Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

Första GI-dagen å ett eget jobb.:)

Av Lisa - 14 mars 2011 20:30

Sen jag startade denna bloggen för snart fyra år sedan har jag gått på GI både en å annan gång, varav två riktigt seriösa å lyckade. :)

Första vändan gick jag ner åtta kilo(2007) å andra nästan fem(2009) så jag vet att det funkar. :)

Bägge dessa omgångar har avslutas med en rejälvikt uppgång i form av mina graviditeter. :D

Jag är ju alltså lite hemma på den här metoden för viktnedgång men hur många gånger innan jag än har börjat så har jag aldrig nånsin innan varit så dåligt förberedd som i dag.

Den äckliga huvudvärken hindrade mej från att orka handla.

Jag måste ändå säga att det har gått över förväntan i dag ändå. :D

Har inte varit hungrig utan tvärtom. :D

Nån motion har det dock inte blivit tal om då huvudvärken gjorde en comeback vid tvåtiden. :S

Frukosten var en riktig hit, gröt på dinkelgryn med linfrön å gojibär, jag var mätt ända till klockan ett.

Till middag hade vi köttfärssås å spagetti. Min pasta var hyvlad, snabbkokt (5 sek) zucchini. Gott å svinenkelt. :) Perfekt kompliment till spagetti å liknande. :D

Egenligen skulle vi ha kyckling, men den hann inte tina så det får det bli i morron. :D

I morron ska


Förrutom att det slutade med regelrätt migrän som tvingade mej till soffläge så har det här varit en väldigt bra dag.

Såklart. :D

Ett jobb rikare å så lättad!

Hur firar man detta faktum när man inte äter onyttigheter?

Jo man bestämmer att man ska köpa en sånhär. :D

En Moccamaster. :)

Förhoppningsvis flyttar den i morron!

















Vi har varit på ÖF på förmiddagen som vanligt. :)

Till Viggo's stora glädje var Nike där i dag. :D

Efteråt mötte vi upp dem på Ica.

Där lärde Eva mej att man kan sätta babyskydden i hållaren på vagnen där man även kan ställa läskbackar(om ni är med mej..? :D).

Varför har ingen talat om det innan? :D

När de hade gått frågade jag Viggo om det var kul å träffa Nike.

Då svarade han, ja det är min bästa vän!   


I morron ska jag å Viggo på teater med Johanna å Amanda.

Leo han ska va med Stina under tiden.

Kommer bli mysigt oavsett kvalitén på själva föreställningen. :)

Det är Dunsö Kapell så vi bör inte bli besvikna. :)


Nu ska jag se klart på Ullared, sen ska jag försöka sova bort det som återstår av huvudvärken.


Glöm inte bort att tävla. :D


 
 
Emmy

Emmy

14 mars 2011 21:27

Grattis till jobbet!!!
Jag har funderat på en GI-kategori, men det är så svårt eftersom det är dels hela måltidens GI som räknas och även att måltidernas GI påverkar varandra. Jag äter ju nästan allt själv fast jag har dragit ned på de snabba kolhydraterna, så även jag äter ibland pasta och ris, men i en liten mängd. Men jag kanske ska tänka om när det gäller en egen kategori.

http://remsansbistro.blogspot.com

Lisa

14 mars 2011 21:56

Tack! :D
Men ändå, du kan väl ha fler kategorier i samma inlägg, då kan ju GI finnas med som en liten parentes? :D Så hittar vi lite tips lättare? :)

 
Ingen bild

Ida

15 mars 2011 08:47

Är GI ett svårt sätt att minska i vikt på? Vad går det ut på?
Såg att vi har båda barn födda 23 feb. Fast dock är min född 2010 :)
http://IdaCe.bloggplatsen.se

Lisa

15 mars 2011 08:59

Svårt å svårt inte jätte svårt, men inte helt enkelt heller. :D Det går i stora drag ut på att hålla sej i från snabba kolhydrater så som socker å vetemjöl, ris å potatis. :)
Det är inget light-tänk å det gillar jag. :D Å maten är god! :) Jag kommer lägg upp recepet om du är mera nyfiken. :)

 
Ingen bild

IDa

15 mars 2011 09:00

då ska jag hålla utkik efter recept :)

Lisa

15 mars 2011 15:06

Gör det. :D

 
Emma

Emma

15 mars 2011 09:05

Tänkte lite på din huvudvärk, var det länge sen du kollade synen? Kan det inte bero på den? Även om jag förstår att dålig sömn och stress har en del inverkan;) Men kanske skulle vara dags att kolla upp det? Känner igen det där med ständigt huvudvärk nämligen, har ju faktiskt jobbat som optikassistent;)

http://livetsom.bloggagratis.se

Lisa

15 mars 2011 15:07

Tanken har slagit mej Emma, helt klart.
Men sist jag var hos optikern hade jag med huvudvärk, men synen var exakt den samma som gången innan dess... Jag har allt annat än råd med nya glasögon tyvärr, därför drar jag mej för det med. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards