden på Me&I-party hos Sofie(tack för inbjudan).

Men jag kan inte riktigt bestämma mej för om jag ska gå eller inte.

För det första har jag inte råd å köpa nått nu, har ju varit på ett sånt party innan å då tyckte jag inte att pojk-kläderna var så speciella, mest dyra faktiskt. :)

Sen tränar jag ju på torsdagar, har jag samvete att gå dit å fika i stället för att röra på mej?!

Hade ju varit skitkul å träffa Sofie, var väääldigt länge sen sist. Men som sagt jag kan inte riktigt besämma mej...



Har ett dilemma till, av en helt annan karaktär.

Det är det här med mjölken. Köper jag inte mjölk då behöver vi det, köper jag det blir det alltid för mycket å vi får hälla ut. Just nu står det till exempel en oöppnade 1,5 liters i kylskåpet, där datumet har gått ut...

Jag köper alltid ekologisk, å då är inte 1-litaren ett alternativ, hatar sånna förpackingar, bara slabbar, men det känns grymt slösigt att slänga hela tiden... I-landsproblem... :D


Martin kommer nog hem snart, kunde inte hålla mej utan smsade å frågade. :D 

Av Lisa - 30 oktober 2008 13:20

Det blir kaffe å dator ett par timmar senare än vanligt i dag. För tro det eller ej så lyckades jag faktiskt sova en stund i förmiddags. :) Visst, det var ingen lång stund, låg å planerade upp de kommande dagarnas middags i fyrtiofem minuter först, men en liten stund fick jag sova i allafall. :)


Är trots det trött(suprise..?!) min kära son vakade nämligen klockan sex å vägrade somna om. Jag i min tur vägrade stiga upp så vi låg alternativt satt i sängen å surade i en timme innan jag gav upp...

Hopplöst med sånna dagar, kan väl få sov till sju i allafal..?


Vi har varit på Coop med pappa å bränt en tusenlapp, ingen impuls-shopping alls dock. Bara middagsmat till alla dagar fram till måndag(minus lördag så det vankas stek i mörrum, mums. :D)

Känner mej ganska nöjd som har lyckats planera så långt frammåt. Måste dock komplettera för jag glömde mozarella å pepperonikorv som vi vill ha på pizzan i morron finns bara på Hemköp. Kanske kan fjäska till mej att M å P kör inom där efter träningen i kväll. :)


Usch, jag fattar inte att det kan regna så mycket som det har gjort/gör i dag. :S Man vill inte gå ut å mörkt blir det. Trist!

Martin målade visst utvändigt i dag(?) kan ju alltid hoppas att de ger upp å kommer hem tidigare i stället. Håller tummarna, saknar honom lite nu när jag har varit i väg två kvällar... :P


I morron ska mamma följa med på simmet som för övrigt är på en ny tid, halv två. Skit bra för så hinner Viggo äta innan. :D

På kvällen ska vi bara va hemma, äta hemmagjord pizza när Viggo har somnat å mysa. :)


Ska försöka ta mej ut till brevlådan nu, så inte eventuell post regnar sönder...

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards