Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 maj 2008

Av Lisa - 14 maj 2008 22:45

Sista kvällen med internet...

Måste bara skriva nått lite snabbt, fast egentligen vet jag inte vad. Hoppas ni inte överger mej utan tittar inom i mellan åt för att kolla om jag är tillbaka.

Förhoppningsvis kommer jag över en dator som är uppkopplad förr eller senare...


I morron är vi äntligen husägare! Härligt!

Å i helgen är det flytt för hela slanten.  :)

För er som brukar ringa oss får ni göra det på mobilerna, för telefonen kommer inte heller i gång direkt... 


Emilie: Vi kan väl höras på mobilen om fredag? :) Bestäm en tid du, vi kommer troligtvis va där hela kvällen. :)


Ha det så bra! :) 

Av Lisa - 14 maj 2008 15:22

Tog en liten paus i packandet(har hunnit med två lådor till) för att gå med Anna till Mekonomen. Fattar inte att hon tyar gå så långt, höggravid som hon är, men det gick fint. :)

Köpte solskydd till bilen. Sen tog vi en sen lunch på McDonalds, fick inte det vi skulle(nån som är förvånad?!) men det var mysigt ändå. 

På hemvägen gick vi inom Bolaget, vet inte riktigt vad som är värst, om de tror att vi köpte till oss själva, en gravid å en med en minibebis eller om de fattade direkt att vi köpte ut. Vi gick i vilket fall som helst inte att missa, Viggo var vrålhungrig(i dubbel bemärkelse) så diskretion var inte å tänka på. :)

Fick nästan springa sista biten, trots att han hande somnat av utmattning redan vid Hemte.

Nu ligger han mätt å glad under sitt älskade gym. :)


Funderar fortfarande på färg till köket, hade egentligen velat gå till Färghuset å kolla lite prover, men deras trappa är inte så lyckad med barnvagn...

Hade lite snöat in mej på att behålla min köksinredning som jag har nu, dvs. svart lampa, grå/svart gardin, krukor å matta, men de grejerna kan jag ju faktiskt ha i "hallrummet", så då kan jag verkligen ha vad som helst i köket. Är sugen på grönt för tillfället, men som sagt, måste kolla prover...


Nån som vill följa med å träna klockan 19 på Österslätt?

Basgympa i dag, inte så kul att gå ensam.... :)

Av Lisa - 14 maj 2008 10:51

Allt kan tydligen missuppfattas.

Så jag vill bara förtydliga en grej, anledningen till att jag vill handla på kredit på Ikea beror inte på att vi inte har pengar. Att handla upp pengar man inte har är tvärtom något av det värsta jag vet, oansvarigt å onödigt.

Jag ville ha det på kredit för jag inte vet hur mycket det hela går på, skönare att slippa tänka på att ha tillräckligt med pengar på kortet.

Så nu vet ni det! :) 

Av Lisa - 14 maj 2008 09:01

Om vi har riktigt otur kan jag, som jag tidigare nämt, vara utan internet i upp till fem veckor från å med i morron. :( Vi får hoppas det går snabbare...


I morron klockan 10 blir huset vårt på riktigt! :)

Martin fick ringa å jaga alla parter, banken, mäklaren å ägarna, men nu har vi i allafall en tid bestämd. En tid som passar utmärkt, eftersom vi ska ta släpet(eller ja, pappa ska ta släpet) å köra upp till Ikea å köpa vår köksbänk, nya handtag till hela köket å nya handtag till gadroberna i sovrummet. Säkert blir det lite annat också. :) Men det får nog bli ett kreditkort, nån som vet om man kan ansöka om det på plats..? Annars blir det lite krisigt för vår del...


Paneltaken i hallen, köket å badrummet är numera vita. Inte helt klart men mycket snyggt. :) Martin ska hämta vägg-färgen till hallen med inom det närmaste, så snart är det med klart. Men det var lister hit å kanter dit som han frågade om han skulle måla i går, ingen aning. :) Jag bestämmer färgerna å ser glad ut bara. :)

Håller på att fundera ut nån snygg färg till köket, det är bara en liten väggsnutt som ska bli vävad å målad. Eftersom allt, å då menar jag allt, kakel, vitvaror å skåp ska vara vita funderar jag på nått lite skarpare, men jag har inte riktigt kommit på vad ännu... :)


Inget bestämt i dag förrutom en timmes gympa i kväll å ett bad för Viggo nu på morronen. Måste förvisso till bolaget å va lite olaglig också, får se hur jag gör. Har liksom inte tid nån annan dag heller...


I går impulsköpte jag 6 skivor rostbiff för 36 kronor!! Skit-dyrt! Funderar på att använda dem till en sallad å till middag istället för torsk som jag hade tänkt. Bättre att använda den innan den blir dålig...


Neeej, det var allt för nu, återkommer troligtvis under daegn, gäller ju att passa på så länge det går. :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards