Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 10 september 2008

Vad skönt...

Av Lisa - 10 september 2008 14:02

Svart till W, å till er som orkar läsa. :D

Skönt att allt har gått så bra för dej/er! :D

Jag är för det första också samma person, faktiskt! Trots att jag har tappat en hel del så är jag fortfarande jag, rent tankemässigt å personlighetsmässigt. Jag hade med bestämt mej för att inte förändras å försvinna, men tji fick jag!

Visst, Martin gör inte så mycket som jag önskar i mellan åt, men jag är jävligt dålig på att be om hjälp eller förmedla när jag inte orkar mer osv. Klart kan man tycka(så även ja) att han borde hajja när det är dags att rycka in, men han är också trött å utmattad. Han lever med lynniga mej å renoverar i rasande tempo. Dessutom har jag varit riktigt bra på att stänga honom ute, kritisera å "veta bäst", hade jag varit honom hade jag med hållt mej undan...


Å så var det där med dåligt samvete,  jag väljer det inte! Jag har alltid haft lätt att känna mej otillräcklig å få dåligt samvete trots att hjärnan vet att jag inte har anledning till det överhuvudtaget. Det är något jag kämpar med, å som jag alltid kommer att få göra.

Jag tycker jag är värd att koppla av, vara ensam eller bara göra ingenting, men det kommer ändå krypande.


Hade ett snack med Martin härom kvällen, han har aldrig hindrat mej att göra något, men han uppmuntrar kanske inte heller...

Nu ska vi ändra den negativa trenden tillsammans. Jag älskar Martin, å han är det bästa pappan jag kunde få till vårt barn! Men vi kommer behöva ändra oss å tänka till bägge två...


Angående om det är värt att ha ett par skriknätter, ja såklart, tycker jag nu. Men sen mitt i natten när jag står där, själv, Martin vaknar inte å så lätt, ger jag upp, oftast... :) Klart kan jag kräva hjälp å väcka Martin, men han ska jobba ju, det känns inte heller rättvist, jag kan ju i allafall sova när Viggo sover... Ja, ja...


Så är det i allafall...

Brukar undvika att kritisera Martin här, mycket för att allt vinklas så fel jämt å att han inte förtjänar skit. Men såhär ser vårt liv ut nu...

Kommer väl få en massa skit kastad i ansiktet om att "man är två" som föräldrar å att Martin är skit, men det får väl va så då!

Det är han inte, han har inte heller gjort det här innan, m.a.o han är också nybörjare...


Om nån känner för att stötta mej; välkommna! :D

 
 
Sofie

Sofie

10 september 2008 14:27

Skickar 1000 stöttekramar från mej och min familj, som tyvärr inte har en aning vad du snackar om, då allt bara har skött sig själv med barnen här... Hoppas du har överseende!! Kram!

http://mammasofie.bloggagratis.se

 
Sara

Sara

10 september 2008 14:37

jag håller med dig Lisa, Jag har varit själv i nästan allt då min förra sambo inte heller vakna på natten o´ch var hemifrån hela dagarna. man blir lätt jag vet bäst och kritiserar pappan. Men så länge man är medveten om det och försöker tänka på det så kan relation överleva det.
jag har alltid gett efter för Alva börjar hon gråta och bli ledsen mitt i natten föröser jag trösta går dte inte ffår hon mer än gärna sova hos mig.

Nu vid två årsålder osver hon hela natten i sin säng utan problem. hon behövde den närkontakt jag kunde ge henne för att sova bra.

hoppas allt blir till det bästa för dig.

http://sarehn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

W

10 september 2008 14:43

jag hoppas verkligen du tog mitt inlägg rätt.
jag anser verkligen att man är två om att ta hand om ett barn.Det gör jag.
Det är MYCKET viktigt för barnet om inte annat.
Mina barn står precis lika nära sin pappa som mig.(även när dom var riktigt små)
men jag kritiserar INTE din kille(man?)
jag vet inget om er och allt har oftast en förklaring.
Om du är lynnig och tar stor plats så är det inte lätt.
Försök lätta garden och prata.
tala om för honom att det är tufft o att du behöver hjälp.
jag hade aldrig pallat ta hand om mina barn utan den enorma stödet från min man.
El jo det hade jag väl men verkligen inte lika bra:)
Försök att prata.
Jag tvivlar inte på att ni menar väl båda två o att ni dessutom älskar varandra:)
Desto större anledning att ta egentid och framförallt tid tillsamman.
Få vara ett par igen.
50% av alla par som har småbarn separerar.
Rätt otäck siffra.
men det är ju så mycket som ska klaffa.Så eg är det inte konstigt.
Men se nu till att inte tillhöra dom procenten.
Att få barn ruckar om en relation rätt bra.
med med rätt hantering och tid tillsammans så klarar man det om man bara vill.
men det måste jobbas på.
Det behöver inte va barnvakt för det.ta ett bad ihop på kvällen.Ät en god middag ni två när pojken sover.Massera varandra osv.Då minskar dessutom behovet lite att komma ifrån.
Men prova med lite i taget då.
(alltså egentiden)
Våga släppa taget.
Var iväg en halvtimme o ta en snabbfika el nåt.
Hopaps du tar mitt inlägg rätt:)
Ni fixar detta.
Det är alltid kaos att få barn..el ja för dom allra flesta iaf:)
Mig inräknat;)
Om man bara jobbar på allt så löser sig allt med tiden.


 
Ingen bild

Marina

10 september 2008 14:52

ja du vet egentligen inte vad jag ska skriva...utan det är ju bra att ni pratat och fösöker! Och försök lämna över lite ansvar på martin för viggo, det är ganska viktigt tror jag för framtiden...annars kanske han blir jättemammig om han inte får "lära känna" sin pappa...ger er massor med kramar!
Hanna hälsar till sin "lillkusin" vill gärna leka snart!

 
Ingen bild

Angelica & Ofelia

11 september 2008 13:31

Kämpa på! Jag är också lynnig i mitt sinne och får utbrott rätt vad det är när jag egentligen bara är lite trött. Jag känner igen mig i dig, istället för att ge en liten vink i rätt tid blir det en jättestor grej tillslut. Det är nog lätt att man glömmer bort att vara "kär" när man har bebis, man har bara ögon för sin lilla guldklimp för det mesta, även om man älskar sin karl också såklart, minst lika mycket :) Har du provat blanda bröstmjök med välling? Jag hade visserligen ingen bröstmjölk utan ersättning men jag blandade i 2 veckor och sen bara älskade hon vällingen! Det är bra för magen också att blanda lite, magen kan bli kaos på dom små liven annars för dom är inte vana vid havren i vällingen. Stor kram & lycka till med kärleken & Lilla V

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards