Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Lisa - 8 maj 2008 21:34

I dag hade vi ju en massa å agendan, som vanligt! :)

Utöver det jag skulle göra, har jag även hunnit sotera allt skit å tömma

lådorna i städskåpet å packat ner en massa krafts i fyra flyttkartonger. 

Hoppas kunna packa lite mer i morron. Har ingenting(???!!!???) alls planerat på dagen nämligen. :)


Hittade allt jag var på jakt efter på stan. Viggos bodys var inte super-snygga, men de får duga. :) Sen hittade jag ett underbart halsband på Glitter, men jag ville inte slösa pengar på det. Martin hade dock varit å fört över pengar till mej(igen, jag vet, han är sååå gullig), men det visste jag inte, då hade jag köpt det... 

Så...Bill, jag vill ha ett halsband av dej på min födelsedag, å inte vilket som helst utan exakt det, eller möjligtvis tröjan jag ALLTID trånar efter på JC... :)


Hittade grymt snygga tabletter på Hemtex, det blev hela åtta stycken, svart-blommiga. Det fanns en sort till jag gillade, kanske köper dem också. :) Det var fyra för 69 just nu. :)


Det blev tyvärr inte en enda kattlucka, var inte på det hållet av stan... Tycker det är så tradiga pengar så jag ska försöka kolla runt lite å köpa de billigaste. Ska se på Djuraffären å Granngården, de borde ju ha...

Behöver fler flyttkartonger med, kanske ska köra till Granngården i morron för middag...? Bill, är du sugen på att följa med? ;) 


I kväll har Martin målat å fixat.

Jag å Viggo har hängt med Anna, vi har varit på Glassbåten, promenerat på stan å varit i Möllebackens tvättsuga. :) Jättemysigt, inte tvättstugan kanske, men det andra. :)


Ska nog lägga mej nu, kanske tar en macka först dock. Är lite sugen... :) 

Av Lisa - 8 maj 2008 10:29

Nästa tordsag skriver vi på det slutgiltigt kontraktet.

Då blir huset bara vårt! :)

Eller ja, det står ju våra namn å så men det är ju banken som betalar, så det är kanske deras lite också. :)

Vi var ju på banken i går, det vi vill låna får vi låna. :)


Att vår adressändring träder i kraft innebär också att vi troligtvis kommer vara utan internet ganska länge. Övergångsstadiet kunde i värsta fall vara i upp till fem veckor... HU!

Hoppas det går snabbare än så, men nån vecka får jag nog räkna med att va lämad utanför. :(

Men som jag har sagt innan, det kanske gör gott. Är ju lite smått bloggbesatt som ni vet... 


Har kommit en grej till jag vill/måste köpa, nya bordstabletter, ska svänga inom Hemtex senare å kolla om där finns nått... Måste ju ha minst sex stycken likadana nu när vi ska ha bordet med i-läggs-skiva å sex stolar hela tiden. Dessutom har vi nog bestämt oss för det utemöblemanget vi hittade på Jysk, det har också plats för minst sex personer.


Har jag sagt att jag ska få tillbaka på skatten förresten? Hela 5000 kronor, nästan lika mycket som jag har å rör mej på i månaden numera.

Men som jag håller på å räknar upp saker jag ska köpa kommer de antagligen va slut redan innan jag har fått som...


Sitter å dricker mitt kaffe.

Lillgrabben har däckat i gymmet. Han var väl helt slut, klarade inte äta nu på morronen. JÄVLA näsa rent ut sagt, undrar hur länge han ska behöva ha det så här?! I natt(eller ja halv fem, helt okej tid)gick det hur bra som helst, å vid tio över sex med(vadå standardtid, slår aldrig fel! :)).


Jag har inte ens lite träningsvärk i dag, visst det är ju skönt å så, men hallå, har inte tränat sen i slutet på november, nått borde man ju känna, men icke. Lite besviken faktiskt, men det får väl va så. Vågar inte mej på något medel-pass ännu heller, behöver ju inte överdriva.


Får se om det blir en promenad med Marina å Hanna nu på förmiddagen.


I kväll är det planerat(eller är det det, anna?) att jag å Anna ska gå på promenad, det gäller på passa på innan vi flyttar...


Martin ska ju ändå inte va hemma, han har sina projekt i huset. :) Annars är träffar jag nästan aldrig kompisar efter klockan fem, om inte Martin också är med vill säga. :) Föredrar att ha det så faktiskt, kvällarna är(eller ja, har varit i allafall...) vår chans att umgås. Innan Viggo föddes duchade vi alltid i hop(trots att vi vill ha olika värme på vattnet, martin vill stå länge å jag är snabb), för att maximera tiden tillsammans, vissa dagar var det bara då vi hann prata. Inte en gemensam dusch har det blivit sen vi fick vår son...

Om vi har hittat nått annat tillfälle att prata?

Nej, inte precis, jag försöker när vi har lagt oss, men det är väl vid det här laget allmänt känt hur värdelös Martin är å prata med då... :)


Nu blev det verkligen en massa flum å ett monster-långt inlägg, som det är frågan om nån ens orkar läsa...? :)

Terapi kan vi kalla det! :) 

Av Lisa - 8 maj 2008 10:01

Har inte tid att sitta vid datorn egentligen.

Men jag måste skriva ett snabbt inlägg annars kommer jag gå å tänka på det hela dagen. :)

Det är inte så att jag tror att er tillvaro rasar om ni inte får läsa om mina projekt å sysslor utan alltså mest för mej själv... :)


Nu ska jag äta, sen dammsuga, sen kommer min gäster... --------------------> hörs senare! 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards