Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Lisa - 11 oktober 2012 23:20

Jojjomensam.
Sova var det..?! :)

Av Lisa - 11 oktober 2012 22:56

(Vaddå osminkad sanning..? :P)

Gonatt fina ni! <3

Av Lisa - 11 oktober 2012 12:30

 

Varma baguetter med mozarella, oliver, tomat å salami. :D


Som vanligt kretsar mina tankar kring mat.

I morron kväll öppnar vi frysens sista kräftpaket.

En minikräftskiva med VB-paj å annat smått å gott.


Min plan är även att ta till vara skalen å koka fond till en soppa.

På lördag är det nämligen dags för maken att åka på dyckes-shopping-resa till Tyskland, å då bjuder traditionen som sej bör på soppa för mej å mammsen. :)

På nått vis tänker jag även få in smördeg på ett hörn, det gäller ju för gluten-råttan att dansa på bordet när intolerans-katten är borta också. :P

Man får ju inte va dum. :D


Jag har skickat bud efter vin, men även önskat hasselnöt å svartvinbärslikör, men de två sistnämda verkar inte finnas i Bordershops utbud.

Får nöja mej med vinet å Baileys att använda i desserter. :)

Creme Brulée står överst på min to-do-list. :)


Nu är det snart dags för den där handledningen, sen blir det jobb resten av eftermiddagen å kvällen!


Kram å hej!

Av Lisa - 11 oktober 2012 11:55

Vad passar bättre än en liten kräftskiva? :)

Av Lisa - 11 oktober 2012 11:19

Tycker jag fått till en bra start på uppgifterna här å är nöjd med min insats so far.

Loggade precis in på skolsajten å såg att vi fått godkänt på gruppuppgifterna i förra kursen! Hurra! :D

Ännu inget betyg på den indivduella uppgiften, men jag hoppas naturligtvis på ett G även där.


Ska ta en kort paus å få lite mat i magen, sen blir det lite faktasökning till den andra uppgiften med innan vi har lärarhandledning i gruppen.

Skönt när det känns som jag kommit i fatt. :D

Kanske stressen kan hålla sej undan under min lediga helg? :P


Annars då?

Jotack, är lite sur på min kropp faktiskt.

Har ont i halsen å är svullen runt nacken.

Jag har inte tid med nån förkylning nu! :(

Hoppas det inte blir mer av det hela.


Så.

Slutdravvlat.

Lunch var det! :)

Av Lisa - 11 oktober 2012 09:25

I dag är det nollgradigt å frost överallt.

Hoppar vi helt över hösten i år eller vad är det frågan om? :) 

Såhär såg det ut i juni. :D


Efter en väldigt lugn å mysig torsdagsmorron är nu barnen lämnade på förskolan å jag är på plats framför datorn med alla mina papper å böcker.

Vi ska träffas i basgruppen på måndag så det är de två basgruppsuppgifterna jag ska fokusera på fram tills dess jag börjar jobba vid två.

Jag har en idé å ett upplägg på första uppgiften så jag hoppas det ska flyta på bra. :)


Nu häller vi upp en kopp kaffe, sen är det dags å skriva. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards