Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Lisa - 17 oktober 2011 21:43

  Vi börjar med en klassisk "dagens", ni vet en såndär outfit bild som storbloggare lägger upp? :P

I vilket fall är jag sjuktnöjd över den här nya gråa tunikan som jag lyckades nappa åt mej i farten å fyndade i lördags. :)

Vad Leo har för sej?

Han försöker mest se bilden på mobilen tror jag. :)


Det blev ett besök på ÖF i förmiddags. Ganska lagom med folk å en hel del större barn.

Viggo surade å snålade mest dock, å började leka med en jämnårig pojke precis när det var dags å städa...

Leo han gjorde det han brukar där, rymde ut från lekrummet stup i ett.


 


Väl hemma hade Leo redan somnat i bilen så jag å Viggo lekte först en stund ute å sen inne med Legot innan Leo vaknade igen.


Då intog grabbarna en sen lunch å sen mötte vi upp Anna å Maja för lekplatslek i höstsolen. :)

   


Vid halv fyra traskade vi hemåt igen å fixade middag å inväntade pappan.

Viggo har tjabbat å tjafsat mer än nånsin under eftermiddagen å kvällen å jag hoppas jag kan försvara det med att det är hans tur å bli dålig. :(

Ingen feber ännu, men han kraxar som en kråka å sa själv att han inte mår bra.

Det blir därför inget dagis i morron.

Onödigt när han inte ens behöver dit.

Får se om vi skjuter upp Leos inskolning till nästa vecka, eller bara de dagar vi måste va hemma å kurera Viggo.


Allt skäll å tjat å gnäll har tärt på mej, så pass att jag övervägde att skippa träningen helt i kväll

Men så fick jag ett sms från Stina(så nu har jag hela tre kontakter i telefonboken! :P) som ville hänga på så jag masade mej dit trots allt. :D

Frågan är det om det är en för eller nackdel å ha den vältränade lilla männsikan med sej på sånt här? :)

Hon sa sej ha håll men kubbade i från mej som ingenting. :P

Jag är glad att jag kom i väg i allafall, å det gick faktiskt skapligt för den här mindre vältränade av systrarna. :D


Nu ska jag ta tag i det här med duschandet, sen ska jag krypa ner jämte min man, som även han är åt det sjukliga å ynkliga hållet i dag...


Vi hörs i morron! :D

Kram å gonatt! :)



Av Lisa - 17 oktober 2011 07:53

När Leo började äta igen föll den sista pusselbiten i tillfrisknandet på plats.

Middag i går, välling i natt å frukostmacka i dag å inget dreglande så långt ögat når.

Leo är frisk! :)

Inte ens snorig är han, det är däremot Viggo.

Hoppas det stannar vid bara det så insklolningen av Leo kan rulla på denna veckan.

Viggo ska va inne på sin avdelning å leka under tiden.


Leo är så precis som vanligt så vi ska leta oss upp till ÖF denna lediga måndag.

Viggo är rastlös å tjatar om kompisar å jag känner att två timmar där kan bli ett lagom projekt idag.

Förhoppningsvis är där fler i Viggos ålder i dag med så han verkligen får leka.

I eftermiddag hoppas jag vi kan gå ut en sväng å få lite frisk luft, men annars blir det inte mer utsvävningar... :D


Dags å rota fram lite kläder nu.

Ha en bra måndag! :)




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards