Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

Snyft. :(

Av Lisa - 7 maj 2009 20:09

Har inte packat ner ett skit än. :S

Pratade precis med mamma.

Är så ledsen å uppgiven över det här med dagis att jag vill gråta!

I dag var jag så nervös över att gå dit så jag hade riktigt ont i magen.

I går kväll somnade jag inte pga. grubbleriet.

Undrar om det är mej det är fel med.

Att jag aldrig blir nöjd med nått?

Gillar ju inte vår dsk heller...

Längtar riktigt efter det där samtalet.

Då tänker jag säga som jag tycker.

Jobbigt att behöva dra hela lasset själv. Att Martin inte kan följa med mej.

Hoppas jag kan låta bli att gråta å att bli förbannad.

Jag vill ju bara det som ör bäst för min lilla kille.

Det gör så ont i mej att lämna honom när de bara verkar tycka att han är jobbig.


Såhär ska det inte behöva va alltså.

Martin tycker vi ska ställa oss på kö till en annan förskola, men jag vill ge dem chansen att förklara å förändra först.

Viggo verkar ju ändå trivas där som jag ser det...

TUFFT; MYCKET TUFFT JUST NU!!!

 
 
Emelie

Emelie

7 maj 2009 20:25

Såg att du umgås med min kusin med..=)
Ja de är väldigt populärt här också.
den är på 1.5 år, fast vi läser mest hemma. vilket jag inte tycker om!..
Hur är er upplagd?

Vi läser 1350 poäng tror jag de är!

http://Leanderson.blogg.se

 
Emmisen

Emmisen

7 maj 2009 20:35

Har följt dina inlägg här och det verkar ju inte riktigt klokt. Så får man inte som förskolelärare säga till en förälder fastän om det vore så att man blir trött på ett barn. Visst kan de säga att han har varit ledsen men inte klaga på stackars Viggo varje dag. Låter inte klokt. Men prata med dem och var ärlig...Sen kan du ta beslutet om du vill göra en överflyttning eller inte...Hoppas det ordnar sig! Kram Emma

http://www.emmisenslilla.blogg.se

 
ida

ida

7 maj 2009 21:20

Hej! Förstår dina känslor vad gäller Viggos förskola....tycker det låter så himla lustigt att personalen endast säger det som inte varit bra i stället för att lägga vikten på vad som är bra och vad som har funkat under dagen.
När de berättar om allt som inte funkar så fråga dem om vad som varit bra.
Som du säger så måste ju dom tillåta Viggo att vilja bli buren. Ett beteende som de uppmuntrat. Om han känner sig otrygg låt han ha nappen så mycket han vill eller ta in vagnen och låt honom sitta där. Det är hans trygghet. Han tar sig därifrån och lämnar nappen när han är redo.
Som jag skrivit innan så skolar du in föräldrarna minst lika mycket som barnen. Man säger inte till en förälder vad som varit "jobbigt" för det är personalens jobb att fixa det. Hur ska ni som föräldrar kunan lösa det, ni jobbar!!
Och att han bara äter smörgås. På mitt jobb har vi ett barn som snart ska börja skolan som knappt äter någon mat. Han får knäcke de dagar inget annat duger och han har smakat.
All mat passar inte alla.
Om du inte klarar att ta det vid hämtning eller lämning , ring till dem. Säg som det är: att det är skit jobbigt att behöva lämna sitt barn och att du absolut inte vill höra hur eländigt det varit under dagen. Utan du vill veta vad som varit bra.
Det kan inte vara fel på en ettåring. För klarar inte 3-4 personal av en ettåring så är det verkligen ett problem de måste lösa!!
Usch blir sååå irriterad!!

ooppss långt :-)
KRAM

http://www.wictormaja.blogg.se

 
Jeanna

Jeanna

8 maj 2009 15:28

Förstår att du tycker att det är tufft! Kramiz.

http://jeannas.webblogg.se

 
Ingen bild

Marina

9 maj 2009 17:48

usch! låter inte alls roligt att bara höra det negativa! Hoppas det blir bättre!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards