Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Shame on me, eller?

Av Lisa - 31 mars 2010 08:18

I går var jag på Apoteket, eller ja, Kronans droghandel heter det ju numera här i stan.

Det ser exakt likadant ut som innan å har samma personal, å jag vet att jag kommer kalla det Apoteket för alltid. :)

I vilket fall som helst.

Syftet med besöket var att få tag på nått medickament som kunde hjälpa mot Viggos envisa hosta.

Jag fick hjälp(eller vad vi ska kalla det) av expedit...

Hon menade på att så små barn som Viggo hostar mest i sömnen å blir inte alls störda av det å sover vidare å att hostan mest å bekymmer för föräldrar som vill sova.

Say what?

För det första. Jag skiter i om jag får sova.

Helt ärligt. Jag är så van vid att va vaken så det är mitt minsta problem.

Men när min pojke hostar så han gråter du sover han banne mej inte!

Sen kom det klassiska tipset om att höja huvudändan på sängen.

Undrar just om hon hade kunnat bistå med tips om hur man gör det på sängstomme MALM från Ikea? :P

Jag köpte i vilket fall en flaska med hostdämpande.


Viggo fick en skvätt i går kväll å höll sej lugn till elva.

Mellan elva å ett var det däremot high life här.

Men inte så mycket hosta som bekymmrade utan växtvärk. :S

ALltid är det något liksom.


Tror ändå förkylningen har fått ett uppsving igen här.

Viggo har inte var riktigt frisk sen innan sin födelsedag.

Nu hostar han å nyser om vartannat å ögen rinner.

Antingen är det en ny sjuka eller så har han utvecklat nån allergi.

I form är han då rakt inte i allafall.


Det blir inget dagis i dag. Farmor kommer å passar.

Skönt det för jag är rädd att detta kan bli värre under dagen.


Innan jag avslutar. En glad nyhet! :)

Det verkar som Viggos toavägran var högst tillfällig.

Nu är vi tillbaka till kalsonger å han är duktigare än nånsin. :D

SKÖNT! :D


Vi hann med en runda på Kulbrunnen i går med. :)

 

 
 
Emma Viklund

Emma Viklund

31 mars 2010 09:31

sv: Åå, hej! :) Tack för att du tittade in hos mig och tack för din kommentar. Vad roligt att du med har en liten Viggo! :) Sällan man hör det namnet, så man hajar ju till varje gång! :) Mysig blogg du har, nu har jag nåt att läsa!! :D

Hoppas allt är bra med er!
Kram Emma & Viggo

http://mammatillviggo.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

jajja

31 mars 2010 09:37

krya på dig Viggo! Kram från Thea o Loke med fam

 
Ingen bild

ina

31 mars 2010 10:32

Man höjer sängänden genom att lägga filtar/täcken/ osv under madrassen.I huvudändan.På så sätt spelar det ingen roll vilken stomme man har:)Det är kanon vid förkylning/hosta.Men det va en riktigt dum kommentar dock av expediten:/

 
Ingen bild

Anna

31 mars 2010 12:37

Är du inte frisk eller?
Det är väl för helvete inte apotekets personals uppgift att veta hur du ska höja din säng. Var lite förnuftig och gör som Ina sa, så jävla korkat om man skyller på någon annan för man själv inte har hjärna att tänka ut saker....

 
Ingen bild

ida

31 mars 2010 21:35

Hahahahah helt ärligt Lisa så när min mamma sa att jag skull höja sängen tänkte jag precis som du..."va! Höja sängen??"
Tror det beror på att man som småbarns förälder är trött och orolig för sitt bran. Inte som de på apoteket verkar tor att man bara är trött. FÖr visst är man trött när ens barn är sjukt men främst av oro.
Dåligt av apotekets personal att inte istället råda dig att ta kontakt med läkare för att få hostmedecin utskriven om det inte blir bättre. Den kompetensen sitter de faktiskt på.
till ANNA: Lisa är frisk det är Viggo som är sjuk.För det var väl av välmening du ställde frågan inte en ironisk fråga?!?!?
Sen så tror jag att apoteken har ngt för PMS besvär oxå..jag menar den attityden du ligger inne med får jag oxå vid PMS.
KRAM till dig Lisa :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards