Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Lisa - 12 oktober 2011 20:41

Jojomensan.

Vi kan även kalla mej paranoid.

Jag tiggde till å med efter kommentarer å fick,

trots måååånga besökare,

noll sådana.

Har jag en såndär blogg som man bara läser för den är så idiotisk eller är det nån där ute som faktiskt gillar mej å det jag skriver?

I dag är i så fall dagen jag behöver höra om det.

(jo jag tigger igen..! :()



Jag veeeeet, man ska tänka positivit å inte ta ut saker i förskott, men i dag fick jag mej verkligen en kalldusch å en bild över hur vår familjetid kan komma å se ut framöver.

Å den bilden mina vänner, den var inte vacker. :(

En dagistrött stor son som helt oprovocerat är elak mot sin lillebror som det värsta motiviet. :(

Å inte lyssnar han på mej heller. :(

Fy fan, tänk sen när jag är jobbtrött å stressad, usch usch usch, hur gör man för å undvika att de dyrbara timmar man får tillsammans med familjen i vardagen slutar med bråk å dåligt mamma-samvete?


Inskolningen gick bra i dag också bortsett från en ganska kaosartad matsituation.

Det där med å äta i grupp kommer man i från när man är hemma, men jag hoppas han hänger med i det hela så fort det går.


Jag tog initiativ till å lämna Viggo själv som i morron bitti.

Dels för att Viggo är så pass stor att han går å resonera med å för att det liksom inte ger nått i utvecklingen framåt om jag bara lämnar avdelningen en stund som jag gjort i dag.

Viggo fattade inte varför jag skulle lämna honom, eftersom jag inte ska jobba än, men han gick med på att öva. :D

I morron klockan nio är det vi som vinkar hejdå å lämnar honom ensam på förskolan för första gången.

I värsta fall får de ringa efter oss å så blir det nytt försök på fredag.


I dag har även Leo fått bekanta sej med sina nya miljöer, pedagoger å kompisar.

Det råder inga som helst tvivel om att både han å jag kommer trivas! :D

Leo är så käck å glad å som sagt, ALLT kändes bra där.


Det är inget fel på Viggos avdelning heller, men de känns ändå inte lika bra där. Bara små saker å olyckliga omständigheter men ändå, jag en hyperkänslig å kritisk mamma...

Å i kväll är jag dessutom trött å bitter å förstorar minsta lilla negativa känsla till nått enormt...


Jag har en klump i magen över lämningen i morron, det ska jag inte förneka, å jag blir så olycklig när Viggo är elak mot Leo som i sin tur dyrkar sin storebror, men nu när jag skrivit av mej ska vända å tänka positivt i stället det svär jag på! :D


Nu över till nått underbart.

Leo är tillbaka.

Den där glada självständiga å nyfikna sonen som jag saknat nu i en vecka. :D

Det är en stor lättnad å lycka det å jag hoppas det håller i sej! :D


Nu ska jag ta en dusch å skölja bort mina olust-känslor!

I morron är det en bättre dag!

Av Lisa - 12 oktober 2011 07:33

Har varit vaken sen kvart i fem å Leo har ätit en extra gång i natt(en matning som Martin tog.. :P) men Leo har varit glad å pigg sen vi steg upp vid sex. :D

Inget skrikande, gnällande eller klängande. :D

Nått ligga å mysa var dock inte aktuellt, men så länge ungen är glad kan jag crawla mej ur sängen vid vilken tid som helst(nästan! :P)

Tyvärr var Viggo inte sen å vakna han också, så han kommer nog va dödstrött i eftermiddag när vi varit fem timmar på förskolan. :)


Nu ska vi klä på oss här(vad fan jag ska ta är ett kapitel för sej, i stället för å träna i kväll får det bli en träff med stryktvättsberget, å så måste jag stryka fast namnlappar i barnkläderna...) sen ska vi ut på promenad i kylan. :)

Dagis here we come! :)



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards