Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av Lisa - 1 oktober 2011 21:30

Jag hade förväntat mej att få hem en pratglad å uppstimmad make från Tyskland i kväll, men i stället fick jag nått slags suckande vrak med huvudvärk å illamående. :(

Han bar ner sina inköp i matkällaren å gick å la sej, så jag sitter ensam kvar å pustar lite efter en härlig, men intensiv dag. :D


Vi har hängt med mamma hela dagen.

Eller jag, först var Viggo å jag å gympade, medan Leo var hemma med mormor. :D


Efter lunch styrde vi äntligen mot skogen för å gå på svampjakt. :D

Å nog hittade vi svamp alltid. :D

     

En massa trattisar, precis jämte stigen. :D

Leo sov igenom hela besökt å Viggo gav upp efter en timme å ville bara hem, men det var ack så mysigt. :)

Varmt å svamp å plocka då som sagt. :)


Eftermiddagen bestod av svamprensing(mammas jobb) å soppkok(mitt jobb) å underhållning av mina två små buspojkar. :D

Leo var värsta sortens mammagris där ett tag, lugnade ner sej efter maten så han kan mycket väl varit hungrig utan att mamman förstod detta. :)

Som ni kanske förstår har vi inte suttit ner många minuter, men det har varit underbart ändå. :D

High life, det är vår melodi det. :D


Även i morron blir vi pappalösa här då denne ska arbeta.

Det suger ärligt talat, av en massa olika anledningar, men det är inte mycket å be för.

Jag får göra det bästa av det helt enkelt. Vad det bästa blir har jag inte bestämt än dock.

Vi ska inte stressa i väg i allafall det är ett som är säkert, å det här hemmet måste städas om jag så ska göra det på natten sen, för det är en sanitär olägenhet at the moment!

Hälsovårds myndigheten hade säkerligen underkänt hela bygget omgående så illa är det, men det är som sagt ingen lätt match å städa när Leo är i farten å drar ut sladdar till dammsugare eller är klängig...

Vi kan ju hålla tummarna för att han är på sitt bästa humör i morron kanske? :)

Det blev bra gnälligt här på slutet märker jag, så jag ger mej här.


Jag är galet nöjd med denna dagen i allafall å vi ska banne mej ha en lika bra i morron. :D


Frågan är dock om jag är redo för sängen så här tidigt eller om jag bara kommer ligga å vrida mej..?

Orkar inte ens gå ner till tv:n nämligen.

Ska ta mej ett snabbt span i mina nya böcker först i allafall. :D


Gonatt gonatt!


Av Lisa - 1 oktober 2011 12:30

... är bra förvaring, å då framför allt när man är en familj på fyra varav två är barn. :D


Vår hall är inte så himla bred precis, särskilt inte när vi nästan jämt har en stor vagn parkerad i den.

Vi har sen vi renoverade å Leo föddes gjort oss av med en MALM-byrå modell större men behållt en i den smala höga varianten.

Barnen har alla sin pinaler i ett eget hörn, med krokar, skohylla å vägghylla med korgar, dessa korgar över fyllda till max å helt ärligt har jag ingen aning om vad som finns i botten av dem.

Satt å funderade på om man skulle köpa en till smal byrå att ha jämte, eller ersätta den med en stor men det kändes som detta skulle ta för stor plats i anspråk.

Sen slog det mej, att vi hade en liten, nattduksobordsvariant stående i källaren. :D

Den sväljer väl inte så mycket i sina två lådor, men det var bättre än inget.

 

Jag vet inte vad ni tycker, men för mej passade det ypperligt. :D

I det hörnet brukar vi alltid ställa våra väskor, å det ser bra mycket bättre ut å ha dem på nått än direkt på golvet. :D

(sen att vissa ställt sin jobbväska på golvet ändå, det är inget jag ställer mej bakom.. :P)


Perfekt när man kan använda sej av det man redan har hemma för å åstakomma förbättringar med. :D

Ska bara bli färdig till å flytta över barnens grejer i den också... :D

Av Lisa - 1 oktober 2011 12:11

   



Kunde inte kommit lägligare! :D

Nu kan jag snabb-blogga när jag har rast på jobbet ju! :D

Wiiiihoooo! :D

Av Lisa - 1 oktober 2011 09:00

Jag har en kokboks-hylla i mitt kök, en liten en,  där mina favoriter samsas.

(har ett gäng i bokhylla i gillestugan med..)

Den här hyllan är fylld till bredden sen innan å med inte mindre än tre nya godingar i gänget blir situationen ohållbar.

 

Någon måste flytta eller måste vi klura ut hur bostadsytan för mina vänner ska expanderas... :D

Förslag någon? :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards