Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Lisa - 10 oktober 2011 22:07

Tviiiii vad det var segt å träna i dag.

Kroppen hängde inte alls med å allt kändes mega-tungt.

Jag var där å kämpade iallafall, det är huvudsaken. :)

Å än viktigare är att jag vägde mej i fredags, å sen jag tog tag i mitt liv har jag faktiskt tappat hela 4,5 kilo, minus 6 till sen är jag beredd å va nöjd för då väger jag lika mycket som jag gjorde i början av 2007.

Sen att jag egentligen vill ner 5-8 kilon till efter det, det tar vi om jag når dit... :) 


I dag fick vi ett snabbt besök av en efterlängtad moster.

Med sej hade hon fem små mini-djur åt Viggo som han blev superglad för. :)

 

Tyvärr skulle hon jobba men hon hann laga biff á la Lindström å leka en stund innan hon hastade vidare. :)


Martin har gått å lagt sej här å jag är också trött som fanken men det bara snurrar en massa dagis å framtidfunderingar i mitt huvud så jag väntar med å lägga mej tills jag blir ännu lite tröttare.

I morron måste jag räta ut frågetecken som finns, framför allt det om hur jag ska lämna barnen när jag jobbar kväll...


Jag är dessutom sjukt sugen på å flex-läsa en omvårdnadskurs.

Orkar jag det när jag jobbar också?

Kanske, kanske kunde jag kombinera det med de dagar då jag jobbar kväll å lämna bägge barnen runt halv nio-nio å sen plugga innan jag sticker till jobbet.

Det tål å funderas på, om det finns nån spännande kurs då vill säga.


Nu måste jag ta tag i duschandet här åtminstone.

Vi ska ju till förskolan i morron å fortsätta skola in mej Viggo. :)


Stötta mej nu hörrni, för jag har det ganska jobbigt just nu, oavsett hur det funkar på förskolan...

Hur ska jag kunna va i från grabbarna så mycket utan å bli galen?

Jag har sån separationsångest att det är inte klokt, men jag vill att den här övergången i vårt liv ska gå smidigt å vara över snart så jag kan börja koncentrera mej på annat..!

Sluttjatat för i dag nu!

Duscha var det ju! :D


Gonatt på er!


Av Lisa - 10 oktober 2011 15:00

  (fotograf: Malin Sörmlind, förståss! :))






Båda pojkarna skötte sej exemplariskt å för min egen del kändes besöket på förskolan bra.

Bortsett från det faktum då att jag ska behöva lämna barnen där å gå å jobba om ett par veckor vill säga. :D

Å då menar jag inte att det är just där jag inte vill lämna dem, tvärtom, utan över huvudtaget, det är liksom en sån mamma jag är å jag kommer längta i hjäl mej, varje dag!

Men, summan av det hela var en positiv upplevelse.

Jag har fortfarande tusen frågor, men mest praktiska grejer rörande Leo faktiskt, Viggo, han kommer klara sej fint. :)


Samma tid ska vi dit i morron å då ska vi även va med ute. :)

Det blir bra det här! :)

Av Lisa - 10 oktober 2011 07:25

Japp, nu är det dags.

Måndagen är här å i dag startar Viggo's inskloning på förskolan.

Jag hoppas verkligen att det känns rätt, men som ni vet är jag ganska så nervös.


Viggo säger sej inte alls vilja dit i dag så jag får peppa honom med verkar det som.

Han vill va hemma säger han, han som jublade i går över att han äntligen skulle få börja på sitt dagis! :(

Svårt å hantera tycker jag med tidigare erfarenheter i åtanke, men jag är ganska säker på att det släpper när vi är där.


Leo är inte fullt så gnällig å skrikig än i allafall.

Håller tummarna för att det ska förbli så åtminstone förmiddagen hade det varit tackamt om han höll sej lugn.


I vilket fall.

Nu ska vi tagga till här å sen blir det förskola för hela slanten.

Allvaret here we come!! :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards