Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2012

Av Lisa - 18 december 2012 14:42

Dags att göra julgodis! :)
Först ut i år blir rocky roads! :)

Av Lisa - 18 december 2012 13:14

 

Söta pojkar med varsin lotterivinst. :)

Träffade farfarn på torget å då är det lotter som gäller. :D


Barnen drog till Jössarinken för å åka skrillor å kvar i tysnaden blev jag.

Webshoppar hem de sista klapparna å försöker sanera hemmet så gott det går.

Grundstädar åtminstone köket å tvättar för glatta livet. :)

Lyckades spinga igenom en hel del affärer på stan faktiskt å nu är det bara några få saker kvar sen är det färdighandlat. Hoppas jag.


Ska strax sätta mej å inventera å skriva listor över klappar å julmat å nyårsmat.

Vi har förresten både bytt tema å utökat gästlistan till nyårsafton, maten ska vara amerikanskinspirerad nu i stället. :D


Hoppas ni har det bra i julstöket. :D


Hörs igen snart!

Kram!

Av Lisa - 18 december 2012 09:47

Av Lisa - 18 december 2012 08:05

Låg kvar å segade för länge i sängen.

Är bara så, så trött, så trött att i natt har jag inte ens hört att Martin bäddat om hos Leo.

Helt jäkla hopplöst vad han kissar igenom om nätterna.

Har försökt byta blöjor, från up&go till "vanliga" men ungen tvärvägrar å menar att det bara är bebisar som har sånna blöjor... :P

Får testa en storlek större på Up&go:na i stället.


Det första jag fick göra när jag steg upp var att torka golvet, ingen kissolycka som man kanske kan tro, utan vatten i köket.

Å inte lite vatten heller, Leo sprang före mej ut medan jag sminkade mej å skulle göra kaffe tydligen.

Han lyckades tappa själva glaskannan full med vatten på golvet...

Tack å lov höll kannan. Har vakren lust med utgiften eller att lägga tid på å jaga en ny just nu. :)



Vi ska alldeles strax palta på oss ytterkläderna å åka till stan. Barnen ska klippa sej å jag hoppas de har tålamod för ett snabbt spring i affärer med... Sista klapparna ska handlas... :)

Har mutat Viggo med en ny spindelmannen-tröja å jag hoppas det ger mej en liten halvtimme eller så. :)


Först måste jag leta upp min telefon, som Leo gömt nånstans här... :)

Detta barn alltså, man har ju å göra där han fart fram. :)


Vi hör senare!

Kram å hej!




Av Lisa - 17 december 2012 21:23

Trots att det blev en betydligt bättre å lättare dag än vad jag trodde i morse är jag trött som tusan.
Fram å till baka till Jönköping med bil under en å samma dag är mer uttröttade än ett personligt å lättsamt farväl. <3

Ett avsnitt av SoA sen blir det sängen.

Av Lisa - 17 december 2012 15:20

Styrkande å gott köpekaffe! :)

Sitter i bilen på väg hemåt igen.
Måste säga att begravningen var en positiv upplevelse faktiskt,
Det var väldigt fint, å personligt!

Har varit uppe en snabb vända på A6 å köpt ett par klappar.
Men nu är vi som sagt på hemväg.
Å nu kommer snön. Hoppas det är lokalt så vi får en smidig färd...

Vi hörs senare! :)

Av Lisa - 17 december 2012 07:41

Tre syskon i en bil.
Tyvärr ingen nöjesresa, men vi får se det positiva i det hela å glädjas åt att vi får umgås lite.

Fattar nog egentligen inte vad som ska hända i dag.
Men det lär jag bli varse...

Kram på er! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards