Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av Lisa - 4 oktober 2008 20:40

Gissa hur länge jag sov...?!

Inte en enda minut, inte förvånad alls. Försökte i en timme, men nej...

Det är så typiskt mej.

Jag strök, rakade benen(med duschen på, förlåt Martin), målade tånaglara å bäddade rent i stället.

Sen påbörjade jag middagen. Mamma å Viggo kom hem vid halv fem. Pojken var snorig som tusan men allt hade gått toppen. Viggo hade varit på prima humör å ätit bra. Skrattat å busat som en tok. :D

Vid halv sex skulle vi börja äta, då brast det för Viggo. Övertrött å förkyld. Han skrek av trötthet, ville inte ens ha gröt. :( Vi fick äta i omgångar. Martin kom hem mitt i allt å försökte lugna honom, gav välling i stället å det gick ner.

Men sova, det skulle han inte. :(

Tillslut var han så rosslig att han kräktes. :( Över hela mej å halva sovrummet. :( Min stackars lilla pojke...

Nu sover han, efter en liten portion majsvälling å lite sång.

Hoppas han inte blir sämre, tycker ju så synd om honom, å man känner sej så hjälplös när man inget kan göra.... :S


Skulle egentligen till IKEA i morron, men det skippar vi nu när lillkillen är dålig. Kanske blir EKO i stället, om Viggo mår bättre i morron förmiddag. Annars får vi hålla oss hemma...


Sitter å kollar på Stjärnor på is, ganska kul faktiskt. :D

Är ganska sugen på att lägga mej i de rena lakanen dock...

Av Lisa - 4 oktober 2008 13:36

Har precis cyklat upp lämnat min cykel hos mamma för att sedan cykla hem hit  med hennes bike. :)

Att cykla på mammas cykel är lite av en nära-döden-upplevelse, inga fotbromsar å en massa växlar... Men jag klarade mej.

Hon å Viggo ska cykla hit senare så de behövde min med Viggos sadel på.

Det blev att jag lämnade honom i allafall.

Är sjukt trött faktiskt, så jag ska snart krypa ner bland de glamorösa kiss-å bajs-lakanen(är ingen mening å byta känns det som, är inte nyduschad själv precis).

Vet inte när de andra två kommer hit, men förhoppningsvis hinner jag även ta en dusch i lugn å ro.

Martin är ju som sagt på fotbolls-avslutning så jag ska bjuda mamma på middag.

Jo,så är det med det, off to bed...

Av Lisa - 4 oktober 2008 09:51

I natt har en förkylning gett sej på vår lilla kille. :( Nyser å snorar, men ingen feber. Han har sovit helt okej faktiskt. Men inte jag, kan inte sova av en massa anledningar. :/

Men jag fick sovmorron till nio i allafall, så nån ynklig timme har jag skrapat i hop...


Viggo har ju inte varit sej själv sen i tisdags, han har matvägrat å surat i största allmänhet. Han som annars alltid är glad! :( Undrar just om det berott på den här förkylningen? Hoppas det, skönt att ha nått å skylla på... :)

Annars kan det va tand nummer två, som har brutit fram i veckan...


Får se om Viggo ska till mormor, det känns ganska dumt att lämna honom utan en exakt anledning till det... Velig eller vad...?


Frukostdags nu! :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards