Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Lisa - 2 januari 2011 21:13

I den här familjen är det ganska ofta ganska stimmigt vid middagarna.

Viggo är trött å Leo hungrig, försöker synka å äta så tidigt som möjligt, men det är inte det lättaste å det är inte alltid jag lyckas.

På fredagskvällar är det alltid värst, barnen är trötta efter en aktiv vecka, jag vill lyxa till det å matlagningen tar längre tid å middagen blir senarelagd.

Martin brukar inte va hungrig då han ätit lunch ute på dagen å allt blir bara fel.


Från å med fredagkväll ska vi därfär införa Date-nights  i det här hemmet. :D

Vi vuxna(känns fortfarande ganska avlägset att kalla mej själv det, trots man, barn å hus. :P) ska avnjuta vår middag efter barnen lagt sej.


Martin har föreslagit detta tidigare, men jag har envist hävdat att jag vill ha Viggo med på fredagmiddagen också.

Nu har jag ändrat mej, han kommer såklart också få sitt fredagsmys ändå, men allt som oftast tycker nog inte han heller att dessa trött-middagar är så värst mysiga eller kul.

Å jag tänker inte ha dåligt samvete över denna lösningen, tvärtom, så ser jag framemot att gör det till en vana. :D


En kväll i veckan då jag å Martin får möjlighet att sitta ner å äta middag i lung å ro. :D

En kväll i veckan då alla måsten sätts åt sidan å vi får umgås lite på bara vi två.. :D

Lite lyxigare, men enkel mat å gärna nån efterrätt. :D

Fredagsmys å vuxentid för allas skull. :D

Av Lisa - 2 januari 2011 20:45

Det var denna dagen med. :)

Har mest dräll omkring å myst. :)


Natten var väl si så där.

Var uppe å matade Leo å mådde illa som f*n, var rädd att jag skulle fått maginfluensa med ovanpå förkylningen.

Så var tack å lov inte fallet...

Låg kvar i sängen en stund efter Martin å Leo hade stigit upp. :D

Men först hade Martin lite sovmorron.   


Martin körde till Hasslö efter frukost för å hjälpa dem å spackla.

Vid tio bäddade jag ner Leo i vagnen för att ta en promenad till Ica å handla middagsmat.

I samma veva ringde Stina så vi stämde träff på utanför affären.

Det var ruskigt halt ute å Stina tog bilen hon. :D

Väl på Ica visade det sej att de hade inventering till klockan ett å höll affären stängd tills dess..?!

Vi gick vidare till Coop(  ) i stället.

Stina ställde sin bil å promenerad med oss. :D

Handlade grejer till tacos men jag kan konstater nu i efterhand att det verkligen finns en anledning till att vi äter det så sällan.

Jag tycker inte alls det är nått vidare gott å inte Martin heller...

Nått jag däremot gillar är natchos med smält cheddarost på. :D

Lyckades dock köpa fle sorts chips, chili i stället för cheese, då de var inte heller alls så goda som jag hade föreställt mej.


I vilket fall som helst blev det en rejäl promenad å det absolut mesta jag motionerat sen jag vet inte när.

Å det känns i benen i kväll vill jag lova.

Sjukt otränad man är...!

Synd att det är så halt ute, men just nu är jag bra sugen på att köpa broddar till skorna(jaaa, j*vligt mycket töntvaring på det, men jag vill inte slå i hjäl mej...) å ge mej ut om kvällarna. :D

Nu ska det bli bättring på kost/motionspunkten för min del!

Dessutom är snön på vägarna ingen ursäkt till å ta bilen längre, nu kan vi rulla vagn å ska så göra!!! :D


När vi kom hem från långpromenaden väntade vi in Viggo å sen var det lek å mys för hela slanten. :D

 

Denna älskade pojke.   

Han hade haft det så bra hos M å P.

Vaknat vid tolv å ropat hysteriskt efter sin pappa men lugnat sej fort å sovit till halv åtta. :D

De hade lekt med nötter å så badat i dag. :)

Alla verkade nöjda å glada.

Är så mysigt att ha honom hemma igen, även fast badet tärt å han var så, så trött.

Martin kom hem vid halv fem å sen dess har vi då ätit middag å myst å lekt lite till. :D

 

Nu är grabbarna grus i säng sen nästan två timmar tillbaka.

De somnar så lätt nu igen bägge två. :D

Stina är fortfarande kvar å har fått oss att titta på Minuten.

Jag måste säga att jag var överdrivet skeptisk, det var faktiskt riktigt kul! :)

Lagom söndagsunderhållning, helt klart. :)


I morron börjar Martin jobba igen.

Känns inget vidare, man vänjer sej lätt vid att få sovmorron å få kaffet serverat. :P

Men vi har klarat oss utmärkt förr å det är ju kort vecka så vi hinner nog inte ens blinka förrän han är ledig med oss igen. :D


En lagom söndag såhär innan det nya året kickar i gång på allvar. :D

Blir nog en tidig kväll i kväll också då förkylningen har ett rejält tag om mej ännu, hoppas att åtminstone febern håller sej långt, långt bort!





Tankarna i dag har annars mest varit hos Anna å hennes famillj.   

Livet är bra orättvist..!

Jag tänker på er, å då framför allt på dej Anna, min fina, fina vän!

Kämpa på!   



Av Lisa - 2 januari 2011 19:46


När Viggo vänder sej till Stina å frågar i hemlighetsfull partner-in-crime-anda ska jag ta fram nått gott åt oss? för att sedan ta sin kökspall å klättra upp till godisgömman i köket.

Det är det roligaste som hänt här sedan en mjukis igelkott ammade en T-rex. :D


Å när jag å Leo går ner till Viggo i källaren å möts av glädjeropet:

Åååå du tog med min bebis!

Jag får håll honom, jag får hålla honom!

När han väl fått lillebror i famnen å pussar han honom på huvudet å säger:

Åååå vad jag älskar dej.

Det är det sötaste nånsin.   

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards