Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2008

Av Lisa - 25 oktober 2008 18:54

Har hunnit me en hel del i dag ändå.

Å det blev lite trädgård med, räfsade löv. :D

Viggo satt å tittade på å mös. :)


Pizzorna hämtas just nu, min skulle bara ta en kvart(?!) hade räknat med minst en halv timme så vi ringde Pinoccio först. Grabbarnas skulle ta en halvtimme, det skulle såklart ha köpmanna.

Min få ätas kall alltså. :/ Men det är gott i allafall. :D


Har såklart  mer ont i nacken än vanligt av räfsningen. Klantig som man är. :D


I morron kommer kanske Malena en runda. Wie! Å så ska jag städa också. :P


Får se om det blir nått SATC-avsnitt. Inget super kul på tv precis...



Av Lisa - 25 oktober 2008 14:14

Ett enda värme-ljus är allt vi äger...!

Har aldrig hänt mej tidigare, att värme-ljusen tagit slut!?

Vill ha Ikeas, de är bäst, alla andra är antingen för dyra eller brinner i en timme, max!

Men krisen är snart avhjäpt, har beställt två paket av Stina. De är ju i Jönköping, å skulle till Ikea under dagen. :D

Så i morron kan vi elda igen. :P


I övrigt är jag ganska deppig.

Den där ekonomiska krisen jag har berättat om. Den är här nu. :( Vi kommer inte bli utfattiga, men möjligheten att spara undan eller unna oss det där extra kommer bli minimal.

Ser drömmar gå upp i rök; nytt badrum, klinker i köket, bröllop, fler barn å en högre utbildning, känns inte alls rimligt inom en snar framtid som jag hoppats...! :(

Trist att behöva oroa sej för pengar å ha ångerst för att man inte "drar hem" tillräckligt...


Tack å lov har jag mycket att va lycklig för samtidigt. :D 

Mina underbara pojkar. <3

Av Lisa - 25 oktober 2008 13:24

Martin steker pannkakor å jag pausar lite.

Har plockat å donat massa, men jag har lika mycket kvar. :S Puh!

Viggo sover, å gör så förhoppningsvis en timme till, han behöver verkligen det, den lilla sjuklingen....


Det blev en grå Brio Zento, jättefin. Får ta den på ett provåk i morron. :D


Har precis tagit en treo, har ont i huvudet, som vanligt. Kommer inte i håg senaste gången jag inte hade det. :(


Jag vill gå ut i trädgården, men jag känner att jag inte hinner. :( För mycket å göra inne. Men kanske hinns det med en liten runda sen när Viggo har vaknat...


O.A.O

Av Lisa - 25 oktober 2008 10:11

Blir inget Karlskrona, Viggo är nämligen inte ett dugg bättre. Snorig å hostig å allmänt ur form, igen feber dock. Men det är ju svårt å veta om han har ont nånstans också... Han ville inte äta gröt ens i morse så halsen kanske gör sej påmind, vad vet jag?


Martin är i stan å hämtar golv. Hittade även en annons från Leksakshuset om att en Brioo Zento, den jag siktat in mej på, kostar 1995 just nu.

Så bilstol blir det ändå. :D


Blir plock å städ hela helgen. Gustav är hemma själv i kväll så vi har så gott som lovat honom pizza(istället för MAX) så lite lördags-mys ska vi väl hinna med också. :D




Av Lisa - 24 oktober 2008 11:07

Ja, vem dumma idé är det att det måste synas i ansiktet(å resten av kroppen med) att man är så trött?

Om det inte hade synts kunde man åtminstone lådsas!!! :(

Buhu...

Av Lisa - 24 oktober 2008 10:28

Gick å la mej samtidigt som Viggo vid nio, tänkte jag med skulle ta mej en lur. Men den lilla stackaren fick kämpa en timme innan han slocknade. :( Å då var det kört med att lyckas somna för min del, så jag gick upp för att äta frukost i något sånär lugn å ro. Kommer nog bli en sitta-i-knät-dag å då kan det va skönt att åtminstone få äta själv en gång. :)

Stackars, stackars Viggo han är verkligen inte i form.

Hoppas på att han ska orka en runda till Coop senare, kylskåpet gapar tomt, men det vill jag ändra på nu när jag är rik(?). Stina ska följa med så vi kan ju bära Viggo om han inte orkar sitta...


I kväll ska vi till M å P å betala våra räkningar eftersom det inte fuknar här hemma. Å för att förena nytta med nöje så bjöd jag in oss på middag där. :D Alltid gott. :D


Två månader kvar tll julafton i dag.

Vi ska va hemma så får de som vill komma hit. Hade väl egentligen velat till Mormor å morfar å äta mormors köttbullar å allt annat som jag "alltid" har gjort. Men vad gör man?


I morron ska Mamma å Pappa å Stina till Jönköping, farfar har fyllt år. Har haft lite dåligt samvete för att vi har prioriterat bort det. Men det har gått över, nu hade vi ändå inte kunnat åka med en sjuk liten pojk...

Får se hur vi gör mad Karlskrona i morron. Kanske kan korta ner turen genom att skippa city? Vi måste verkligen ha en bilstol nämligen, å vem vet när nästa "lediga" helg kommer...?

Martin ska hämta golv till Viggos rum i morron med, tror det var ek. :D Kommer nog bli skit-bra i allafall...


Jag beställde bilderna på canvas 30 gånger 45, den svart/vita kommer nog bli jätte fin, för jag skar till den så det blev mer närbild. :D 438 kronor för bägge, helt okej pris...


Nu vaknade lilla hostet igen, det kommer bli en lååång dag... :S

Av Lisa - 24 oktober 2008 08:06

Viggo har fått en otäck hosta i natt.

Hostade non-stop mellan halv tre å halv fem. :( Stackaren, fanns inget å göra för honom heller. :(

Vi lyckades få lite sömn mellan halv sex å halv åtta, men han hostar fortfarande hela tiden. :(

Så det blir inget sim i dag tyvärr.

 Lite extra trist eftersom jag hade lovat Stina att bada i mitt ställe. :S Men så är livet....

Det kommer fler lägen hoppas jag.


Nått tips på hur man kan lindra hosta hos små sjuklingar?

Av Lisa - 23 oktober 2008 20:50

Är precis hemkommen från träningen, har duschat å väntar på att mitt te vatten ska koka. :D *njutning*

Gick väldigt bra på träningen tycker jag, orkade hela passet, med full styrka trots nattens sömnbrist.

Menj ag blir rent ut sagt as-förbannad på medelålders damer som skrålar med på varje låt, utan att kunna texten!!!! Varför? Vad vill man bevisa?

Att man är hipp som orkar sjunga å träna at the same time?!

Lägg ner säger jag!


Nu är det soffan å Heroes som gäller. :P




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards