Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Hur gör ni..?

Av Lisa - 6 februari 2011 19:05

Jag har ett lite inredningsbekymmer, eller ja, förvaringsbekymmer är det väl snarare.

Jag vet inte var vi ska göra av alla kläder som vi "har i gång".

Ni vet, jeansen som man bara har haft på sej till affären för att sedan byta till mjukisbyxor när man kommit hem eller mjukisbyxorna man bara har använt en förmiddag eller en kofta man haft på sej en stund men sen blivit varm eller hemmakläder som bara används på kvällstid för man har målarkläder på sej på jobbet under dagtid.

Kläder som inte är smutsiga å redo för tvätt, men heller inte är så rena att man vill hänga in dem i garderoben igen... :D


I lägenheten å ett bra tag när vi bott här har vi haft denna "bänken" i fotändan av sängen å lagt kläderna på.

 

(här är den inklädd i folié i ett försök att avskräcka katten från å riva sönder den..)


När vi köpte vår nya sängstomme fick bänken flytta ner i gillestugan å kläderna flyttade till baksidan av sovrummsdörren.

Där hängde de på en sånhär krokanordning som hänger över själva dörren.

När vi bytte dörrar så passade inte denna hängare längre, då sen skavde på dörrkarmen å även skadade dörren vid de få tillfällen som dörren är stängd.

Det är förvisso inte så ofta den är det, men det kändes väldigt dumt att köpa nya dörrar för att sen låta dessa slitas på i onödan.

Hängaren fick alltså tas bort.

Å nu har de där kläderna ingen given plas i sovrummet längre.

De ligger på sängen i bästa fall, i allafall på dagtid,  men de allra flesta hamnar liksom på golvet efter ett tag...


Så jag undrar, hur förvarar ni denna kategori av kläder, om den ens finns hos er...? :)

Har nån någon smart lösning på detta dilemma, å då helst en snygg eller åtminstone inte skitful sådan..? :D

Hjälp, jag blir snart galen..!

 
 
Ingen bild

j

6 februari 2011 21:35

Man kan ha en sån där fristående pinne med krokar på som är ett alternativ till väggfasta krokar... kolla på Ikea under hall så fattar du kanske vad jag menar

Lisa

6 februari 2011 22:01

Tack, ska jag absolut göra, även om det blir trångt är det bättre än att ha kläder på golvet, eller hur? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards