Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Lisa - 1 februari 2009 21:53

Filmen är slut. (En riddares historia. ÄGER!)

Kaffebryggaren är laddad.

Grötgrytan står redo på diskbänken.

Mp3-spelare å reflexväst ligger framme.

Skolväskan är packad, uppgifter till i morron avklarade.

Tänderna är borstade, väckarklockan är ställd på halv sex.

Siktet är inställt-------->

Nu går jag å lägger mej...

Av Lisa - 1 februari 2009 18:52

Har suttit å letat lite tårtrecept på internet. Jag har ännu inte funnit någon favorit, men jag hittade två spännande sajter i stället.

Hittarecept.se och matklubben.se

Hur kan dessa bägge ha undgått mej...?


I dag är jag lat, Martin hämtar pizza...

Hade tänkt mej kycklingsallad, men föll för frestelsen. :S

Jag mår lite illa å pizza är det ända jag är sugen på.

Jag får nog förbli tjock om min karaktär inte skärper till sej snart.


Men jag tycker ändå att jag är ganska duktig, inget socker eller kakor. Bara "maten" som fuskas med så...

Å tränar gör jag, tre pass kommande veckan å i morron bitti är det jag som masar mej upp en halvtimme tidigare för att ta en snabb promenad innan frukost.

Känner mej riktigt taggad i dag å hoppas det kan bli en vana framöver.


Puss på er nu, ska slänga in nått mys i dvd:n då till å med jag(matbordets trognaste vän) tycker att det är ok att äta pizza framför tv:n! :D


Av Lisa - 1 februari 2009 10:48

Jag hittade en å annan pinal på EKO i går. Bla. en kopia av Marimekko-skålarna, en röd för 40 spänn. :) Ser nästan ut som orginalet i allafall. :D

Sen blev det ett nytt ljusfat till källaren, å stenar å tillbehör till sånt plock. :D

Viggo plockade på sej självlysnade stickers föreställande diverse skelett å ett två-pack tandborstar på tio-kronors-marknaden. :) Å det kunde jag ju inte ta i från honom, när han hade plockat själv å allt. :)

Biltema bjöd på ett tio-pack kulspetspennor å en hålslagare, plus lite annat bra-å-ha. 

Gurri han provade en sparkcykel han. :)

 

Batteriet tog slut i kameran så det blev inte så mycket bilder tyvärr...


Blev bjudan på köttfärslimpa, men ingen var direkt pigg på eftermiddagen/kvällen. Sparar energin till pappas kalas nästa vecka i stället... :D


Med alla födelsedagar kommer ju även en massa present-shopping. Tror jag har kommit på vad pappa ska få, men det måste fixas snarast ju...

Vet inte alls vad jag ska köpa till Viggo...? Dulplo-lego kanske?

Vi får se... Funderar lite på mat å så redan, vet inte riktigt vad vi ska satsa på den här gången. :)

Å tårta med sen, får bli ett span i Leila boken, hade varit kul å prova nån ny. :)


Å vad jag vill ha dvderna med Leila bakar å vad blir det för mat...

Är inne på cdon å kollar hela tiden, men än har jag inte klickat hem dem...

Snart kanske...


Annars är det vanligt söndags plock nu fram tills vi ska i väg. Ska försöka hinna så mycket som möjligt. Har redan städat på toa, läst igenom mina antckningar till provet(på tisdag är det dags...) å hämtat upp två kassar med färdigt tvättad tvätt som jag snart ska ge mej i kast med. :)


Ha en myspysig söndag å hoppas att den där tradig söndagsångersten lyser med sin frånvaro. :)


Av Lisa - 1 februari 2009 09:20

Så var januari slut.

I denna månaden ska min lilla pojke fylla ett helt år?! :)

Så fort det har gått, fortare än jag har kunnat ana.

Han är så underbar!


Sen fyller ju våra pappor år den sjunde med, bägge två. men det är ordnat så vi har kalas nu tre helger framöver.


Nu ska jag leka! Hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards