Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Lisa - 21 oktober 2011 21:12

Det spelar som jag brukar säga inte den mista roll att jag är ledig hela tiden å bara går hemma(?!), fredagen är ändå väldigt välkommen.

Denna veckan i allra högsta grad.

Även denna eftermiddag har nämligen gått åt till bråk, tjat å trots. :(

Leo har hållt sej någorlunda i skinnet, inte surat i hop eller klättrat sådär extremt, men Viggo, herregud, var är min pojke? :(

Tjabb, tjabb å åter tjabb. Å sen en hel massa gnäll på det med.

Det är så man blir olycklig alltså. :(

Jag hoppas det är nån äcklig fas som snart snart är över...


Jag tappade till å med energin till å planera nån vidare middag men det slutade med fyllda kycklingfiléer, rösti, rödvinssky å sen en skål med Ben&Jerrys. Å vin. :P

Gott blev det i vilket fall.

Får spara de där jalapenogrejsen tills i morron i stället, då kommer Stina å hänger med oss efter jobbet.

Å så ska vi dessutom grilla.

Fläskfilé å en massa ugnsbakade rotisar. :D

Stina har önskat själva grillbiten å jag ska se om hon kan tänkas va sugen på å slå bea med. :D

Sen har jag ju alla de där efterrätts-ingredinserna å jobba med också. :)


Martin ska till Mien efter gympan så jag kommer få ta fightandet ensam även fast det är lördag där en stund men det ska bli ljuvligt med lördag i vilket fall.

Slippa kasta sej ur sängen å fixa, fixa, fixa...!

Det ska ju dessutom bli fint väder säger de som vet så vi ska va ute hoppas jag! :D


Nu ska jag dricka upp det sista i vin glaset, sen kallar duschen å sängen.


Trevlig helg på er! :)

Av Lisa - 21 oktober 2011 13:49

Ännu en förmiddag på förskolan avklarad. :)

Jag blev inte färdig till å lämna Leo ensam, för det var "björnbesök" på gården å jag hann liksom inte med.

Jag är så meeeeesig! :S

Det känns så fel å liksom bara: här ta hand om mitt barn åt mej medan jag ska sätta mej å glo...

Det gick bra ändå, Leo han är så himla orädd å kavat han. :)


Men Leo fick sova en snabbis i dag med å åt kyckling-gryta med ris som om han aldrig gjort annat. :)

Efter lunchen skulle alla kompisarna sova igen, så jag å Leo körde till Ica en sväng, mest för å låta Viggo äta klart i lugn å ro(de små äter lite tidigare nämligen).


Där handlade vi ingredienser till typ tio olika efterrätter, men jag kan för allt i världen inte komma på vad vi ska äta innan den. :)

(kanske hemmagjord pasta? vi äter så sent så de flesta tillbehör känns alltid så "tunga")

Leo lackade förståss ur å skrek tills han som driver hela butiken började prata med honom där vid nöthyllan.

Leo sträckte fram armarna å butikschefen gillade läget å lyfte upp ungen ur vagnen...! :P

Ja, jag säger då det, stammisar va det va? :D


Tillbaka till dagis för upphämtning av stor son, som hade haft det så bra.

Han hälsade bara lite fort på oss ute på gården när vi möttes där tidigare på dagen å lekte sen med sina små polare i en vattenpöl. :D


På måndag ska vi dit igen, jag ska stanna på bygget men lämna Leo på avdelningen, å sen ska han få va själv hela dagen på tisdag å testa på å sova på eftermiddagen också, å sen nio till tolv onsdag å sen lediga torsdag å nio till tolv på fredag.

Känns lite mycket, men jag tror vi (läs: jag) behöver all denna tid å vänja oss riktigt innan tisdagen veckan där på när jag ska jobba!


Hoppas ni har en ljuvlig fredag!   

Av Lisa - 21 oktober 2011 07:39

  Undrar just hur mycket vi kommer spara in på kaffet när jag börjar jobba? :P


Vi tog lite sovmorron i dag å setg inte upp förrän vid sju.

Sitter å stressar ner den sista frukosten innan det är dags å börja jaga min galna ettåring igen. :)

Han är i allafall pigg å glad å än så länge inom synhåll vardagsrummet. :) (jahapp, där fick vi rädda cult design salt/peppar/socker karen fårn fönstret...!)


Viggo han har däremot vaknat på helt fel sida å bara gnäller.

Om allt.

Han vill inte till dagis, han kan inte gå själv, han längtar efter pappa and so on.

Varför sover man inte färdigt när man är så trött kan man ju fråga sej...?!

Hoppas det släpper så han inte flippar när jag ska lämna honom i dag.


I dag är det fredag. Härligt! :)

Helgen bjuder på Blingo-party här på söndag(om den där säljaren behagar ringa å bekräfta...!) men i övrigt inga större planer.

Martin ska till Mien å greja nått, men jag vet inte exakt när.


Nu ska vi sätta lite fart med kläder å annat här. :D


Vi hörs i kväll!


Å som sagt, jag är nyfiken på vad ni ska äta i kväll? :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards