Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Lisa - 24 oktober 2012 13:27

Har hållit på å plockat å fixat å städat sen vi kom hem från öppna förskolan.

Tar en paus nu för å surfa julklappar å adventskalendrar.


Under tiden jag röjt här med dammsugaren i högsta hugg har jag tänkt å tänkt å tänkt.

I bland önskar jag att jag hade en anonym blogg, så jag kunde skrivit av mej lite av de so0m snurrar i huvudet å tynger mej.

Det innebär dock att andra som själva inte väljer att anförtro en massa okända sina problem i andra hand gör det via mej så det kan jag inte.

Inte nu, å inte på djupet.

Jag hoppas det här går å lösa på nått vis.

Men bollen ligger inte hos mej ens så det spelar ingen roll hur mycket jag kämpar.

Kryptiskt. Tråkigt. Ja. Men nu vet ni i allafall jag inte är på topp just nu.



------------------------------------------



På tal om nått helt annat så funderar jag faktiskt på att införskaffa färdiga adventskalendrar till barnen i år. Ni vet sånna där förfyllda från Lego eller Playmobil..?

Kan man va så bekväm? Det kan man va? :D

Jag får skylla på att jag jobbar 80% å samtidigt pluggar 100%, eller hur? :P

Sen är det ju julklapparna då(sjukt å planera det här i oktober, är det inte? :P).

Till Viggo finns det hur mycket playmo som helst som han både vill ha å inte har, men Leo, vad i hela friden ska vi ge honom?

 

Nu ska jag fortsätta med mitt röjjande här å sen väntas det mormor-besök å vinlotteri-träff med fina flickor. :)

 

Kram på er!

Av Lisa - 24 oktober 2012 08:50

Dagen började vi den sedvanlig å sannerligen okristliga tiden 5.30

Å precis som den senaste veckan så var det Viggo som var först ut i sonaskaran med å vakna.

Leo å dock inte den som är den utan han var med på gång strax där efter. :P

Jag begär inte att få sova till tio å inte heller att få sova hela nätterna, men kan de åtminstone inte vänta med å vakna till klockan sju eller nått..? :)

Nu är jag pigg å vaknen, men just då på morron, då är det hopplöst.

Det värsta med det hela är dock att Viggo blir så himla trött på eftermiddagarna, å det om något är ju så onödigt!


Med det sagt lägger jag ner gnället å går vidare till våra planer. :)

För nog blev dagen planerad ändå.

Nu strax ska vi göra en nostalgi-trip till öppna förskolan där vi ska möta upp Sanna å Livia å så blir det, trots att jag faktiskt tänkt låta bil, en handling. :)


Nu ska jag duka av frukostbordet, ösa ner det sista kaffet å försöka få Viggo att inse att kläderna som fyller hans gaderob visst är värda att ha på sej! :)


Kram å hej på er! :D





Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards