Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Lisa - 13 oktober 2008 18:53

Det blev en timme i trädgården efter Coop-turen.

Jag räfsade löv å Viggo smakade på dem. Även ett par grässtrån slank ner som omväxling till hans annars strikta fisk-och-gröt-diet. :D

Det var himla skönt ute faktiskt, blev riktigt varm. :P


När vi kom in donade jag lite med foton i ramarna jag fyndade på Coopet, ska sätta dem på en vägg i vardagsrummet. Lite tavlor ska förhoppningsvis råda bot på det tröttsamma ekandet i rummet.


Klockan 17.30 rullade en Peuget med en matt-leverans in på uppfarten.

M å P skulle byta så vi fick ta över deras matsals-matta, en beige, stooor ull-matta. Den ligger nu på plats under våra soffor, så nu slipper vi frysa om fötterna på kvällarna. :D


Har dammat av resten av huset, men dammsugningen får skjutas på ännu en dag, Viggos sömn känns viktigare. :P 


I morron ska det pratas barnmat på bvc. Får se om det blir nått vettigt eller om jag blir nojjig igen. :) Viggo har ätit utan problem hela dagen, så jag hoppas jag kan komm i håg det. Att jag vet bäst angående den biten!!!

Jag har såklart gjort mej till å fixat fika till hela gruppen. Hoppas det går hem, å att vi får låna en kaffebryggare...


Nu ska jag leta efter några foton som är på vift.... :D

Av Lisa - 13 oktober 2008 13:33

I bland undrar jag om jag blåst på allvar...?

Körde precis i gång dammsugaren, när Viggo sover(eller ja, sov) borde jag inte vet hur lättväckt han är?! Tydligen inte... Han somnade om i allafal...


Emelie gick precis, hon kom både med mat å presenter till Viggo(som vanligt :)). Hon skämmer verkligen bort honom, i dag fick han rutiga byxor å tröja och mini-stolar att ha på sitt rum alternativt altanen. :D Tack!


Håller på å bakar kladdkaka, ska ta med mej til föräldragruppen i morron. Blir kanske lite lättare stämmning med lite fika. :D

När Viggo har vaknat blir det Coop en runda. Behöver lite smått å gott, bla. en ram till Viggos diplom. :P


När Martin kommer ska vi äta spagetti å köttfärssås å jag ska försöka städa klart i sovrummet innan Viggo ska lägga sej. Plus en massa annat,hur kan man alltid ha så mycket å göra? Ska plocka lite nu, men som sagt, dammsuga är INTE att tänka på!




Av Lisa - 13 oktober 2008 11:01

Inga nya tag här inte, har redan smällt i mej ett marsipanbröd å en bit toblerone till kaffet. :S Å om en stund kommer Emelie med en Grillbaguette från Bönan till lunch... En annan gång igen då...


Kunde såklart inte sova när Viggo gjorde det nu på morronen. Låg å hade jobbångerst. Ska nog masa mej till skolan denna eller nästa vecka å höra mej för i allafall..

Hade verkligen behövt lite sömn, sover såååå dåligt, oavsett hur Viggos sömn ser ut tyvärr. :(  Kan inte slappna av alls, spänner mej säkert i sömnen med...


Nej, nu verkar Viggo ha tröttna på att demolera Sydöstran...


Ha en fin dag!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards