Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Lisa - 24 oktober 2011 21:30

Glad nyheter!

Stina börjar inte jobba förrän halv tre å kan därför hänga på mej på stan i morron! :P

Hurra hurra hurra!

Lite bättre med sällskap när jag ska försöka tvinga mej själv å njuta av egentiden hellre än å längta efter Viggo å Leo eller hur? :D

Jag har tusen ärenden å avverka mellan nio å två, börjar på jobbet å fortsätter till apoteket å sen Sjöbergs å handla skjorta till Martin, sen en sväng till H&M för å kolla klänning till mej å nått bröllopsfint åt Viggo som ska följa med till kyrkan den 19. :D

Sen tänker jag mej då en finlunch på thaien å en första titt på nya Cervera-butiken. :)

Det låter ganska lyckat eller hur? :)


Jag har varit ute å gått med Sandra, vanliga rundan helt utan regnskurar. :D

Skönt å inte komma inflåsande tjugo över nio sådär på måndagskvällen å kunna se CSI NY som jag gillar riktigt mycket men alltid missar. :)


Viggo somnade utan oro i kväll å har inte vaknat å varit ledsen heller.

Den lille herren är däremot hostig i vaknar titt som tätt.

Hoppas det lugnar sej så han får va så pass frisk så inskolningen blir färdig innan tisdag.


Hoppas ni har det bra där hemma i stugorna. :D

Kram å gonatt!


Av Lisa - 24 oktober 2011 18:36

Jag vet att jag låter som världens mest negativa person, men jag fick mitt jobbschema med posten i dag å vi kan säga som såhär: vad var det ens för menig att lägga energi å tid på å skriva ett önskeschema? :(

Mer kvällar än dagturer, två lördagskvällar på två helger å värst av allt, delad dag å elva timmars jobb på självaste julafton. :S

Jag ska raka spåret dit i morron å  lämna in om f-ledigt, för nä, jag är inte redo å jobba just julafton, inte i år.

Å jo, kalla mej negativ å sur, men jag hade förväntat mej lite mer önskelikt schema än såhär...

Ledsen är också, för jag vill inte jobba två kvällar i veckan å tre när jag jobbar helg... :(

Ja ja, det är bara å gilla läget helt enkelt.



Det hade gått superbra för Viggo på dagis hela dagen.

Å han ville hem till sitt dagis å lekanär jag plockade upp honom utanför teatern. :D

Det känns verkligen bra.

I morron ska de dit igen. Till två.


Jag ska till jobbet å fixa lite å sen hade jag planer på en runda på stan inklusive Cervera-invigning å thailunch, men mitt tilltänkta sällskap fick förhinder så nu får vi se hur jag ska göra...


Nu ska jag lägga stora sonen(hoppas det går lättare i dag) sen ska här promeneras!

Av Lisa - 24 oktober 2011 13:38

  Nu ska jag snart snöra på mej skorna å gå å hämta den godingen som varit på teater.

Det känns å okej, å jag tror till å med jag är redo för en dag utan nått barn i morron.

Jag har planerat in ett späckat schema som inte ger mycket utrymme för längtan. :P


Nu blir det bara mys resten av eftermiddagen(håller vi tummarna för, inte skälla å gorma, inte skälla å gorma!).

Sen lutar det å Sandra-promenad i stället för Friskis i kväll. :)

Vänner känns snäppet trevligare än fettförbränning i form av gympa. :)


(å ja, jag är stolt över mej själv i dag. det är jag faktiskt!)

Av Lisa - 24 oktober 2011 10:43

Viggo"blötdjuret" Arvidsson leker med bubblor. :)


Båda mina barn är lämnade på förskolan.

Inget bråkande på Viggo under morronen (har blivit för mycket skäll nu så vi byter strategi...!)

Leo sa inte ett pip när jag gick å allt har gått bra so far.

Han somnade till å med lätt som en plätt.  


Vid tolv ska jag hämta hem den minsta sonen igen,

medan Viggo stannar å går på teater med sina vänner. :D


Tills dess ska jag försöka underhålla mej så att det där hålet som känns i bröstet inte växer igen!

Jag kan klara det här, eller hur?


Av Lisa - 24 oktober 2011 08:11

Jag skulle ljuga om  jag sa att ångesten var borta å att jag var redo för det här.

Att lämna Leo själv på förskolan  står på dagens to-do-list å i dag måste jag verkligen.

Jag skäms över mej själv, att min otrygghet smittat av sej på Viggo som mår skit, orolig på nätterna å ledsen å arg hela dagarna.

Jag skäms över att jag efter tre dagars inskoling av Leo inte kunnat lämna rummet.

När den här dagen är över hoppas jag dock att allt har släppt, när jag liksom tagit steget.

Å att jag ska kunna njuta lite av egentiden det kommer innebära att lämna i morron.


Jag har jobbångest med såklart.

Å på morrondagens lista står ett besök där på agendan, hämta nyckel å schema, fixa skåp å kolla vilken sida  jag tillhör.

I kväll ska jag spana lite efter jobbkläder(både i gömmorna här å på nätet) å kosta på mej moderna tidens-fick ur att ha just på jobbet.

Jag måste va redo nu.

För vad har jag för val?


Jag väljer inte att va sån här å jag skäms, det gör jag verkligen.

Jag har hört talas om segdragna inskolningar av barn som intge varit redo, men att det är mamman som behöver tid, det känns unikt. Å jag inbillar mej att hela världen skrattar åt mej bakom ryggen. :(

I dag måste jag kämpa, hårt hårt så barnen slipper lida av min känsla.

För de trivs, det gör dom verkligen.

Leo är klipp å skuren för förskolan å Viggo får leka hela dagarna.

Det är bara mej det är fel på...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards