Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Nu är det dags å fredagsmysa!

Av Lisa - 21 oktober 2011 13:49

Ännu en förmiddag på förskolan avklarad. :)

Jag blev inte färdig till å lämna Leo ensam, för det var "björnbesök" på gården å jag hann liksom inte med.

Jag är så meeeeesig! :S

Det känns så fel å liksom bara: här ta hand om mitt barn åt mej medan jag ska sätta mej å glo...

Det gick bra ändå, Leo han är så himla orädd å kavat han. :)


Men Leo fick sova en snabbis i dag med å åt kyckling-gryta med ris som om han aldrig gjort annat. :)

Efter lunchen skulle alla kompisarna sova igen, så jag å Leo körde till Ica en sväng, mest för å låta Viggo äta klart i lugn å ro(de små äter lite tidigare nämligen).


Där handlade vi ingredienser till typ tio olika efterrätter, men jag kan för allt i världen inte komma på vad vi ska äta innan den. :)

(kanske hemmagjord pasta? vi äter så sent så de flesta tillbehör känns alltid så "tunga")

Leo lackade förståss ur å skrek tills han som driver hela butiken började prata med honom där vid nöthyllan.

Leo sträckte fram armarna å butikschefen gillade läget å lyfte upp ungen ur vagnen...! :P

Ja, jag säger då det, stammisar va det va? :D


Tillbaka till dagis för upphämtning av stor son, som hade haft det så bra.

Han hälsade bara lite fort på oss ute på gården när vi möttes där tidigare på dagen å lekte sen med sina små polare i en vattenpöl. :D


På måndag ska vi dit igen, jag ska stanna på bygget men lämna Leo på avdelningen, å sen ska han få va själv hela dagen på tisdag å testa på å sova på eftermiddagen också, å sen nio till tolv onsdag å sen lediga torsdag å nio till tolv på fredag.

Känns lite mycket, men jag tror vi (läs: jag) behöver all denna tid å vänja oss riktigt innan tisdagen veckan där på när jag ska jobba!


Hoppas ni har en ljuvlig fredag!   

 
 
Ingen bild

Lizette

21 oktober 2011 14:30

Hej! på tal om lättar mat kan jag tipsa om min nya favorit i plockmat. Matmuffins med kyckling, soltorkade tomater, paprika och champinjoner är supergott och lätt att göra. till det serverar jag sallad och aioli. fyllningen kan varieras efter tycke och smak.

Lisa

21 oktober 2011 15:00

Hell yeah! Det låter som ett hett tips det. :D
Tackar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards