Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Lisa - 17 oktober 2012 19:22

Okej.

Jag erkänner.

Nu är jag t-r-ö-t-t!

Men jag klarade mej tills vi kom hem efter dagis å jobbmöte.

Fast nu som sagt, same old, same old...


Barnen var med trötta å sover redan så jag kollar på Halv åtta hos mej för en gång skull. :)

Martin är med här i källarn nånstans, men han hade visst mer energi än jag, för här i soffan syns han inte till. :P


I morron väntar heldag på Väggaskolan inklusive redovisning.

Hoppas på bra lärare å intressant information.

Längtar riktigt mycket till fredag, då är jag nämligen ledig.

Det har varit en lång vecka tycker jag.

Bara onsdag ju.

Ja ja, inte mycket spännande å komma med i kväll känner jag.

Ägnar mej åt tv:n i stället.


Kram på er nu!

Av Lisa - 17 oktober 2012 11:50

Hösten har knappt hunnit börja men lite här å var har julen redan börjat disskuteras.

Själv har jag bestämt mej för att jobba kvällen på julafton, men det är en annan historia. :D


Vad jag själv ska önska mej i år, det är en poster från Nindingos RUM.

Jag har alltid älskat texten till Darren Hayes låten Good enough, så pass att jag ett tag faktiskt hade en vanlig datorutskrift av den på väggen när vi bodde i lägenheten.

Å det är den just den texten jag vill trycka på en poster, bara för å påminna mej själv å familjen, om att vi verkligen duger som vi är. :D


Av Lisa - 17 oktober 2012 11:35

 


Klockan är halv tolv å jag är klar med de två uppgifterna jag skulle.

Jag ger mej därför rätten att va en anigens självgod, i en liten stund åtminstone. :D


Är inte alls sådär förlamande trött i dag heller, vilket är en mycket positiv upplevelse vill jag lova. :D


Kan även meddela att min minsta son återigen gör stora framsteg i vägen mot ett blöjfritt liv.

Samma kalsonger hela morronen å egna initiativ till å kissa på pottan.

Det gillas starkt. :D


Nu ska jag fira med lite mer kaffe å sen ta en snabbtitt i baktidningen jag unnande mej i går inna jag beger mej vidare till jobbet! :D


Vi hörs i kväll igen som vanligt. :)


Av Lisa - 17 oktober 2012 08:05

Barnen ska va på dagis vid nio i dag, nån särskild sovmorron var det dock inte tal om då Leo vaknade tjugo över fem å vid sex var båda uppe.

Inte speciellt konstigt att de är trötta på kvällarna, som är uppe så tidigt varje dag.


Frukosten är avklarad, höll på å servera barnen mögligt bröd. Vi hade nytt tack å lov, men de med gröna prickar var heller inte gammalt..?


Sitter så sörplar i mej det kaffet, under tystnad.

Leo har precis lugnat ner sej efter ett utbrott över att han inte fick ta en ny yoggi när han redan hade en. Han kan verkligen bli arg den lilla herren, i en helt annan dimension än Viggo nånsin blivit.

Jag kommer nog aldrig sluta fascineras av hur olika vår pojkar är varandra.


Själv har jag som ni redan vet en hel massa å stå i, jobba i fatt försenade komvux-uppgifter som jag prioriterat bort å förbereda mej inför en redovisning i morron.

Jag har så dåligt samvete att jag inte lämnat in uppgifterna i tid, synnerligen när jag fick tillbaka det jag lämnat in med idel lovord i kommentarerna från min lärare.

Jag har ju det i mej, men tiden har inte alls räckt till.

Hoppas det blir ändring på det under förmiddagen här. :D


Jag ska ju även till jobbet en sväng, men har bara en kort mötes-tur mellan ett å fyra så det är lugnt. :D


Nu ska jag klä på mina barn(hoppas Viggo gjort det själv? :D) å sen bär det i väg.


Hörs senare!

Kram å hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards