Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2008

Av Lisa - 6 februari 2008 14:23

jag vill börja med att säga tack, hade hur många kommentarer som helst nu när jag loggade in! ni är verkligen toppen! känner hur min blogglust växer! :)


Jaha, utflykten ja. Den blev betydligt längre och dyrare än vad som var tanken...

Pappas tilltänkta present stod inte att finna nånstans, så det fick bli ett dyrare alternativ, tre gånger dyrare till å med... Men men, det är han värd lilla pappsen. :)

Salamin var slut på hemköp å eftersom jag har varit sugen på det ett par dagar nu så gick jag hem å hämtade bilen å körde till Ica i Asarum. Den var nästan slut där med, men några skiver kunde de kreta fram till mej, tack å lov. Trots att vi handlade för fyra hundra i förgår kom jag upp i de summorna i dag igen. Vi kommer nog bliruinerade när mini börjar äta också om vårt matkonto alltid ska ligga på den här nivån. :)

Det blev iallafall en grillad kyckling, en hel del frukt och räkor som får utgöra dagens middag.

Å semlor har jag med köpt, träffade Marina å Hanna på Hamrins, den lilla donnan sov så snällt i sin vagn, tyvärr... :( 


Har alltså rännt om kring med mina 20 extra kilon i nån timme. Svettas som en gris gör jag å när jag stod i kön på ica fick jag nått konstigt blodsocker fall och säkert blodtrycksfall samtidigt, vilket resulterade i ännu mer svettningar(hade dock inte ens jacka på mej, den dumpade jag i bilen) och ett impulsköp av tre-för-tio chokladbitar, det hjälpte lite grand i allafall...


Nu ska jag äta lite macka och salami. :) 

Av Lisa - 6 februari 2008 12:25

Har suttit här en bra stund nu å skrivit som en besatt.

Kaffet i koppen jämt han till å med bli kallt. Pausade med andra ord inte ens för att ta mej en liten slurk i mellan åt. Riktigt roligt när det bara flyter på. Har skickat in en uppgift och samlat fakta å sammanställt den till nästa. Har inte så många uppgifter kvar i kursen. Tror att jag har hajjat vad som förväntas för att nå de lite högre betygen nu med. :) Kan ju alltid hoppas.


Nu tänkte jag lyfta på min minst sagt tunga kropp å bege mej upp på stan en runda. Pappas present är syftet med tripen, men jag är sugen på grönpeppar salami med så jag går troligtvis en sväng på hemköp också. Dessutom måste jag ha en semla innan jag blir galen av suget. :) Det får väl bli på hamrins, orkar inte gå längre troligtvis. Pust, det kommer ta en stund det här, min gångfart är ytterst sparsam nuförtiden. Men men, jag har inte precis bråttom :) 

Av Lisa - 6 februari 2008 10:29

Titta in till Emelie


Av Lisa - 6 februari 2008 10:23

I dag har jag tänkt renskriva två uppgifter, varav en jag har haft färdig i en hel evighet. Känner att det är dags att skicka in den nu. :)


Måste även ut på presentjakt, min lilla pappa yller nämligen år i morron. jag vet vad jag ska köpa, men varje gång presenten har funnits framför mej har pappa stått jämte. Få hoppas att den finns i dag med, annars blir jag lite knäckt...


Annars händer det inte mycket i dag vad jag vet än. Lost börjar tydligen i kväll så då ska väl Martin sitta klistrad framför det...:/


En sak är säker, i dag SKA jag äta en semla! 

Av Lisa - 5 februari 2008 20:01

Nu har jag legat i soffan en timme, har kollat på Unga mödrar och Sjukhuset.

Gillar inte riktigt att det mysiga teamet på onokologiavdelningen inte är med längre... 


Har fruktansvärda smärtor i ljumskarna vid minsta rörelse. Har ont ryggen med tyvärr, och att jag har legat helt stilla på sidan så länge gör inte saken bättre. men Rex ville ligga hos mej å det går ju inte å motså. Det blir lite trångt dock, han ska nämligen balansera framför magen. :) Det gäller som sagt att vi bägge är blixtstilla, annars ramlar han i golvet. :) 


Trött är jag, men jag tror inte att det är så lyckat att lägga mej redan. Då lär jag väl vakna mitt i natten. Vet inte vad jag ska hitta på bara... Inget bra på tv men det är nog det ända jag tyar i nuläget.

Usch, jag som inte ens gillar att titta på tv, det känns som om jag inte gör annat nu för tiden. Tittar ju till å med på film när jag är ensam numera.


Förhoppningsvis kommer livet bli duktigt mycket mer givande och betydelsefullt när vi har vårt bran hos oss.  :)


Av Lisa - 5 februari 2008 17:16

Här har jag gått å varit sugen på semlor i flera veckor, men inte köpt några för Martin inte har velat ha.

I dag tyckte jag ju dock att han kunde offra sej med tanke på att det är fettisdagen å allt. Tror ni inte att han redan har ätit en på jobbet då?

Blir lite sur... :( 

Klarar definitivt inte av att gå upp på stan å köpa nån, dessutom känns det ganska meningislöst att sitta å äta en semla själv.

Å eftersom det är ganska tunnsått på vänner fronten har ingen att bjuda hit heller.. :(  


Kvällen kommer troligtvis spenderas med att blogga å se på tv, Martin ska träna... 

Av Lisa - 5 februari 2008 15:14

Om ni har varit oroliga. :)

Har varit i skolan hela dagen, har ont i princip överallt. :(

Provet gick okej, kändes det som iallafall...

Behvöer inte va i skolan fler dagar denna veckan, tack å lov.

Jobbar hemma i stället. Då kanske man kan sova lite bättre också, vaknar ju stup i ett hela nätterna när jag vet att jag ska upp...


Nu ska jag steka köttbullar. :) Hoppas på i allafall en liten semla i kväll. :) 

Av Lisa - 4 februari 2008 18:34

Var själv inte hungrig när Martin kom hem eftersom pappa å jag var på Max innan vi körde hem från Karlskrona.

Tack å lov var Martin sugen på korv! :) Så jag slappa slita med middagen i allafall. :)


Är så trött nu, ska försöka få in det sista i huvudet till provet i morron. Hoppas för allt i världen att det mesta sitter redan... Puh...


Sitter å lyssnar på barnskivan som vi har fått av landstinget, en massa låtar med Per Dunsö, hoppas mini gillar det :) 


Snart är det Unga mödrar sen Sjukhuset och CSI NY... :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards