Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2008

Av Lisa - 27 oktober 2008 19:46

Det var inte mina tavlor som kommit.

Utan böcker till Viggo, stora boken om kroppen å stora fordons boken. :)

Hade glömt att vi hade gått med i en bok-klubb till... :)Fick en lekmatta å en väska som premie med. :) 


Har precis kämpat för att få in bilder på Viggos rum på datorn. Men jag har ju inte Office så jag kan ändå inte komprimera dem å visa er. :S FUCK!

Ska se om vi kan fixa det under morrondagen... Om man hinner...


Ska till mörrum på partyt vid halv sju. :) Ska bli spännande, får se om jag shoppar nått. :)


Av Lisa - 27 oktober 2008 14:16

.... innehöll faktiskt inte bara räkningar å reklam i dag. Det var även en vällingburk från semper å en avi. Hoppas att det är mina canvas-bilder, men det står inte var ifrån paketet kommer så man kan aldrig va riktigt säker...

Har inte beställt nått annat vad jag vet i allafall... :)


Vi har varit inne hos Stina en runda. Druckit lite kaffe å så...

Stina såg vi inte mycket av för hon hade tvätt-tid, men Emelie var också där. :)


Det finns två stora nackdelar med Viggos nya stol. För det första är det verkligen ingen höjdare att somna i den. Han sitter dubbelvikt. :S  Tydligen kunde man få lite mer lutning, men det får Martin fixa som vet hur. Det andra problemet är att man flyttar inte precis stolen i första taget. :( Lite b eftersom vi brukar åka med M å P i deras bil med jämna mellan rum, det är det slut med nu då...

Annars gillar jag verkligen stolen, den är jättefin å Viggo sitter bra i den....


Martin är i Karlshamn å jobbar i dag. :) Jippi, han kommer kvart över fyra eller så. :) Han ska fixa klart golvlisterna i Viggos rum, sen kan vi sätta in möblerna.

Jag ska dammsuga i kväll för det gjorde jag inte i går, blev bara dammat.

Ska i väg tre kvällar i rad nu, gangstar-party i morron, bowling på onsdag å träning på torsdag. Kommer va helt slut på fredag...


Nu ska jag göra lite nytta! Aloha!


Av Lisa - 27 oktober 2008 10:01

Har en lång lista nu igen.

Vet inte om jag vågar för det på tal nu när ekonomin fått sej en törn.

Måste dit snart ändå, behöver grejer till Viggos rum å i allafall en fåtölj till. :D


Viggo sitter på golvet å leker med en måttsats, skit-rolig leksak tydligen. :D

Av Lisa - 27 oktober 2008 09:13

Det blev ingen morron-lur för mej i dag heller.

För mycket som snurrar i huvudet så jag prioriterade bort det till förmån för frukost å kaffe, all by my self. :D


Har jobb-ångerst nu igen, hur ska det bli? Med skolan, jobb? Vem vill ha mej? Vad ska jag bli när jag blir stor? Undersköterska eller nått mer?

Med alla de frågorna i bakhuvudet är det verkligen inte lätt att slappna av....


Har inget planerat i dag alls, inte i kväll heller.

Viggo är fortfarande snorig så vi tar det lite easy...


Funderar på det här  med Viggos mat. Som de ser ut nu äter han gröt nån gång mellan åtta å nio, mellanmål vid elva(ytterst lite) en burk spätta vid halv ett+ lite efterätt mango/banan oftast, vid halv fyra äter han en burk spätta till å sen gröt vid sex-halv sju å välling på natten.

Jag ger honom spätta två gånger för att han äter det.

Det känns så onödigt att slänga en massa som han vägrar att ta å att det ska bli tjabb när han ska äta. Ser hellre att han äter spätta än inget alls.

Är det fel? Hur hade ni gjort/gör?


Nu ska jag dricka kaffe å läsa i mina impulsköp från Coop i går, två kokböcker. :D

Av Lisa - 26 oktober 2008 20:37

...Ska min blogg va värd 144 126 kronor. :P


Inga planer i morron...?

Är det möjligt?

Inga barn kan vi träffa i allafall, hoppas det inte regnar så vi kan gå ut åtminstone...


Ett par avsintt till, sen bedtime här... :D

Av Lisa - 26 oktober 2008 19:00

Har haft en hel mysig söndag, trots skitvädret å värmeljusbristen. :D

Den sistnämda är numera avhjälpt, det brinner i alla hörn. :P

Malena var här i förmiddags å mös med oss, å vid fyra kom M å P.

Vi har ätit paj å Viggos golv ligger på plats, yeah! :D


Vi ska mysa lite till nu, Viggo sover redan. Somnade utan att vi ens att jämte sängen som vi brukar, jag var bara i rummet å vek tvätt. När jag släckte lampan slockande Viggo med. :D 


Sex and the city here i come. :D

Av Lisa - 26 oktober 2008 08:58

Det var verkligen det tråkigaste vädret jag har skådat ute i dag. :S

Regn å rusk.

Blir ingen promenad med Malena, men det får gå ändå. :D Vi har ju en fåtölj i allafall, jag kan sitta på golvet. :D Hon måste komma ändå. :D

Viggo har sovit riktigt bra i natt, han å Martin gick förvisso upp vid sju, men då var ju klockan egentligen åtta. :D


Vi ska snart äta frukost, martin kokar ägg. :) Ska bli gott.

Jag ångrar att jag använde upp de sista värmeljusen i går, med tanke på hur grått å dant det är... :( Men jag var smart å sparade tre stycken på ljusfatet så vi får lite mys nu med.


M å P kommer i eftermiddag. Pappa ska hjälpa lite med golvet sen tänkte jag bjuda dem på middag. SKulle haft köttfärslimpa, men jag vågar inte riktigt bjuda pappa på det. ;) Så det får bli min paradrätt i stället, Paj. :D


Matdags. :D

Av Lisa - 25 oktober 2008 22:33

Hittade precis mina Absolute Christmas skivor.

Blev så glad å sa: å hej min älsklingar, snart är det dags.:)

Martin fattade direkt å svarade: å nej inte julskivorna. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards