Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Är jag konstig..?

Av Lisa - 3 februari 2011 19:58

Har funderat på en sak ett tag.

När jag träffar andra mammor pratas det mycket om egentid, intressen utanför hemmet å längtan till jobbet å liknande.

Jag känner mej lite utanför förstår inte riktigt vad de menar.

Visst, jag tycker det är skönt att handla själv å träna nån timme i veckan, men jag har inte behov av nått mer...?!


För mej räcker egentiden om kvällarna framför datorn å mina mat å bakstunder på helgerna gott å väl för att fylla det där behovet av att göra något ensam.


rganiserade datenights för mej å Martin ger oss vardagslyx å egentid tillsammans, å även på den punkten är jag nöjd. :D


Jag menar verkligen inte att det är nått fel att längta efter sitt jobb eller ha intressen utan sin familj, jag undrar snarare om det kanske är fel på mej?

Jag har inte gett upp nån hobby sen barnen kom, utan jag ahr alltid gillat det jag gör nu, städa, organisera, inreda å laga mat/baka.

Jag vill inte börja jobba på länge trots att jag älskar mitt arbete utan jag trivs extremt bra med vårt liv just nu. :)

Är jag ensam om att va nöjd med att vara hemma med mina barn,umgås med dem å ha blogg å mat som hobby? :)

 
 
Ingen bild

En annan mamma

3 februari 2011 20:42

Nej du är inte konstig :) Du har hittat din grej här i livet som får dig att må bra; laga mat och blogga. Andra har träning, fotboll, resa, fallskärmshoppning, och vad det nu kan vara. Vad jag menar är att jag tror att om man hittar en balans i sitt familjeliv, så mår man bra som förälder, och då mår barnen också bra. Sen är det så olika vad man mår bra av. :)

Lisa

3 februari 2011 20:50

Det är vad jag vill tro också. :)

 
Ida

Ida

3 februari 2011 21:14

Precis så som du känner Lisa önskar jag att jag hade kännt. Jag har tyvärr inte kunnat njuta av föräldraledigheten. Jag känner starkt att jag hade velat göra det rätt en gången får nog bara inse att jag aldrig kommer att göra det. Egentid är som för dig små saker. Ta en varmtbad själv, handla och sånt...

http://Www.idus.bloggagratis.se

Lisa

3 februari 2011 21:26

Konstiga är att hur mycket jag än njuter å älskar detta känner jag mej ständigt ifrågasatt..

 
Linda N

Linda N

3 februari 2011 22:20

Jag känner som dig, jag är väldigt nöjd med de där små korta stunderna när man laddar batterierna. Hundpromenaderna brukar vara bra just ur den här aspekten :o).

Däremot så drömmer jag om en weekend utan barn, men det bottnar nog mest i att vi i princip aldrig lämnar bort barnen och när vi gör det är det bara ett eller två. Senast vi var helt barnfria över natten var nyårsafton -06. Samtidigt så skulle jag inte lämnat bort dem ofta om vi haft den möjligheten för jag är så ego om att få umgås med barnen. :o)

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

3 februari 2011 22:40

Jag håller helt med dej. :D
Vi har möjlighet till å lämna bort dem både då å nu, men vi gör det ytterst sällan. :)
Att åka i väg i hop med sin man, det faller lite mera under nån annan kategori än just egentid tycker jag, å nån gång i bland vill väl vi alla va ifred, tillsammans som vuxna. :)

 
Ingen bild

Eva

4 februari 2011 08:50

Lisa...du ska inte känna dig ifrågasatt bara föra att du är nöjd med att vara hemma..Som den första mamman skrev så har ju du hittat din balans med dig själv och resten av familjen...NJUT..skit i vad andra tänker om dig..Alla är vi olika och tur är väl det :-) dom som försöker lägga skuldkänslor på dig är nog oftas avundsjuka själva på dig...jag tycker du verka ha en jätte mysig familj med två st härliga barn... kram på dig vännen

Lisa

4 februari 2011 08:55

Tack för de kloka orden! :D
Att man ska ha så svårt å tro på sej själv...
Jag älskar att "bara" va hemma, å så är det bara. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards