Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2012

Av Lisa - 4 december 2012 15:38

Vi la ner fond-projektet å drog till mormorn! :)
Jatack till miljlöombyte liksom. :)

Av Lisa - 4 december 2012 14:41

Lever hemmafru-livet denna veckan. :)
Lika bra att passa på å koka fond! :)

Av Lisa - 4 december 2012 12:27

Kommer varm choklad! :)

Av Lisa - 4 december 2012 09:33

 

Huvudentrén kan vi ju kalla den.

Med ljusslinga, tänd ljusboll å snö. 

Inte så pjåkigt alls. :D


Halv sex vaknade barnen här i dag.

Vi låg dock kvar å drog oss framför en film till nästan halv nio.

Skönt, men ännu skönare hade det varit att sova längre å att ha vanlig vardag.

Leo är förrutom prickarna(som torkar å försvinner mer å mer) i prima skick å Viggo är ju bara hemma för att vi andra är det, även om han pep lite över halsen vid frukosten. Hur mycket sanning det ligger i det låter jag dock va osagt. :D


Skolstressen fåsar mej i i nacken å jag har verkligen bara en ynka vecka på mej å börja och att få det klart.

Kanske kan jag skicka i väg familjen en stund redan på lördag så jag kan börja i allafall.

För då ska Leo va friskförklarad, om det nu är höstblåsor han har.

Tycker det är konstigt att ingen av oss andra i familjen uppvisar några symtom, å då framförallt Viggo som all säkerhet aldrig har haft just höstblåsor(man blir tydligen immun efter en gång..?!).

 

Dagen i dag är i vilket fall utan måsten.

Det enda vi ska göra är att köpa kaffafilter å morötter som Viggos tilltänkta snögubbe ska ha som näsa. :)

Leo önskade sej korv så det får bli en tur till CG.

Med tanke på att blåsorna knappt är synliga längre borde man väl kunna åka till affären...?

Läste att man smittar mest innan själva blåsorna brutit ut å det stadiet är sen länge passerat å förbi ju.

Å dessutom är det ju inget luftburet heller så så länge han inte kelar med någon är de utom fara. :D

 

 

Vi hörs senare!

Ha en bra tidag! :)

Av Lisa - 3 december 2012 20:07

 

Finaste snödyrkaren i sin nya overall(från stadium)!

 

Jaha.

Vårt bvc-besök i eftermiddags ja.

En ganska sorglig historia som jag ska ta från början.

Jag ringde ju bvc förra veckan med min oro över Viggos trötthet å över att han klagar på ont i magen titt som tätt.

Redan dagen därpå lämnade vi ett negativit urintest å i dag var det då menigen att göra om hörseltestet han inte klarade på 4årskontrollen i våras(nä jag har inte hunnit boka tid innan. kommer inte vinna bästa-mamma-pris för den precis...).

Jag asade ju då även med mej min yngre prickiga son för att få klarhet i om han har höstblåsor, eller svinkoppor som det väckts misstanke om.

Det första vår dsk gjorde va å kasta på sej handskar å sen menade hon att det inte kunde va annat än höstblåsor. Även fast de var ovanigt många å fler än hon nånsin sett innan.

Sen frågade hon om jag tvättat med alsollösning som om det vore den självklaraste sak i världen..?!

Jag kanske är dum men det har jag inte gjort å ingen av de tre inom sjukvården som jag rådfrågat via telefon under helgen har heller nämt detta...

Sen blev vi förbjudna att röra nått i väntrummet medan Viggos hörsel skulle testas.

När han var klar var det bara: han klarade det. hejdå.

 


Eh. Jaha?

Skönt att han hör. Men faktum kvarstår: han är tröttare än vad som känns normalt.

Hör han inte dåligt. Då hade jag gärna sett en annan förklaring.

Eller?

Bvc var fel väg å gå kan jag konstatera.

Ger det en liten tid nu med vitaminer i massor sen blir det vårdcentralen.

 

Leo har jag sjukanmält resten av veckan.

Jag får hoppas de håller sej friska nästa vecka å sen får jag råplugga då.

Huga. En vecka till två uppgifter. Det kommer en pärs.

Men vad har jag för val?

 

Av Lisa - 3 december 2012 18:34

Ser ni julkalendern på tv?
Jag ÄLSKADE mysteriet på greveholm sist det gick.
Gustav köpte alla avsnitt på video med så jag såg den om igen till å med. :)

Tycker årets uppsättning verkar väldigt lovande också, å då har jag höga förväntningar, å Viggo gillar den redan mycket!

Vad tycker ni? :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards