Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 16 januari 2008

Smärtlindring...?

Av Lisa - 16 januari 2008 12:13

Ny fråga till panelen... :)

Vilken smärtlindiring använde/ tänker ni använda vid er förlossing...?


Jag känner just nu att jag inte vill ha någon lustgas, kommer det respekteras, eller kommer jag bli utskrattad(har jag blivit vill jag lova..)? Är väl medveten om att jag kanske skriker efter lustgas när det väl är dags, men jag tänker skriva ett brev till förlossningspersonalen att jag vill att det avvaktar och låter mej vänta lite extra om det skulle bli så. Vill inte ångra mej i efterhand att jag gav efter om ni förstår vad jag menar...?

Min motsättning mot just lustgasen beror på att jag inte tycker om att tappa kontrollen, å jag känner att under en förlossning har man nog så lite kontroll så den lilla jag har vill jag behålla, dumt tänk?


 
 
Ingen bild

mamman

16 januari 2008 13:21

Om du inte vill ha lustgas så är det klart att du ska säga ifrån, det finns annan smärtlindring om det skulle bli aktuellt! Puss

 
my

my

16 januari 2008 14:42

Ville ha en edidural när jag skulle föda men fick inte :(. Sen har hört av andra att det är en del barnmorskor på Kalmar förlossning som nekar av den anledningen att dom tycker att man ska föda så naturligt som möjligt- och det är så fel tycker jag. Nästa gång måste jag ha en riktig bedövning. Lustgasen hjälpte inte alls tyckte jag. Den gjorde ingen skillnad för mig. Hehe när jag hade som ondast hyperventilerade jag i den och hoppades på att bli medvetslös vilket jag givetvis inte blev. Men det är kul vilka tankar man får när man ska föda.

http://mysan87.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ina

16 januari 2008 16:49

lustgasen var helt underbar i början men ryggbedövningen var bäst! du kommer märka vad du vill ha och vad du klarar i smärtväg, kanske hoppas på att du får en drömförlossning!
kram kusinen

 
Ingen bild

buffy

16 januari 2008 18:21

Vad sägs om att andas enligt Beethoven eller liknande?

 
Ingen bild

Mia från familjeliv

16 januari 2008 19:53

Jag använde lustgas som smärtlindring när Melinda kom till världen. Mig hjälpte den, men mest var de att man hade något att hålla i som hjälpte. Jag tappade inte kontrollen för lustgasen får man ju inte andas in hela tiden.
Klart du ska framföra dina önskemål inför förlossningen och de är ju sådant som ska respekteras. Sen märker u ju under förlossningen om du behöver smärtlindring.
Att föda barn är en positiv smärta, man får en fantastisk belöning!

 
Ingen bild

ida

16 januari 2008 21:58

jag använde "bara" lustgas. Ville ha EDA men hann ej få det. Känne inte att jag tappade kotrollen mer att jag återfick den av lustgasen. tog dock ett tag innan jag fick in den rätta knycken. Hjälpte mest mot slutet tyckte jag.
Mitt tips är att hellre säga att du inte vill ha mycket typ 50-50 det hade jag.
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards