Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Lisa - 4 oktober 2011 21:55

(foto av Malin


Jag har varit oförskämt pigg i dag. Bakat goda, lyckade(?!) bullar, haft besök av Malin(som hade min bild skiva med sej om ni inte fattat det. :P Räkna med många av dessa fina bilder nu framöver. :D) å Fia, varit på lekplatsen å sen lagat middag.

Hade nästan tänkt krypa ner i soffan när barnen lagt sej, men tyckte det kröp lite i kroppen så det passade mej utmärkt att Sandra ville gå en sväng. :D


Det blev en timmes promenad i rask takt å bortbrända kalorier från den bulle(med egenkomponerad fyllning, tell you later) för min del å ett gäng högskolepoäng i psykologi för Sandra. :)

Jämn fördelning ,tycker ni inte? :)


Nu ska jag duscha av mej allt bak-os å sen blir det sängen för min del.

I morron ska vi till församlingshemmet för sista gången på mycket länge.

Å på eftermiddagen kommer the Loorentz-grils hit å leker å klockan sex är det föräldramöte.

Inget soffhäng då heller således å heller ingen träning. :S


Vi hörs under morrondagen, för hur fullspäckat den än må vara kanske jag hinner slänga in en bild till åtminstone! :)

Gonatt!

Av Lisa - 4 oktober 2011 18:11

  Älskade barn!   

Bilder · Leo · Viggo
Av Lisa - 4 oktober 2011 09:42

I dag är det ju kanelbullensdag.

Självklart ville jag, som den bakjunkie jag är ta chansen å baka just bullar. Många skulle säkert anse att att jag är just en bullmorsa, men faktum är att vetedegar å pannkakor är mina värsta fiender.

Anyway, är det kanelbullensdag, då bakar man bullar å så även jag. :D


Leo ville inte sova, fine by me liksom han får lulla runt hur mycket han vill, men att han medan jag står å matar mjöl i degen smiter in i badrummet å drar wc-blocket ur toastolen så ALLT blir blått, det är allt annat än kul. :(


Nu har han dock somnat å jag sitter här med håret på sne å svettas.

Var det värt det liksom?

Kaos å extra jobb, bara för å få baka lite?

Det återstår å se, om i allafall degskrället väljer å samarbeta med mej. :D


Leo han är verkligen klåfingrigheten själv just nu.

Han öppnar alla lådor han kommer åt å sprider ut både sesamfrön å då favoriten, wc-blått. :(

Det här är nått helt nytt, för Viggo var så himla beskedlig på den punkten å rörde aldrig nått...

Leo är så himla medveten om att han inte får med å behärska värsta sortens smygteknik som om det blir tyst kan man ge sej på att det är bus på G.

På tal om medveten så kan Leo lyssna på direktiv, typ lägg din napp i burken, gå in med de här till Viggo osv.

Man tror liksom att bara för han inte kan prata(mer än enstaka ord) så förstår han inte, men det gör han verkligen. :D

 


Nu ska jag se om jag kan få tillfälle å skölja av mej i duschen lite innan det är dags å baka ut degen. :D

Men först måste jag skryta lite om min stora son, för han har nämligen lärt sej höger å vänster. :D

För å va helt ärlig har jag ingen aning om hur det gått till, hade knapp märkt det förrän mamma konstaterade att han visste vilket håll som var vilket. :D

Min fina Viggo, så stor å duktig!   


Dags å sätta fart, men om ni ligger inne med ett idiotsäkert å universalt recept på vetedeg, snälla dela med er. :D

Jag använde det på vetemjölspaketen i dag, men tycke ändå att degen blev lös å kladdig... 


Ha en bra dag!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards