Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Lisa - 14 oktober 2011 20:42

Hur lyckat är det för någon som ska till Ullared att inte kunna logga in på sin bank såhär kvällen innan? :S

Ni vet ju att jag alltid sätter in en massa på ett av mina sparkoton å sen hämtar där.

Just det kontot kan jag komma åt från app:en på telefonen, men jag vill åt ett annat sparkonto där jag sätter undan till just julklappar med...

Hoppas det funkar bättre i morron bitti...

Annars får det bli ett GeKås-kort, för det kan man ansöka om på plats väl? :)



I dag är det verkligen fredag.

Inte bara en mysig kväll efter en mysig vecka, utan en trött, sista dagen i veckan-fredag.


Viggo var naturligtvis trött som tusan efter sin dagis i dag också.

Men det var en glad pojke vi hämtade hem vid halv ett.

Han ville inte ens följa med oss men när vi väl gick så babblades det på om allt som hänt i dag på vägen till bilen.:D


Viggo var inte den enda som var trött i kväll utan även han den äldsta av manligt kön var också mer än lovligt trött-sur! :(

Det suger verkligen om det här är så som våra kvällar ska se ut snart(ja, jag ältar, det är min blogg! :))! :(


God middag blev det i allafall, på nya tallrikarna.

Ska snart äta en liten slatt chokladpudding till efterrätt också. :)


Sen blir det å bädda ner sej å försöka sova.

Även om vi inte ska köra sådär sjukt tidigt behövs all energi som gå å få. :) Speciellt efter som jag måste sitta bakom ratten en hel del. :)

Hoppas det inte är halt på vägarna bara.

I vilket fall ser jag verkligen fram emot att få ha min kära syster för mej själv en hel dag. :)


Det funkar väl inte riktigt med en systemkamera på Ullared men min kära iphone ska med så ni får ta del av galenskaperna i morronkväll. :D


Trevlig helg nu! :D



Av Lisa - 14 oktober 2011 10:45

Viggo är på dagis å Leo har somnat.

Det känns tystare än tystast här nu när jag sitter å plinkar på min dator.

Lämningen gick som en dans även denna gången. SKÖNT!

Viggo möttes upp av sina små kompisar å det känns väldigt tryggt. :)


Har funderat mycket den senaste veckan över varför det kändes så fel på den gamla förskolan å kommit fram till slutsatsen att det var så negativt, jag fick liksom försvara Viggo varje gång jag kom dit.

Fick höra att han gnällde å drog i gång gnäll i hela gruppen, ville va med de vuxna för mycket å en massa annat som jag ändå inte kunde råda över.

Dessutom var det vid upprepade tillfällen som det gjordes tvärt emot mina önskemål. Hellre än å säga till mej att det jag ville inte fungerade för dem.

Å varför jag inte klagade högljuddare?

Jo, av den enkla anledningen att jag hela tiden hoppades på bättring.

En bättring som kom månaden innan Viggo slutade, å då fanns det ingen ork eller större anledning att ta upp allt igen.

Den här gången blir det dock inte så, för jag tänker inte va tyst å hoppas, utan kräva svar å lösningar direkt, för mina barn skull såklart, men även för min egen! :)





Jag å Leo tog en sväng in på hans avdelning å lämnad av lite extrakläder å där känns det som sagt snäppet ännu bättre. :)

Leo älskar det å dansade å kelade med Mile innan vi körde vidare till Ica å handlade det vi glömde i går. :P

Tjejen i fiskdisken hälsar till å med igenkännande på oss nu, så vi kan verkligen kalla oss för stammisar där. :)


Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mej för, känner mej sjukt sliten i dag. Finnig, långhårig, ful å trött. :S

Å då har jag ändå sovit som klubbad å inte ens märkt första gången Martin var uppe med Leo i natt.

Ändå är jag knappt vaken ännu.

Hade hoppats på ett samtal från chefen i dag om mitt schema, men än så länge är det tyst på den fronten också...


Eftersom det är fredag innebär det ju datenight i kväll.

Premiär med de nya fina tallrikarna å det blir Club sandwitch. :)


Martin kommer hem lite tidigare i dag å sen blir det fredagsmys för hela slanten. :D


I morron är det roadtrip till Ullared som gäller å jag hoppas verkligen bilen ska samarbeta med oss. :D


Nu blir det lite påfyllnad i kaffekoppen å lite mat-lektyr innan vi ska bege oss mot förskolan igen å hämta hem store sonen. :D


Trevlig helg på er vänner!   


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards