Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Lisa - 25 oktober 2011 19:46

  När vi satt å åt middag knackade det på dörren

å där stod fina Sanne med en fin fin present åt mej! :D


Jahapp.

Den här dagen var då dagen jag skulle lämna bägge barnen på dagis i fem timmar å försöka roa mej utan dem bäst jag kunde.

Eftersom jag var rädd att det skulle kännas riktigt jobbigt så hade jag ju då planerat dessa timmar nästan minutiöst. :P

Lämningen gick toppenbra, Viggo pussade mej å sa Hejdå mamma å Leo som inte riktigt förstår det här med hejdå han började leka på stört. :D


Jag körde direkt in till jobbet där chefen skrattade fram att jag var ute en dag försent för å va garanterad beviljad f-ledighet på julafton.

Däremot skulle hon försöka ha julschema men det var inget hon kunde lova.

Jag drack en kopp kaffe med kollegorna å lämnade in en ansökan om i fall att ändå.

De skulle tydligen ha nån form av get-together i morron kväll, men nån inbjudan fick då inte jag!

Suck vad jag är bitter, men det hade varit betydligt skönare å börja jobba om det kändes bättre på jobbet än såhär...


Efter kaffe plockade jag upp världens bästa syster å fortsatte in till city. :D

Målet var p-piller-hämtning, klänning å skjortspaning å Cervera som sagt. :)

Stina skulle ha nya träningsskor så vi gick till Intersport.

Å där, där hängde den, jackan som jag trånat efter, prissänkt med 400 å bara väntade på mej! Tvekande en halv sekund, rådfrågade min man(som aldrig förbjudit mej å handla förvisso. :P) sen pinnade jag till kassan. :D



Sen var det ju det här med klänningen.

Hade spanat in en på H&M som såklart bara fanns kvar i xs.

Jag gav upp lite där, men det gjorde tack å lov inte Stina. :D

På Karl-Oskar å Christina hittade jag denna....


Lite tajtare än vad jag normalt brukar köpa, men ändå så jag! :D

Den fick det bli.

Jag testade en snygg jacka till med, men snålade ur.

Ska dock in å hämta den i morron, för den dämpade min alla-stirrar-på-valkarna-känsla å kommer göra mej helt bekväm(så bekväm jag kan bli med min kropp just nu i allafall...) är det bröllop så är det, eller hur? :D


Skjortan till Martin passade den med, en svart lite slimfit med röda tansparanta knappar som en snygg detalj.


Nån thailunch blev det tyvärr inte tala om då den inte serveras på tisdagar. :(

Det fick bli en lunchfika på Esters café i stället.

Inte fy skam det heller. :D

 

(om nån är sugen på thailunch i morron, hojta till för jag har inte gett upp tanken om den än.. :D)


Vid två hämtade jag hem mina gullungar å det ska erkännas att jag började glo på klockan redan vid tolv å att jag ringde till Leo's avdelning å kollade läget vid lunchtid.

Men annars klarade jag mej bra, å jag känner mej lite piggare i dag så jag egentiden gjorde kanske nytta. :D


I morron är det samma sak, barnen ska va på förskolan nio till två å jag ska till stan.

Till Cervera som har klubbdag å 20% för medlemmar å inhandla en kniv(hoppas jag. :)) å så köpa jackan.

Mendet tar jag precis innan jag ska hämta hem grabbarna innan dess ska jag drälla runt här hemma å försöka sysselsätta mej med nått vettigt. :)

På torsdag är vi lediga å har planer på å besöka nyrenoverade badhuset. :D


Hoppas ni haft en trevlig dag mina vänner! :D


Det var länge sen man hörde nått av er tycker jag, vad händer hos er? :)


Vad det var i mitt paket?

Två efterlängtade flaskor med Saturnus glögg!

Såhär är det fest i kväll. :)

TUSEN TACK!

 


Av Lisa - 25 oktober 2011 16:28



...Att hon köpt ny jacka? :)



Jo, det stämmer det. :D  

Sjukt nöjd, å ganska fattig... :)

Av Lisa - 25 oktober 2011 08:30

  Med denna skamligt suddiga bild på oss vill vi önska gomorron! :D

Vi ska alldeles strax bege oss ut på äventyr, på olika håll för ovanlighetens skull.

Jag hoppas att jag kan njuta å samtidigt få en hel massa uträttat å att barnen har en rolig dag på förskolan! :D


Vi hörs i kväll!

Hej hopp!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards