Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Lisa - 15 februari 2011 21:12

Jag är ensam hemma i kväll.

Planen var att jag skulle passa på å njuta av min egentid.

Lägga mej på soffan med en bit morotskaka å  en kopp te å blogga som en tok,läsa matbloggar å slänga ett getöga på BBC lifestyle mellan inläggen i nån timme innan jag skulle lägga mej tidigt.


Så blev det icke.

Jag har precis lagt mej ner.

Leo har haft magknip!

Denna mage! Nu är han hård fast lös samtidigt..?

Kämpar å kämpar innan det blir nått.

Som sagt, jag blir inte klok på det..


Klockan är inte så mycket än trots allt så lite av planen ska jag nog hinna med. :D

  Detta moment är sen länge avklarat i allafall. :D


Dagens mammaträff var lyckad, pizzorna gick hem. :D

Morotskakan så knappt rörd ut, men om det beror på att alla var för mätta eller om den inte föll mina gäster i smaken, det låter jag va osagt. :D

Tack för i dag!


På eftermiddagen ringde mamma å ville komma.

En jäkla tur för alla parter då Leo sovit betydligt tidigare än vanligt hela dagen(no shit, när man vaknar så sabla tidigt..!) å var trött å pylig redan vid halv fyra!

Det hade varit tufft å fixa middag å övertala Viggo å äta med en gastade Leo på armen så det var verkligen tacksamt att hon stannde.   

Leo somnade vid sex å då tog jag med mej Viggo in i duschen ett varv å sen mös vi till Kletismet-avsnittet(för vilken gång i ordningen..?! :P) av Djungelhjul innan han la sej.

Han somnade snabbt å lätt men Leo har som sagt hållt låda...

Hoppas de tänker sova lite längre i morron de där små vildarna.   

Å gärna i natt med. :)


Eftersom det är onsdag så är det Öppna förskolan som gäller i morron.

Å så ska jag baka ett bröd, lutar å Sportbrödet ur den underbara surdegsboken.

Det är galet gott å mättande. :D  

Men jag ska kolla om det finns nått liknande för att va lite omväxlande. :D




Nu går ögonen snart i kors å om jag ska orka sätta nån fördeg får jag nog göra det nu! :D


Gonatt! :)


Av Lisa - 15 februari 2011 21:00

För första gången någonsin tänker jag delta i en blogg-tävling. :D

Tävlingen hittade jag på den underbara å fniss-framkallande matbloggen

Bara en kaka till...


Det jag tävlar om är dessa urcoola örtkrukor från Designonline.se!

 

Så häfiga å smarta å snygga dessutom. :D

Hade passat så bra på min lillarullvagn i köket. :P


Heja mej nu! :D

Av Lisa - 15 februari 2011 20:19

Härom dagen disskuterade jag å Viggo det här med jobb.

Han är helt på det klara med vad Martin arbetar med:

Min pappa målar å spacklar!


Mitt jobb däremot, det är lite knepigare.

Du tar hand om gamla gubbar å tanter.

Men vad gör du då mamma?

Jo, deras kroppar är så gamla så de behöver hjälp med att ta på kläderna å en massa annat.

En del har gamla ben som inte fungerar å då hjälper jag dem..

Då får dom åka rulltstol..!

Kör du rullstol på ditt jobb?

Ja det gör jag ju. Å en del gamla blir sjuka på ett vis som gör att de behöver jättemycket hjälp, lika mycket hjälp som bebisar nästan.

Jaha.

Äter de på dina bröst då?


Älskade, älskade underbara unge!   


 

Av Lisa - 15 februari 2011 06:45

Alltså jag börjar tro att det vilar en sömnförbannelse över det här hemmet.

Är det inte den ena så är det den andra liksom. :D  

Viggo sover vettigt igen nu, men Leo har varit vaken en hel massa i natt å vi steg i upp kvart i sex..! (lättväckta Viggo hörde oss å kom upp vid kvart över...)

Jag hoppas vi kan skylla Leo's konstiga vanor(eller kanske brist på sånna..?!) på detta tjatiga bajsandet å det i sin tur på att det faktiskt ska komma en tand, å att denna faktiskt tänker göra så nu i dagarna.

Annars kommer det här bli en lång vecka..!

För egen del kan det kvitta, men barnen behöver sin sömn, Viggo i synnerhet  som inte sover på dagen...

Nu var det inte mitt syfte att gnälla, utan det är mer en upplysning om att såhär har vi det. :D

Å en uppmaning till er som får sova kanske, att njuta av lyxen. :D

Jag får helt enkelt njuta av andra saker, glad barn å stundade lunchbjudning tillsammans med ett gäng härliga människor. :)



Nu ska vi oss i kast med lite frukost här å i samband med detta hälla i mej dagens andra mugg med kaffe. :D


Gomorron! :)

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards