Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Lisa - 1 oktober 2008 20:18

Sitter här i soffan med pepparmyntste å varm vetekudde, som min Martin har fixat åt mej, å funderar.

Jag tycker på fullaste allvar att jag har världens bästa liv.

Trots ständig sömnbrist, smärta i hela kroppen å att jag inte har råd med en klippning.

Det är helt makalöst att man kan vara glad när man blir väckt för femtioelfte gången samma natt å att man kan bli så lycklig av ett litet smile. :D

Men det är så, jag är så lycklig att jag har Martin å att det blev just Viggo som blev vår son, å att vi bor här i vårt hus å trivs me det...


Ja, shit vad tacksam jag känner mej i dag... :P 


Min lilla kotte har för övrigt haft en mindre bra dag. Matvägrat å gnylat.

Han har knappt ätit alls å var inte ens glad när han fick bada å träffa mormor å morfar. :( Hoppas han vaknar å är i bättre form i morron...

Han är liksom inte febrig å verkar inte ha ont heller, en dålig Viggo-dag bara..


I morron står det en hel del på agendan. För det första har jag upptäckt att det är Babycafé på biblioteket i stan varannan torsdag. :D Passar mej betydligt bättre än nått församlingshem. :P Så i morron klockan tio ska vi dit. :D Å på kvällen ska jag röra på dököttet på brädjympa, alltså Friskis version av step-up. Hoppas på sömn i natt så jag inte har så ont i lederna.



Nu ska jag kela :P Puss på er!



Av Lisa - 1 oktober 2008 13:17

Såg bilen redan utanför.

Tänkte shit med, hur gärna vill jag ha salami...?

Närmade mej delikatessen, ingen där, okej, chansar, ringer på klockan.

Fuck, såklart min fd. svärmor som jobbar. Skäms...

Följade dialog utspelar sej.

-Ja, jag ska ha salami.

-Du tröttnar aldrig?

-Nej.

-Vad stor Viggo har blivit, det är en rolig tid.

- Ja, skit rolig.

-Passa på å njut, snart blir det värre, när han får egen vilja.

-Det har han redan.

-Det blir värre.

Tystnad.

-Trivs ni i huset.

-Ja, verkligen.

- Inga stora fel som dykt upp?

-Nej.

-Det kan ju fortfarande komma.

-Det var bra så...


Lite negativ bara...Eller?

Hatar att stå där å svettas å försvara allt å inget...


Salami blev det i allafall, å två blommer+kruka till, vta. Så nu står det en svart å en vit i varje "köksfönster". Hoppas dessa blommorna överlever i mörkret bara. :D


Vi har varit ute en stund med. :) Jättemysigt.

Viggo satt på gräsmattan å trivdes i sina nya byxor. :D

 Det blev inget rosklippande, tar det med häcksaxen i stället, ska klippa ner de rosa helt å sen försöka flytta dem. Klippte inte ner vinbäsbuskarn heller, det var en massa knoppar på dem nämligen. Måste rådfråga nån som har talang för sånt där. :D


När vi gick försökte jag mata en trött pojk. :( Han vägrde såklart, onödigt lidande för oss bägge. Att jag aldrig lär mej. :(

Nu sover han i stället, får äta när han vaknar.

Får ta å mata mej själv i stället.. :D

Av Lisa - 1 oktober 2008 11:13

I dag hade Martin sovmorron. Körde vid nio. Alltså steg han upp tillsammans med oss. :P Mysigt. Fast inte så kul för honom, för jag var sur. :( Har sådär ont i lederna igen och mega ont i nacken, för att jag alltis ligger på samma sida å sover. :S Framför allt när Viggo ligger hos oss, då ligger jag ju vänd mot honom...

I natt fick vi hämt över honom  redan vid tolv. :( Han var så orolig å vi var för trötta. Han sover dåligt nu igen alltså. :( Vi hade ett par bra nätter i helgen, men nu är vi tillbaka på ruta ett dvs.ett par timmar per natt, max! :(


I dag gick jag dock å la mej med Viggo vid ni. Sov till helv elva, skönt, men jag har fortfarande ont.


Så snart jag druckit upp mitt kaffe ska det cyklas till Ica, behöver lite smått som vanligt. Champinjoner å vitlöksbröd till middagen bla.


Efter det tror jag vi ska va ute, ska dra på mej gummistövlarna å dona lite. Får hoppas lillkillen med är på humör för det...


Ha en bra dag!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards