Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 1 mars 2008

Jösses vad det skiftar...

Av Lisa - 1 mars 2008 12:31

Har spenderat så gott som hela förmiddagen åt min nya hobby, att gråta. :(

Vet inte riktigt varfö jag gråter, men jag tycker ju så mycket om det där lilla grynet redan å oroar mej för honom hela tiden.

Trots att han vad vi kan märka mår fint... 

Har inte väckt Viggo i natt, då hade vi ju inte fått sova alls, utan hade lika gärna kunnat skippa att lägga oss överhuvudtaget. Han åt vid elva, sen tre-halv fyra och sen klockan halv sju. Han vaknar ju å vill äta då, så skiter i att väcka honom, vi blir bara ledsna bägge två. 


I dag ska Martin spla match, jag å Viggo kanske ska ut med vagnen å titta förbi. Men det beror på vad det blir för väder fram mot två tiden. Moster Bill ska troligtvis hänga på. Jag behöver henne som bär-hjälp i allafall, för om jag går för långt orkar jag knappt bära upp mej själv för 

trappan ännu...


Har om möjligt ännu mer dåligt samvete nu sen Viggo föddes än jag hade innan. För allt å inget, vet att det är så himla onödigt å slöseri med tid, men det gnager ändå...


Just nu har jag lite dåligt samvete för Viggo låg å tittade när jag kom in till honom i sovrummet. Stackarn kändes som att vi bara hade dumpat av honom där i sängen. Vad löjlig man är.

I vilket fall som helst måste jag leta rätt på två grejer till honom, en mobil som man kan fästa på sängen, vi har nämligen betongtak i sovrummet och sen behöver han en borste. Har letat efter det på stan men jag har inte hittat någon. Hade inte alls tänkt på det innan han föddes, hade så gott som räknat med en flintskallig bebis. :)


Än har jag dock inte blivit "sjuk" av kaoset här hemma. Det ligger handdukar, amningsinlägg, bebiskläder som vi har fått, presnetförpackingar å kuddar överallt.

Mitt i röra ligger Viggo inlindad i en filt å sover.  

Ska snart bära in honom i sängen, å ta en dusch, som jag är i akut behov av. Har mjölk från topp till tå känns det som.... :) 

 
 
Madde

Madde

1 mars 2008 18:22

Borste har jag för mej att jag har sett på leksakshuset. Jag köpte min på konsum :)
Mobiler har dom på leksakshuset som du vet men jag köpte min på Lek&Fritid i asarum dom var lite billigare där :)

http://isolde.babyblogg.se

 
kisse

kisse

3 mars 2008 19:55

Inte läst din blogg på ett par dagar och jisses vad man missar mycket.. måste först börjs med att säga att du är modig som är rak med dina känslostormar, det är helt normalt att vara ledsen för att man är så glad, orolig och att man undrar vad man gett sig in på :)Känner igen varenda ord du skriver! men det går över, lugn... försök sova lite mer ta en vila med Viggo mitt på dagen. vagnen lär du dig så småningom. ni har ingen brotska, ni är fortfarande inne i en fas där ni ska lära känna varandra. stor kram

http://kissegirl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards