Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Bad å söndagsmiddag! :)

Av Lisa - 30 januari 2011 20:45

Söndagkväll.

Lite söndagsångest, men mest är jag nöjd med dagen. :D

Badat har vi gjort å ätit en äkta söndagsmiddag. :)


Kom i väg vid tiotiden.

Leo vaknade, pigg som en lärka å inte ett dugg snorig så han fick också hänga på. :D

I två bilar begav vi oss således till Olofström med siktet inställt på Holjebadet.

Jag, Stina å Viggo tog vår bil medan Viggo åkte med mamma å pappa.

Väl där hamnade jag lite på efterkälken i omklädningsrummet å höll nästan på å fly därfrån när jag såg mej själv i badkläder. Villken sorglig syn. :(

Jag svalde dock allt vad stolthet heter å följde efter de andra upp till själva badhuset.

Det var verkligen kul å se Viggo där, jag såg honom inte ens först.

Han stod mitt framför mej, men han var liksom så himla stor plötsligt att jag inte insåg att det var mitt eget barn som blivit så stor!   

 

Han var så säker å hoppade å simmade å hade sej å glad att få visa mej allt han kunde. Han berättade å förklarade hur de brukade göra å så. :D

Leo han njöt med i fulla drag. :D

 

Han badade i en halvtimme eller så, sen trodde i allafall jag att han skulle bli trött, men icke. :D

Men han var glad å nöjd så det gjorde ingenting. Vi var ju som sagt fyra vuxna som var med, å mamma å pappa turades om att bära på honomså det gick fint. :)

         


   


En sak som är säker är att man blir sjukt trött av å bada.

Viggo somnade i bilen hem å Leo var så trött att han somnade vid femtiden.

Jag känner mej som en zombie, men det var det klart värt. :D


Resten av vår söndag spenderades även den i sällskap av M å P å Stina.

Jag, Stina å Leo handlade lite mat på Maxi på hemvägen å bjöd sen ner mamma å pappa på svampfylld köttfärslimpa med potatis å sås(som pappa gjorde.. :P) å tobleronemousse till efterrätt. :)

Så, så mysigt, men lillebror saknades.   


Leo är hård i magen. :(

Den stackaren skrek som en dåre här innan han somnade vid fem. :S

Att han fick lite banan på badet gynnade ju inte precis heller.

Vi har fått i honom lite päron å hoppas på att magen ska vänja sej vid det här med mat snart så han slipper lida så.

För han vill liksom inte äta när han har ont...


Stina är fortfarande kvar.

Vi ligger i soffan å kollar på Minuten. :)

I morron är det måndag igen.

Martin ska jobba i Olofström!. :D Det innebär att han slipper stiga upp tio i fem å att han kommer komma hem kring halv fem å inte kvart över. :D

Underbart för oss alla. :)

Vi har lite smått å gott planerat för veckan.

Öppna förskolan, i morron å sen på onsdag.

Föräldragruppen på torsdag å sen kanske nån annan playdate... :D

Men denna veckan ska vi åtminstone ta en dag som vi bara är hemma å tar det lugnt med. :D




För ett tag sen funderade jag på att flytta bloggen för att det inte fanns så mycket kul funktioner här på bloggplatsen.

I dag är jag glad att jag inte gjorde det. :D

Funktionerna blir fler å fler. :) Jippi.

Medan vi väntar på iphone-appen så kan ni facebook-gilla min blogg genom att trycka på Gilla-knappen i meny:n. :D

<---------



Nu ska vi se ett avsnitt av PB, sen blir det bädden. :)

Gonatt! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards